Moro
Minkälaisia öljynsuodattimista teillä on hyviä kokemuksia M103 2.6 koneessa?
Itselläni ollut mahlen ja mannin suodattimet ja kummallakin käy niin että kun auto seisoo pitempään esim. yli 8 tuntia öljynsuodatin tyhjenee ja näin ollen kun konetta käynnistää kestää hetken n 3- 4s ennen kuin öljynpaineet nousee. Minkä merkkisiä ne alkuperäis suodattimet ovat ja pitääkö ne öljyn sisällään?
Olis kiva kun talveks sais kunnon suodattimen ettei tarvis kuunnella kun nostajat rapisee käynnistettäessä.
Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?
Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Re: Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?
Minä vaihdoin OM603:een alkuperäisen suodattimen, merkki oli ranskalainen Purflux. Alkuperäistä suodatinta valmistaa useampi yhtiö.Jarillee kirjoitti:Minkä merkkisiä ne alkuperäis suodattimet ovat ja pitääkö ne öljyn sisällään? Olis kiva kun talveks sais kunnon suodattimen ettei tarvis kuunnella kun nostajat rapisee käynnistettäessä.
Ainakin tuossa dieselin suodattimessa M-Filterin suodatin oli n. 5-6 mm pienempi halkaisijaltaan originaaliin verrattuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lotjassa on ollut aina Mann, yhtä pakon sanelemaa M-filter -poikkeusta lukuunottamatta. Ei mitään moittimista, vaikka vaikea noista on normaaliautoilijan näppituntumalla mitään huikeaa eroa osoittaa, testit sitten erikseen. Niissä eroja sitten jo näkyy, paljonkin.
Mutta 3-4 sekuntia öljynpaineen nousuun tuntuu kyllä suht. pitkältä ajalta, vaikka suodattimena olisi mikä. Tosin yksilöitä kaikki koneet ovat tämänkin osalta ja paljon riippuu myös itse öljystä. Joka tapauksessa omassa pannussa Castrolin 5W-40 + Mann-suodatin pukkaa paineen tappiin parin sekunnin sisään.
Olisiko sekuntipeli tällä tasolla kuitenkin nivusten halkomista
, kaiketi huolestumiseen on syytä vasta siellä 10 sek. tuntumassa, jos silloinkaan. Tästä voivat asiaan enemmän perehtyneet kertoa lisää.
Mutta 3-4 sekuntia öljynpaineen nousuun tuntuu kyllä suht. pitkältä ajalta, vaikka suodattimena olisi mikä. Tosin yksilöitä kaikki koneet ovat tämänkin osalta ja paljon riippuu myös itse öljystä. Joka tapauksessa omassa pannussa Castrolin 5W-40 + Mann-suodatin pukkaa paineen tappiin parin sekunnin sisään.
Olisiko sekuntipeli tällä tasolla kuitenkin nivusten halkomista

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85