Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarillee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 15.09.2004 21:12
Paikkakunta: Tampere

Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Jarillee »

Moro

Minkälaisia öljynsuodattimista teillä on hyviä kokemuksia M103 2.6 koneessa?

Itselläni ollut mahlen ja mannin suodattimet ja kummallakin käy niin että kun auto seisoo pitempään esim. yli 8 tuntia öljynsuodatin tyhjenee ja näin ollen kun konetta käynnistää kestää hetken n 3- 4s ennen kuin öljynpaineet nousee. Minkä merkkisiä ne alkuperäis suodattimet ovat ja pitääkö ne öljyn sisällään?

Olis kiva kun talveks sais kunnon suodattimen ettei tarvis kuunnella kun nostajat rapisee käynnistettäessä.
Autoni on W201 M103 2.6 kat autom. vm.-90
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Mulla on M-filter (vaimikäseoli). Kyllä se tahtoo aina seisomisen jälkeen
hetken nakuttaa.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ei Mann/Hengst/original ole eroa paineen suhteen jos starttaat noin pitkän ajan kuluttua. Puhdistustulokset on sitten eri juttu. Itse käytän Mann tai original kumpi sattuu olemaan hyllyssä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mikä öljynsuodatin M103 koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jarillee kirjoitti:Minkä merkkisiä ne alkuperäis suodattimet ovat ja pitääkö ne öljyn sisällään? Olis kiva kun talveks sais kunnon suodattimen ettei tarvis kuunnella kun nostajat rapisee käynnistettäessä.
Minä vaihdoin OM603:een alkuperäisen suodattimen, merkki oli ranskalainen Purflux. Alkuperäistä suodatinta valmistaa useampi yhtiö.

Ainakin tuossa dieselin suodattimessa M-Filterin suodatin oli n. 5-6 mm pienempi halkaisijaltaan originaaliin verrattuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lotjassa on ollut aina Mann, yhtä pakon sanelemaa M-filter -poikkeusta lukuunottamatta. Ei mitään moittimista, vaikka vaikea noista on normaaliautoilijan näppituntumalla mitään huikeaa eroa osoittaa, testit sitten erikseen. Niissä eroja sitten jo näkyy, paljonkin.

Mutta 3-4 sekuntia öljynpaineen nousuun tuntuu kyllä suht. pitkältä ajalta, vaikka suodattimena olisi mikä. Tosin yksilöitä kaikki koneet ovat tämänkin osalta ja paljon riippuu myös itse öljystä. Joka tapauksessa omassa pannussa Castrolin 5W-40 + Mann-suodatin pukkaa paineen tappiin parin sekunnin sisään.

Olisiko sekuntipeli tällä tasolla kuitenkin nivusten halkomista :shock: , kaiketi huolestumiseen on syytä vasta siellä 10 sek. tuntumassa, jos silloinkaan. Tästä voivat asiaan enemmän perehtyneet kertoa lisää.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin