Minusta tuo sun turbos ol Gt37 sarjaa...tuo 32 on pienemmil laakereil ja akseleilRammstein69 kirjoitti:ahtimena mulla tulossa GT32..
11. Kysymystä turbo tietäjille...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Turbo-eemeli kirjoitti:Minusta tuo sun turbos ol Gt37 sarjaa...tuo 32 on pienemmil laakereil ja akseleilRammstein69 kirjoitti:ahtimena mulla tulossa GT32..
ahaa.. muistin vissiin hiukan väärin.. en ole vielä päässy ottaan savuja tuolla uudella ahtimella, jos parin viikon sisään sais pakosarjan valmiiks..

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
No onhan toi yhdistelmä tarkoitettu bensakoneelle,ei ton kiina ahtimen pakopuoli ole mikään vakio saabin kokoinen vaan muistaakseni 57mm
ja amerikan myyjät lupaa sen riittävän bensakoneessa 350 hv
ja amerikan myyjät lupaa sen riittävän bensakoneessa 350 hv
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Tai sitten räätälöity turbo. Kysyin omaan GD:hen Finturbolta ahtimia ja annoin toiveet tehoista ym. Kaveri soitti puolentunnin päästä takas ja kertoi, joskaan ei yksityiskohtaisesti, minkäläiset siivet ja kotelot pitää olla. Samoin voi sit valita laippa koot ym ym. Kustannus menee sit toiselle tonnille mutta on sitten oikein mitoitettu.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: 11. Kysymystä turbo tietäjille...
Jatkanpa vanhaan topikkiin, kun samanlaisesta koneesta kyse. Eli OM617 turbo.
Tällä hetkellä kone on vakiokuntoisena Geessä. Ei se huono ole tuommoisenakaan, mutta ainahan lisää tehoa saisi olla...
Minkäverran tuommoisesta koneesta tehoa saa, niin että se ei heti laukea? Sisuskaluihin ei ole tarkoitus koskea ja mielellään pitäisin alkuperäiset imu- ja pakosarjan käytössä. Alkuperäisestä pumpusta ei käsittääkseni juurikaan enempää soppaa irtoa, joten pumppu pitänee teettää. Sopiva aihio löytyykin tuon Geen alkuperäisestä koneesta.
Turbosta sitten, kun tuota HX35:sta suositellaan kovasti, mutta kun se on jaetulla pakopesällä ja alkuperäinen pakosarja ei, niin ne ei varmaan kovin hyvin sovi yhteen? Vai onko erimallisesta pakosarjasta niin paljon hyötyä, että sitä kannattaisi alkaa tekemään? Osaako kukaan suositella hyvää ahdinta, joka käy alkuperäiseen pakosarjaan? Mihin asti riittää alkuperäinen? Minulla on hyllyssä Mitsubishin TD04HL-15G, se ilmeisesti käy suoraan pakosarjaan, mutta jää ehkä pieneksi? Se on lähtöisin Volvo 850 T5:sta, eli 2,5 litrainen bensakone, tehoa n. 200 heppaa.
Projektia on ajatuksena tehdä pikkuhiljaa, ensimmäiseksi pitäisi asentaa ahto- ja pakopaine sekä pakolämpömittarit, niin voi vertailla miten minkäkin osan vaihtaminen vaikuttaa. olenko ymmärtänyt oikein, että turbon voi tulkita olevan liian pieni, kun pakopaine alkaa lähestyä ahtopainetta? Minkälaiset paineet ovat tuollaiselle koneelle "turvallisia"? Entäpä pakolämmöt, kuinka korkeaksi saa nousta ja mitä siitä voi päätellä, jos ne alkaa nousemaan?
On vissiin kyselyikä iskeny...
Tällä hetkellä kone on vakiokuntoisena Geessä. Ei se huono ole tuommoisenakaan, mutta ainahan lisää tehoa saisi olla...
Minkäverran tuommoisesta koneesta tehoa saa, niin että se ei heti laukea? Sisuskaluihin ei ole tarkoitus koskea ja mielellään pitäisin alkuperäiset imu- ja pakosarjan käytössä. Alkuperäisestä pumpusta ei käsittääkseni juurikaan enempää soppaa irtoa, joten pumppu pitänee teettää. Sopiva aihio löytyykin tuon Geen alkuperäisestä koneesta.
Turbosta sitten, kun tuota HX35:sta suositellaan kovasti, mutta kun se on jaetulla pakopesällä ja alkuperäinen pakosarja ei, niin ne ei varmaan kovin hyvin sovi yhteen? Vai onko erimallisesta pakosarjasta niin paljon hyötyä, että sitä kannattaisi alkaa tekemään? Osaako kukaan suositella hyvää ahdinta, joka käy alkuperäiseen pakosarjaan? Mihin asti riittää alkuperäinen? Minulla on hyllyssä Mitsubishin TD04HL-15G, se ilmeisesti käy suoraan pakosarjaan, mutta jää ehkä pieneksi? Se on lähtöisin Volvo 850 T5:sta, eli 2,5 litrainen bensakone, tehoa n. 200 heppaa.
Projektia on ajatuksena tehdä pikkuhiljaa, ensimmäiseksi pitäisi asentaa ahto- ja pakopaine sekä pakolämpömittarit, niin voi vertailla miten minkäkin osan vaihtaminen vaikuttaa. olenko ymmärtänyt oikein, että turbon voi tulkita olevan liian pieni, kun pakopaine alkaa lähestyä ahtopainetta? Minkälaiset paineet ovat tuollaiselle koneelle "turvallisia"? Entäpä pakolämmöt, kuinka korkeaksi saa nousta ja mitä siitä voi päätellä, jos ne alkaa nousemaan?
On vissiin kyselyikä iskeny...
W123
W463
W463