Scourge kirjoitti:Terppa,
Elikkäs tuli tollanen väyrynen ostettua noin kuukaus sitten.
Jo koe-ajolla kuulostelin outoa ääntä, joka kuulosti siltä kun "puhaltaisi pulloon".
Ajattelin että se johtuu varmaan jostain hihnasta tms, enkä ole asialla "akuutisti" päätäni sen jälkeen vaivannut.
Noh, moniurahihna + kiristin + rulla tuli vaihdettua, eikä ääni ole lähtenyt pois.
Tuossa sitten jossain vaiheessa huomasin myös sellaisen asian, että jäähdytysnesteet on aika vähissä. (lisätty)
Myös pari kertaa olen huomannut parkissa, että syylarin "alempi letku" liikkuu / pitää pientä ääntä sillon tällöin.
Onko muuten ihan normaalia että lämpimällä koneella pystyy auton käynnissä ollessa helposti puristelemaan molempia syylareilta tulevia letkuja? Mun mielikuvan mukaan niissä pitäs olla aika paljon nestettä / painetta sisällä mutta nää ei tunnu siltä..
Voiskohan olla että esim. termostaatti tai joku olis jumissa jossain, mistä syystä neste ei kunnolla pääsisi kiertämään, ja ehkä aiheuttais tollasen äänen?
Muitakin teorioita saa esittää..

Ei ihan taaskaan ihan helppoa, mutta tarkista:
onko se syyläri kunnolla paikoilaan, ja että ne kaikki muovi ja kumi osat on myös sielä syylärin alapäässa + tuulettimen muovisuojus => ajattelin saattavan aiheuttaa "huilumaista" ääntä tuulettimen pyöriessä?
Siitä M111 nesteiden katoamisesta löytyy täältäkin juttua jonkin verran mutta taitaa olla w202 puolella. Ensinnäkin pitäisihän siinä syttyä ruikun vähyydestä kertova merkkivalo? tai sitten se lisäämistarve on vissiin ollut vähäinen?
Voihan se ruikku pikkuhiljaa hävitä vaikka kannentiivisteesta, syyläristä (kenno tai tyhjennys venttiili), lämmittimen kennolta, vesipumpulta, letkuliittimistä, syylärin päällä olevasta nestemääränanturista (kuten minulla varmaan tekee

, kun on ympäriltä märkänä), jokin muun propun ympäriltä? Mistähän löytyisi vuotojäkiä?
Uskaltaisin kuitenkin väittää, tuolla diagnoosilla, että ei se kansi ole, jos lämmöt on siinä 80 tiimoilla. Kyllä se keittää sitten kunnolla, kun pahvi menee

ja eihän se sieltä kannesta voi vuotaa, jos ei ole edes paineta? Sehän olis ihan morjes se kansipahvi? Vai olenko väärässä? nestettähän menisi ihan simona?