W203 200cdi käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Kyseinen auto siis on w203 200cdi vm.2001 aj.530tkm. Kylmänä käy hyvin, mutta kun lämpömittari alkaa nousta, alkaa moottori käymään tyhjäkäyntiä huonosti. Moottori "rynkyttää" ja käy karkeasti, aivan kuin yksi pytty meinaisi tippua pelistä pois, välillä käynti kuitenkin tasaantuu. Eniten auto oireilee kun suoraan ajosta heittää tyhjäkäynnille esim. risteykseen tultaessa. Startti on myös hieman pitkä ja epc valo syttyy joskus. Suuttimien ohivuodon olen tarkistanut ja ei ollut suuria heittoja suuttimien välillä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5864
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rr230 kirjoitti:Kyseinen auto siis on w203 200cdi vm.2001 aj.530tkm. Kylmänä käy hyvin, mutta kun lämpömittari alkaa nousta, alkaa moottori käymään tyhjäkäyntiä huonosti. Moottori "rynkyttää" ja käy karkeasti, aivan kuin yksi pytty meinaisi tippua pelistä pois, välillä käynti kuitenkin tasaantuu. Eniten auto oireilee kun suoraan ajosta heittää tyhjäkäynnille esim. risteykseen tultaessa. Startti on myös hieman pitkä ja epc valo syttyy joskus. Suuttimien ohivuodon olen tarkistanut ja ei ollut suuria heittoja suuttimien välillä.
Vaan kuinkas paljon oli vuota silläkin on merkitystä ei pelkästään eroilla,
mitä sylinteri kohtaiset korjaukset näytti(joku suutinkusee)
oliko puristus testi ok,
paineen säädin tarkistettu
Mökkillä
'
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Ei ole auto vielä testerissä kerennyt käymään. En älynnyt vuodon määrää katsoa, paljonko se saisi olla kylmällä koneella 1min aikana? Pystyykös paineensäädintä tutkimaan muuten kuin starilla?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5864
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rr230 kirjoitti:Ei ole auto vielä testerissä kerennyt käymään. En älynnyt vuodon määrää katsoa, paljonko se saisi olla kylmällä koneella 1min aikana? Pystyykös paineensäädintä tutkimaan muuten kuin starilla?
20

otaa käteen ja katsoo miltä näytää
Mökkillä
'
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Mittailin vuotoja tänään uudestaan tarkemmin ja sain seuraavanlaiset tulokset.

1. 6,5ml
2. 7ml
3. 7,5ml
4. 7,5ml

Ja mittaukset tehty kylmällä koneella 1min. ajan. Onko ok? Ja onko normaalia että suuttimesta tulee ilmaa polttoaineen mukana paluupuolelle? 2 suutin näyttää muihin nähden uudelta, on myös eri numerosarja (Boschin koodi 0986435 020, muissa 0445110 025), voiko olla vika tässä? 1 suuttimen käytin irti, koska vuoti pohjatiivisteestä. Samalla tuli purettua suutin ja vaihdettua myös fiiberi tiiviste suuttimen sisälle. Näiden tiivisteiden vaihto ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.

Paineensäätimen käytin irti ja tiivisteet näytti hyväkuntoisilta. Myös sellainen huomio tullut tehtyä, että epc valo syttyy aina päivän ensimmäisellä käynnistyskerralla, eli aina kun auto seissyt kauan. Muuten valo syttyy harvemmin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5864
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rr230 kirjoitti:Mittailin vuotoja tänään uudestaan tarkemmin ja sain seuraavanlaiset tulokset.

1. 6,5ml
2. 7ml
3. 7,5ml
4. 7,5ml

Ja mittaukset tehty kylmällä koneella 1min. ajan. Onko ok? Ja onko normaalia että suuttimesta tulee ilmaa polttoaineen mukana paluupuolelle? 2 suutin näyttää muihin nähden uudelta, on myös eri numerosarja (Boschin koodi 0986435 020, muissa 0445110 025), voiko olla vika tässä? 1 suuttimen käytin irti, koska vuoti pohjatiivisteestä. Samalla tuli purettua suutin ja vaihdettua myös fiiberi tiiviste suuttimen sisälle. Näiden tiivisteiden vaihto ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.

Paineensäätimen käytin irti ja tiivisteet näytti hyväkuntoisilta. Myös sellainen huomio tullut tehtyä, että epc valo syttyy aina päivän ensimmäisellä käynnistyskerralla, eli aina kun auto seissyt kauan. Muuten valo syttyy harvemmin.

Ilmaa systeemissä sopii vaivaan
Mökkillä
'
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Aikani tutkittua tulin siihen tulokseen, että korkeapainepumpun ylimmän kannen välistä vuotaa hieman polttoainetta. Myös pumpulta sammuttimelle menevä muoviletku oli märkä. Pitää hommata tiivistesarja pumppuun ja koittaa jos saisi pitämään. Samalla vaihtaa kaikkien muoviletkujen o-renkaat. Vuodon takia paine järjestelmässä pääsee laskemaan yön aikana, joten EPC valo syttyy heti käynnistäessä?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Voipi olla... Hommaa kunnon torxipalat ja iskumeisseli, ne kannen pultit ON LUJASSA... ja tarkkana sen metallitiivisteen kanssa :P
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

Re: W203 200cdi käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Hyvä tietää että on lujassa, saa hakea samalla kunnon torxi hylsyt jotka pitänyt jo kauan hankkia :lol: Joo on tullut luettua tarinoita muiden pumppuremonteista. Katsotaan miten käy, kun ensi viikolla haen tiivistesarjan.
rr230
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 28.01.2014 22:16

Re: W203 200cdi käyntihäiriö (RATKAISTU)

Viesti Kirjoittaja rr230 »

Auto kävi Starin päässä ja vika löytyi rail paineanturista. Epc valon satunnainen syttyminen johtuu kaasupolkimen asentoanturista ja pitkähkö startti luultavimmin siitä pumpun pienestä vuodosta.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 200cdi käyntihäiriö (RATKAISTU)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

rr230 kirjoitti:Auto kävi Starin päässä ja vika löytyi rail paineanturista. Epc valon satunnainen syttyminen johtuu kaasupolkimen asentoanturista ja pitkähkö startti luultavimmin siitä pumpun pienestä vuodosta.
Painesäädin sitten vaihtoon, kaasupolkimen liittimet voi katsoa että onko hapettumia, muuten sekin menee vaihtoon (anturia ei myydä erikseen, itse ostin käytetyn polkimen ebaysta), ja pumpun suhteen työrupeama olikin tiedossa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin