Super-Turbo ja muu tekniikka

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Terho P kirjoitti:Pultit ei olleet venyneet juuri lainkaan mutta uusi setti on hankittuna

kun ootte laitelleet noita pelli tiivisteitä niin onko käytetty vakio venyviä pulttia vai mitä pultteja ?? minkä moisilla kiristyksillä? :?:
Vakiopultit ja kiristys ohjearvoihin, 15Nm + 35Nm + 90°
+ 10min + 90°
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nonniih - Auto alkoi rajumman vedon jälkeen täristämään niin, ettei paikat pysy hampaissa. Tuntuu että joku sieltä on "poksahtanut". Semmonen klonk-klonk-tyyppinen soundi kuuluu laatikon kohdalta ajaessa millä vaihteella tahansa. En ole saanut autoa vielä pukeille mutta ainakaan auton alta ronkittuna kardaani ei ole irti :roll: Liekö etummainen nivel ja laatikon takakumi vai oliskohan tuo laatikko viimeinkin antautunut :oops:

Moniurahinhasta lähti samalla vedolla säikeitä jotka hajoitti ainakin flektin kaapelit, ahtopaineen säädön kaapelit sekä hukkaportin letkun.

Muut inventoidaan myöhemmin tänään.

Mutta, lavetti otti päänähän jokatapauksessa eikä tarvinnut jäädä tapahtumapaikalle nuolemaan haavojaan :twisted:

OT: Talvi tekee tuloaan ja 500E:n kasireikävanteet olis tervetulleet. Vaihdossa 300TDT:n kasireiät. YV
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

XUX63 kirjoitti:Mutta, lavetti otti päänähän jokatapauksessa eikä tarvinnut jäädä tapahtumapaikalle nuolemaan haavojaan :twisted:
Sopiiko udella minkälaisen auton/kulkuneuvon takia reviteltiin :?: :twisted:
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

XUX63 kirjoitti:Nonniih - Auto alkoi rajumman vedon jälkeen täristämään niin, ettei paikat pysy hampaissa. Tuntuu että joku sieltä on "poksahtanut". Semmonen klonk-klonk-tyyppinen soundi kuuluu laatikon kohdalta ajaessa millä vaihteella tahansa. En ole saanut autoa vielä pukeille mutta ainakaan auton alta ronkittuna kardaani ei ole irti :roll: Liekö etummainen nivel ja laatikon takakumi vai oliskohan tuo laatikko viimeinkin antautunut :oops:

Moniurahinhasta lähti samalla vedolla säikeitä jotka hajoitti ainakin flektin kaapelit, ahtopaineen säädön kaapelit sekä hukkaportin letkun.

Muut inventoidaan myöhemmin tänään.

Mutta, lavetti otti päänähän jokatapauksessa eikä tarvinnut jäädä tapahtumapaikalle nuolemaan haavojaan :twisted:

OT: Talvi tekee tuloaan ja 500E:n kasireikävanteet olis tervetulleet. Vaihdossa 300TDT:n kasireiät. YV
Ensin osanottoni :cry: sitten onnittelut päänahasta ja lopuks veikkaus että perä :lol:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mKA kirjoitti:Sopiiko udella minkälaisen auton/kulkuneuvon takia reviteltiin :?: :twisted:
Tuohon täytyy vastata että en oo ihan varma. Toinen kesympi nykäisy motarilla jonkun matalan tuninkiauton kanssa, mikä lie olikaan - tumma väriltään :-o Kovempikulkuinen tapaus oli joku biimeri, saksantuontia ja neljällä korsteenilla tuli savut (mitkä ihmeen savut) ulos. Hyväkulkuinen auto se tuntui olevan mutta valitettavasti ne oli bensalla käyviä molemmat joten tietäähän sen miten siinä käy kun... :roll:
konjamiini kirjoitti:Ensin osanottoni :cry: sitten onnittelut päänahasta ja lopuks veikkaus että perä :lol:
Kiitos osanotosta ja onnitteluista. Sen verran on varovasti kurkisteltu että jonkun verran irtonaista tavaraa oli mutta niinhän sitä aina irtoo kun irroitellaan 8) Moniurahihna on vaihdettu ja kaapelit sekä letkut korjattu. Mitään ei ainakaan vielä ole tuomittu varsinaisesti hajonneeksi mutta ainakin jotain kärsineeksi :roll: Pikkuinen jurnutus tuntuu aina välillä mutta varsinainen kolina on pois eli jotain on kuitenkin tapahtunut. Perä vaikuttaa ehjältä mutta tarkempi analyysi tosiaan vasta kun pääsee pukeille - en siis ole vielä päässyt katselemaan ajan kanssa mutta kyllä se siltä vaikuttaa että kesä on vienyt veronsa ja nyt ollaan kalkkiviivoilla kaiken uusimisessa. Onneksi siihen on kuitenkin HannuS:n ansiosta hyvät mahdollisuudet :lol:
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

