Elikkäs, minulla on tollannen -84 190e mersu (ajettu 200tkm) jossa meinaa olla pikkasen ongelmia bensapumpun kanssa. Auto toimii ok, lähtee käyntiin kylmälläkin ihan hyvin jne. mutta ainoa hyvin turhauttava ongelma on tosiaankin että siirtopumppu joka siellä tankin vieressä on, meinaa sammuilla vähän väliä. eli esimerkiksi ajan motarilla, pumppu sammuu, antaa auton valua ja joskus tästä lähtee vielä käyntiin tai sitten ei. Joskus joutuu vetää tien laitaan ja starttaa uudelleen että saa käyntiin.
Joskus auto toimii monta päivää ilman mitään ongelmia ja joskus tuntuu että ei kauppaan pääse ilman että menee aski röökiä.
Onko tähän mitään ideoita, pumppu on kuulemma vaihdettu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten ja on kyllä päälle päin aika uuden näköinen.
Pumpun releestä olen lukenut mutta yritin tätä katsella mutta eihän sitä löytynyt sieltä vänkärin puolen tuulilasin alta. ? Onko tästä tietoja?
Katsastus-mies sanoi että on vuotanut bensaa pumpulta vähän, joten vilkasin sitä ja käytin auki yhtä liitosta ja kiristin uudelleen eikä minun tietääkseni ole vuotanut sen jälkeen. Voiko vuoto pumpulla olla aiheuttajana näihin ongelmiin?
Kiitos jo etukäteen.