c200 kompressor ihmettelyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
seppä86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 16.05.2012 14:13
Paikkakunta: Koria

c200 kompressor ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja seppä86 »

Ostin tossa jokuaika sitten W202 c200 kompressor farkun vm-00 ja tässähän on 162hv moottori. Wikipedias tosin 2 litraselle kompuralle ilmotetaan teho vaihtoehoiks 180hv ja 192hv.
Et onks tää joku loppupään mallisarjan tehottomampi versio? Ja mitäshän eroo tos konees mahtaa olla noihin tehokkaampiin versioihin?
w202 c200 kompressor -00
ex-w124 300TE -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: c200 kompressor ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei siellä ole kuin italian tuonneissa se 192hp ja niissä on matalampi puristus ja korkeampi ahtopaine.
toki sullekin saa polleja eli itsekin olen miettinyt että pienen hihnapyörän hankin kun tässä on kiinteä eli ebay.de ja siellä on selvitetty erot mutta katso minkänäköinen rulla on.
sitten saa siihen ship tuning laatikonkin alle satkuun..tästä en tiedä mitä se auttaa koska monet käyvät ohjelmoimassa ecun joka nyt on sitten kai siellä 500euron luokkaa....näillä pääsee sinne 190hp pyörällä ja ship jos mitä auttaa...ruisku kyllä oppii seoksen uudelleen ajaessa.Sitten kierrätys jos kiinteä pyörä niin kuristus rikalla saa alakierroksille vääntöä...tutkipa sitä myös.
Isompaa kampuran pyörää hankkiessa tulee kuulemma hihnan pito ongelmia mutta tätä kai tehdään niihin missä on mangneettikytkin ja pienempää pyörää ei tällöin kompuran päähän saa.
Lue myös "230 kompuran viritys" hakusanoilla täältä.
Ebay.de ja sinne hakusanat: w203 kompressor eaton
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: c200 kompressor ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tomant »

seppä86 kirjoitti:Ostin tossa jokuaika sitten W202 c200 kompressor farkun vm-00 ja tässähän on 162hv moottori. Wikipedias tosin 2 litraselle kompuralle ilmotetaan teho vaihtoehoiks 180hv ja 192hv.
Et onks tää joku loppupään mallisarjan tehottomampi versio? Ja mitäshän eroo tos konees mahtaa olla noihin tehokkaampiin versioihin?
Niinkuin Atlas kertoi, saksalainen C200K on noin 160 hv ja ainakin Portugalin, Italian ja Kreikan markkinoille on viety tuota tehokkaampaa noin 190 hv C200K-mallia C230K-mallin korvikkeeksi (tuo 180 hv koskee sarjan alkupään malleja). Näihin maihin on verotuksen vuoksi ollut edullisempaa tehdä alle kaksilitraisia moottoreita. C230K/C200K- mallien lisäksi myös mm. BMW M3-mallista kaksilitrainen versio, jonka teho on lähes sama kuin 2,3-litraisen. Uudemmat M271-moottorit (W203) ovat vain 1,8-litraisia, mutta niistäkin on otettu yli 190 hv.

Kompressor-moottoreissa on ainakin erilaiset nokka-akselit ja moottorinohjaus on säädetty pienemmälle teholle. Ilmeisesti myös voimansiirto on kevyempää tekoa, C230K:n ja tehokkaamman C200K:n voimansiirto vastaa kuusisylinteristä C280-mallia (kytkin, vaihteisto, perä).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin