W203 200cdi käyntihäiriö
W203 200cdi käyntihäiriö
Kyseinen auto siis on w203 200cdi vm.2001 aj.530tkm. Kylmänä käy hyvin, mutta kun lämpömittari alkaa nousta, alkaa moottori käymään tyhjäkäyntiä huonosti. Moottori "rynkyttää" ja käy karkeasti, aivan kuin yksi pytty meinaisi tippua pelistä pois, välillä käynti kuitenkin tasaantuu. Eniten auto oireilee kun suoraan ajosta heittää tyhjäkäynnille esim. risteykseen tultaessa. Startti on myös hieman pitkä ja epc valo syttyy joskus. Suuttimien ohivuodon olen tarkistanut ja ei ollut suuria heittoja suuttimien välillä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5864
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Vaan kuinkas paljon oli vuota silläkin on merkitystä ei pelkästään eroilla,rr230 kirjoitti:Kyseinen auto siis on w203 200cdi vm.2001 aj.530tkm. Kylmänä käy hyvin, mutta kun lämpömittari alkaa nousta, alkaa moottori käymään tyhjäkäyntiä huonosti. Moottori "rynkyttää" ja käy karkeasti, aivan kuin yksi pytty meinaisi tippua pelistä pois, välillä käynti kuitenkin tasaantuu. Eniten auto oireilee kun suoraan ajosta heittää tyhjäkäynnille esim. risteykseen tultaessa. Startti on myös hieman pitkä ja epc valo syttyy joskus. Suuttimien ohivuodon olen tarkistanut ja ei ollut suuria heittoja suuttimien välillä.
mitä sylinteri kohtaiset korjaukset näytti(joku suutinkusee)
oliko puristus testi ok,
paineen säädin tarkistettu
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Ei ole auto vielä testerissä kerennyt käymään. En älynnyt vuodon määrää katsoa, paljonko se saisi olla kylmällä koneella 1min aikana? Pystyykös paineensäädintä tutkimaan muuten kuin starilla?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5864
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
20rr230 kirjoitti:Ei ole auto vielä testerissä kerennyt käymään. En älynnyt vuodon määrää katsoa, paljonko se saisi olla kylmällä koneella 1min aikana? Pystyykös paineensäädintä tutkimaan muuten kuin starilla?
otaa käteen ja katsoo miltä näytää
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Mittailin vuotoja tänään uudestaan tarkemmin ja sain seuraavanlaiset tulokset.
1. 6,5ml
2. 7ml
3. 7,5ml
4. 7,5ml
Ja mittaukset tehty kylmällä koneella 1min. ajan. Onko ok? Ja onko normaalia että suuttimesta tulee ilmaa polttoaineen mukana paluupuolelle? 2 suutin näyttää muihin nähden uudelta, on myös eri numerosarja (Boschin koodi 0986435 020, muissa 0445110 025), voiko olla vika tässä? 1 suuttimen käytin irti, koska vuoti pohjatiivisteestä. Samalla tuli purettua suutin ja vaihdettua myös fiiberi tiiviste suuttimen sisälle. Näiden tiivisteiden vaihto ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Paineensäätimen käytin irti ja tiivisteet näytti hyväkuntoisilta. Myös sellainen huomio tullut tehtyä, että epc valo syttyy aina päivän ensimmäisellä käynnistyskerralla, eli aina kun auto seissyt kauan. Muuten valo syttyy harvemmin.
1. 6,5ml
2. 7ml
3. 7,5ml
4. 7,5ml
Ja mittaukset tehty kylmällä koneella 1min. ajan. Onko ok? Ja onko normaalia että suuttimesta tulee ilmaa polttoaineen mukana paluupuolelle? 2 suutin näyttää muihin nähden uudelta, on myös eri numerosarja (Boschin koodi 0986435 020, muissa 0445110 025), voiko olla vika tässä? 1 suuttimen käytin irti, koska vuoti pohjatiivisteestä. Samalla tuli purettua suutin ja vaihdettua myös fiiberi tiiviste suuttimen sisälle. Näiden tiivisteiden vaihto ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Paineensäätimen käytin irti ja tiivisteet näytti hyväkuntoisilta. Myös sellainen huomio tullut tehtyä, että epc valo syttyy aina päivän ensimmäisellä käynnistyskerralla, eli aina kun auto seissyt kauan. Muuten valo syttyy harvemmin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5864
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
rr230 kirjoitti:Mittailin vuotoja tänään uudestaan tarkemmin ja sain seuraavanlaiset tulokset.
1. 6,5ml
2. 7ml
3. 7,5ml
4. 7,5ml
Ja mittaukset tehty kylmällä koneella 1min. ajan. Onko ok? Ja onko normaalia että suuttimesta tulee ilmaa polttoaineen mukana paluupuolelle? 2 suutin näyttää muihin nähden uudelta, on myös eri numerosarja (Boschin koodi 0986435 020, muissa 0445110 025), voiko olla vika tässä? 1 suuttimen käytin irti, koska vuoti pohjatiivisteestä. Samalla tuli purettua suutin ja vaihdettua myös fiiberi tiiviste suuttimen sisälle. Näiden tiivisteiden vaihto ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Paineensäätimen käytin irti ja tiivisteet näytti hyväkuntoisilta. Myös sellainen huomio tullut tehtyä, että epc valo syttyy aina päivän ensimmäisellä käynnistyskerralla, eli aina kun auto seissyt kauan. Muuten valo syttyy harvemmin.
Ilmaa systeemissä sopii vaivaan
Mökkillä
'
'
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Aikani tutkittua tulin siihen tulokseen, että korkeapainepumpun ylimmän kannen välistä vuotaa hieman polttoainetta. Myös pumpulta sammuttimelle menevä muoviletku oli märkä. Pitää hommata tiivistesarja pumppuun ja koittaa jos saisi pitämään. Samalla vaihtaa kaikkien muoviletkujen o-renkaat. Vuodon takia paine järjestelmässä pääsee laskemaan yön aikana, joten EPC valo syttyy heti käynnistäessä?
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Voipi olla... Hommaa kunnon torxipalat ja iskumeisseli, ne kannen pultit ON LUJASSA... ja tarkkana sen metallitiivisteen kanssa 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 200cdi käyntihäiriö
Hyvä tietää että on lujassa, saa hakea samalla kunnon torxi hylsyt jotka pitänyt jo kauan hankkia
Joo on tullut luettua tarinoita muiden pumppuremonteista. Katsotaan miten käy, kun ensi viikolla haen tiivistesarjan.

Re: W203 200cdi käyntihäiriö (RATKAISTU)
Auto kävi Starin päässä ja vika löytyi rail paineanturista. Epc valon satunnainen syttyminen johtuu kaasupolkimen asentoanturista ja pitkähkö startti luultavimmin siitä pumpun pienestä vuodosta.
Re: W203 200cdi käyntihäiriö (RATKAISTU)
Painesäädin sitten vaihtoon, kaasupolkimen liittimet voi katsoa että onko hapettumia, muuten sekin menee vaihtoon (anturia ei myydä erikseen, itse ostin käytetyn polkimen ebaysta), ja pumpun suhteen työrupeama olikin tiedossa.rr230 kirjoitti:Auto kävi Starin päässä ja vika löytyi rail paineanturista. Epc valon satunnainen syttyminen johtuu kaasupolkimen asentoanturista ja pitkähkö startti luultavimmin siitä pumpun pienestä vuodosta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01