XUX63 kirjoitti:Kovempikulkuinen tapaus oli joku biimeri, saksantuontia ja neljällä korsteenilla tuli savut (mitkä ihmeen savut) ulos.
Ja huomenna on metroautolla masentunut äm-femman omistaja hokemassa:
"Tässä on pakko olla jotain vikaa..." :lol:
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Et penaristin ilmettä keriinny nährä..? :lol: :lol: 8)
2.3-16
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ettei vaan olis mennyt kardaanista rätti paskaksi :lol: sitä on liikkeellä :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mites XUX:lla ja muilla alan miehillä on peltikannentiivisteet pitäneet öljyt / vedet? Katselin yksi päivä ohimennen om606:en turbon peltitiivistettä ja hiukan jäi vaivaamaan, miten tuo pitää juuri tuon kriittisen öljykanavan kohdalla jakoketjun ja ykköspytyn välissä?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mKA kirjoitti:Ja huomenna on metroautolla masentunut äm-femman omistaja hokemassa:
"Tässä on pakko olla jotain vikaa..." :lol:
Tai stockalla Oulussa valittamassa kun raitisilmasuodatin ei pidä diisselin hajua ulkopuolella :lol:
VieläBMW kirjoitti:Et penaristin ilmettä keriinny nährä..? :lol: :lol: 8)
no, saman maan tuotteilla ajellaan eli heimolaisiahan sitä tavallaan ollaan :wink: itellä ilmeet peruslukemilla vailla pienintäkään vahingoniloa :roll:
petska kirjoitti:ettei vaan olis mennyt kardaanista rätti paskaksi :lol: sitä on liikkeellä :lol:
Rätit on hiukan kärsineet eli murtuilleet mutta ajattelin tosiaan tuossa syssymmällä laittaa vähän perusteellisemmin alustaa ja voimansiirtoa kuntoon. Tuo saattaa nakata vaikka poikittain talvella jos kovin kikkaria käyttää :twisted:
JP74 kirjoitti:Mites XUX:lla ja muilla alan miehillä on peltikannentiivisteet pitäneet öljyt / vedet? Katselin yksi päivä ohimennen om606:en turbon peltitiivistettä ja hiukan jäi vaivaamaan, miten tuo pitää juuri tuon kriittisen öljykanavan kohdalla jakoketjun ja ykköspytyn välissä?
Mulla on itseasiassa alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen ihan basic tiiviste. Jos laitan jossain vaiheessa 24-tappisen kanget, niin siinä vaiheessa vaihtuu peltitiiviste. Pitää vaan kattoo tarkkaan mahdolliset muutokset. "nokileka":llahan oli huonoja kokemuksia 5-pyttyisen kanssa mutta täyspitkissä koneissahan ei käsittääkseni muuta ollut kuin muutaman lisäreiän poraus :roll:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mulla ei ole ollut kyllä mitään ongelmia ton vajaa mukisen kanssa, vaikka on om605 tiiviste.
Muistaakseni 5 reikää porattiin.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

MeSee kirjoitti:Mulla ei ole ollut kyllä mitään ongelmia ton vajaa mukisen kanssa, vaikka on om605 tiiviste.
Muistaakseni 5 reikää porattiin.
"nokileka":lla on 2,9 lohko - sehän eroaa juuri strategisesti sen verran että on männän halkaisija isompi ja näin ollen tiivisteenkin pitäisi olla hiukan erilainen.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

JP74 kirjoitti:Mites XUX:lla ja muilla alan miehillä on peltikannentiivisteet pitäneet öljyt / vedet? Katselin yksi päivä ohimennen om606:en turbon peltitiivistettä ja hiukan jäi vaivaamaan, miten tuo pitää juuri tuon kriittisen öljykanavan kohdalla jakoketjun ja ykköspytyn välissä?
Ei mitään ongelmia tuon tiivisteen kans.
oldsmobile_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51

Re: Super-Turbo ja muu tekniikka

Viesti Kirjoittaja oldsmobile_83 »

Mitähä multa hajos lykkääöljyy aikas reippaasti pakoputkeen ja nakuttaa
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: Super-Turbo ja muu tekniikka

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

turpo tai mäntä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Super-Turbo ja muu tekniikka

Viesti Kirjoittaja Jube »

oldsmobile_83 kirjoitti:Mitähä multa hajos lykkääöljyy aikas reippaasti pakoputkeen ja nakuttaa
Mikä kone?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin