Mitäs sanotte arvon kollegat onkohan superturbosta kannentiiviste mennyt? Penkissä toimii ihan hyvin ja normaali ajossa myös, mutta aina kun vedättää hieman kovempaa niin vesi lentää paisarin ylivuodosta ulos kaaressa. Paisuntasäiliö on peräisin w210, tarvike melko uusi. Oisko siinä korkin paine 1bar tms. Ylävesiletku on myös tavallista kovempi mielestäni. Metallikannentiiviste vaihdettiin ja kansi plaanattiin noin 50tkm sitten. Tiivistettä ei liimattu muuten kun kuparitahnaa molemmin puolin tiivistettä. Ahtopainetta on ollut vaihtelevasti 0,5-3bar. Lämmöt pysyy hyvin kurissa. Näkeekö tuommoiset pienet vuodot esim ohivuotomittauksella? Tekniikka om606tbo, 8mm herlevi, holset hx40super 16#. Tämä vaiva on ollut mielestäni jopa siitä lähtien kun remontti tehtiin mutta nyt kun painetta on 2,5bar niin ongelma oikein korostuu..
Joo just tuossa illasta kuulin ettei sinne todellakaan pidä laittaa kuparitahnaa vaan esim loctite 3020. Sen kun olis sillon tiennyt kun sen kasasin.. Täytyy katsastuksen jälkeen purkaa kansi pois ja teettää sille vähän muitakin taikoja Voikohan tuommonen vuoto vaikuttaa tehoihin? 408 hepoa ja 640nm tuli penkistä 2,5 paineilla.
Jep osuit naulankantaan se on just tommonen puteli.. Sillon kun tuota kasasin niin lueskelin että kupariliimalla kasaan, ostin sitte tommosen ku aattelin että se on täysin sama asia kupariliima sekä tahna Ei ollut vielä sillon lamppu syttynyt pää kopan sisällä eikä vaivautunut kysymään keltään joka noista tietää. Hyvähän se on nyt porttauttaa lisä heppojen toivossa Ostan nyt sitä loctiten 3020 liimaa ja lyön sillä läjään.
Jonessi kirjoitti:Jep osuit naulankantaan se on just tommonen puteli.. Sillon kun tuota kasasin niin lueskelin että kupariliimalla kasaan, ostin sitte tommosen ku aattelin että se on täysin sama asia kupariliima sekä tahna Ei ollut vielä sillon lamppu syttynyt pää kopan sisällä eikä vaivautunut kysymään keltään joka noista tietää. Hyvähän se on nyt porttauttaa lisä heppojen toivossa Ostan nyt sitä loctiten 3020 liimaa ja lyön sillä läjään.
Jonessi kirjoitti:Joo just tuossa illasta kuulin ettei sinne todellakaan pidä laittaa kuparitahnaa vaan esim loctite 3020. Sen kun olis sillon tiennyt kun sen kasasin.. Täytyy katsastuksen jälkeen purkaa kansi pois ja teettää sille vähän muitakin taikoja Voikohan tuommonen vuoto vaikuttaa tehoihin? 408 hepoa ja 640nm tuli penkistä 2,5 paineilla.
Oliskos muutenkin jotain säädön paikkaa, pitäs kyllä täys-sylinterisestä tulla tuolla ahtopaineella kovemmat lukemat??
Sun moottorissa vika varmaan tosiaan tuossa kuparitahnassa mutta kannattaa varmaan se kansi koeponnistaa kuitenkin. Omassa mersussa moottori teki saman että kovalla ahtopaineella työns vedet paisarista pihalle mutta muuten toimi ajossa kun oli kansi imukanavasta vesitilaan halki, ei nostanut lämpöä eikä hukannut vettä eikä sekotellutkaan niitä mutta vain kovassa vedossa + 1,3 bar alko ylivuodosta tulemaan vettä ulos, paisarinkorkki 1,3 mishimoto -> yli 1,3 ahtoa ja vedet pois...selevä homma, tosin kone 603.
Mustaa työntää hunnun ahdoillakin. Oisko noin 130 kuutiota. En tiedä miten vaikuttaa nuo matalat huippukierrokset, penkissä 5700rpm. Muuten kyllä loppu virtaukset siellä 4700 paikkeilla. Tuo kannen ponnistus oli kyllä suunnitelmissa varulta. En tiedä miten paljon näissä vehkeissä vaikuttaa esimerkiksi jos turbo ei ole laippaansa kohistettu että siellä olis semmoinen millin rappu..? Pakosarjasta on jonkunlaista kuvaa toisessa topicissani. Ptracing teki kollektorin ja itse koitin tehdä vaihtelevin tuloksin tigillä samanlaista laatua imusarja on ihan vakio. Täytyy ilimotella sitten kun on taas vehkeet kasassa ja käydään uusintakierros penkissä.
kai sillä on mennyt tietämättömyyttään vaan sekasin kuparitahna ja kupariliima. molemmissa sana kupari, mutta muuten kyllä ihan eri tavaraa ja eri käyttötarkotus.
Nyt alettiin tuota purkamaan. Esikammioissa jotain häikkää. Yhdestä kuula irti. Koneesta löytyi vain yksi ehjä esikammio. 4 kpl oli kuula toisesta päästä irti . Ei tuo tehoihin ainakaan positiivisesti vaikuta..
Olihan se kuudes ja viimeinenkin kammio hajalla tarkemmalla syynillä.
Kone on nyt takaisin läjässä, kansi plaanattiin ainoastaan. Koneistaja oli sitä mieltä että ei tarvi koeponnistaa kun selvästi näki mistä oli vuotanut, jokaisen pytyn välistähän se oli puhaltanut . Vaihdoin myös syöttöpumppua josko se mynä ei rikkoisi esikammioita. Vedet pysyy sisällä ja lämmötkään ei nouse niin herkästi mitä ennen remonttia
Rikkinäiset suuttimet ne esikammiot rikkoo ja hajonneet liekkilevyt. Eli käytä 123 mersun liekkilevyjä tai fordin täyskuparisia niinkun joku täällä osasi neuvoa. Ittellä on nuo 617 eli 123 mersun liekkilevyt ja ne on isommalla reijällä eikä hajoa niin helposti. Ja mikä tärkeintä kunnolliset suuttimet koneeseen.
Aika monelta taholta oon kuullu että herlevin pumppu rikkoo paikkoja. Liian nopea ruiskutus esikammiokoneelle. Suuttimet tarkastettiin herlevin toimesta. Se esikammio josta kuula oli kokonaan irti oli myös liekkilevystä keskiö hävinnyt. Vielä on vakio liekkilevyt mutta raptecilta täytys tilata ne kupariset.
Eiköhän se mynäkin tee samalle akselille pumput kun pekkakin eli tuskin liian nopeesta ruiskutusajasta johtuu tuo hajoominen. Ennakonsäätimet sun muut onkin toinen juttu sitten.Mutta niinkun on itselle käynyt tolla herlevin pumpulla että 3 syl tuli puolet enempi soppaa ja elementin lukituksessa jotain hämminkiä eli ei ne varmoja ole tosin korjas pumpun takuuseen mutta luotto meni. Ens suvena pitää kattoa joutuuko itekkin ottaan yhteyttä mynään