190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

Morjens. tämä on mun eka postaus joten olkaahan kilttejä :P

Elikkäs, minulla on tollannen -84 190e mersu (ajettu 200tkm) jossa meinaa olla pikkasen ongelmia bensapumpun kanssa. Auto toimii ok, lähtee käyntiin kylmälläkin ihan hyvin jne. mutta ainoa hyvin turhauttava ongelma on tosiaankin että siirtopumppu joka siellä tankin vieressä on, meinaa sammuilla vähän väliä. eli esimerkiksi ajan motarilla, pumppu sammuu, antaa auton valua ja joskus tästä lähtee vielä käyntiin tai sitten ei. Joskus joutuu vetää tien laitaan ja starttaa uudelleen että saa käyntiin.

Joskus auto toimii monta päivää ilman mitään ongelmia ja joskus tuntuu että ei kauppaan pääse ilman että menee aski röökiä.

Onko tähän mitään ideoita, pumppu on kuulemma vaihdettu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten ja on kyllä päälle päin aika uuden näköinen.

Pumpun releestä olen lukenut mutta yritin tätä katsella mutta eihän sitä löytynyt sieltä vänkärin puolen tuulilasin alta. ? Onko tästä tietoja?

Katsastus-mies sanoi että on vuotanut bensaa pumpulta vähän, joten vilkasin sitä ja käytin auki yhtä liitosta ja kiristin uudelleen eikä minun tietääkseni ole vuotanut sen jälkeen. Voiko vuoto pumpulla olla aiheuttajana näihin ongelmiin?


Kiitos jo etukäteen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tinaile bensapumpun rele....sellainen musta jossa 4zyl, kierros määriä.
Lankussa ainakin akun takaa muovisuoja pois ja siellä se on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

atlas kirjoitti:Tinaile bensapumpun rele....sellainen musta jossa 4zyl, kierros määriä.
Lankussa ainakin akun takaa muovisuoja pois ja siellä se on.
Näin kaverikin sanoi (omisti vähä uudemman), mutta minun mersusta sitä ei löytynyt. Voiko olla että näissä alkupään vehkeissä se on jossain muualla? YJ rele (sulake päällä) löytyy ainakin kuskin puolelta. Sanottakoon vielä että saksan tuonti, jos sillä jotain merkitystä on.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja atlas »

jos autosi on ruisku niin siellä on rele ja Mistä tuotu niin ei merkitystä...jos ei joku virittäjä teini ole korjannut sitä suoralla johdotuksella.
Tekeekös se niin että virrat päälle ,surahtaa se pari sekuntia ja pumppu sammuu...sittenhän se käynnistyy taas kun auto käynnistyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

atlas kirjoitti:jos autosi on ruisku niin siellä on rele ja Mistä tuotu niin ei merkitystä...jos ei joku virittäjä teini ole korjannut sitä suoralla johdotuksella.
Tekeekös se niin että virrat päälle ,surahtaa se pari sekuntia ja pumppu sammuu...sittenhän se käynnistyy taas kun auto käynnistyy.
Jep, näin se tekkee. Pittää vielä tutkia tarkemmin tuota ja laittaa vaikka kuvia. kunhan kerkeää sen kimppuun menemään.
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

" onclick="window.open(this.href);return false; Tässäpä kuvia akun takaa ja ympäriltä, rele löytyi lopulta ympyröidystä mustasta boksista kuskin puolelta, sulakerasian vierestä.


Tässä kuva releen takaa, eli kyllä tätä on joskus jo korjattu. Eikä kyllä silmään pistänyt että oisi liitokset huonontunu.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko jotain mitä pitäs tutkia tarkemmin tms? Onko kukaan käyttäny uunissa nuita releitä?

Rele kyllä haisee hieman sähkökärylle vaan kaippa se kuuluu asiaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Rele ei saa haista ja oireet tuntuu että pumppu sammuu ton releen takia eli se ei käynnisty aina..tinuskaan ei auta yj ja bensa releissä aina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jufo89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: To 09.12.2010 11:04

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja Jufo89 »

atlas kirjoitti:Rele ei saa haista ja oireet tuntuu että pumppu sammuu ton releen takia eli se ei käynnisty aina..tinuskaan ei auta yj ja bensa releissä aina.
tuota olenkin miettinyt että miksi niitä tarvis edes ruveta tinailemaan kun uudet ei kait kauheemmin edes maksa, tulis ainakin heti kuntoon :think:
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!

Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Huomattu vaan ajansaatossa että orkkis on parempi kuin tarvikkeet jotka ei välttämättä edes toimikaan vaan on laitettu oma orkkis tinattuna ja pelaa....toisekseen miksi törsätä rahaa muutenkin autoon kun autoilu ei tuota vaan kuluttaa vaan rahaa ja myynti arvossa ei näy vaikka mitä uutta sinne tunget.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jufo89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: To 09.12.2010 11:04

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja Jufo89 »

joo totta tuokin tietysti, itsekin oon säästänny ja kolvaillu yj-releet kahdesta mersusta :D
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!

Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

Mitä sieltä pitäs kolvata ku kaikki näytti suhk. Ehyelle.

Kolvi kyllä pysyy käessä vaan en halkeamia tms kyllä löytänyt.
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja wolf »

Hankaluus on siinä että aina ei näy päältäpäin. Siistikin juotos voi olla silkkoa sisältä...
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

Onko kukaan kokeillu uuni korjausta releelle? Sillä nimittäin ainakin näytönohjaimia ja muita piirejä pystyy korjaamaan, tosin ne onkin hieman tarkempia kosketuksista. 5-10 minuuttia 200C:ssä nimittäin korjaa ainakin näytönohjaimen(Tästä henk. koht. kokemusta), miksipä ei relettä? :D
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

balthar kirjoitti:Onko kukaan kokeillu uuni korjausta releelle? Sillä nimittäin ainakin näytönohjaimia ja muita piirejä pystyy korjaamaan, tosin ne onkin hieman tarkempia kosketuksista. 5-10 minuuttia 200C:ssä nimittäin korjaa ainakin näytönohjaimen(Tästä henk. koht. kokemusta), miksipä ei relettä? :D
Se ei sulata tinaa vaan ainoastaan liikuttelee osia niin että kosketus tulee, korjaus jää monesti vain väliaikaiseksi. Se lämpötila pitäisi nostaa sen verran ylös että tina sulaa ja liitos muodostuu oikeasti eikä vain siksi että metallipinnat osuu toisiinsa. Kokemusta on väliaikaisista onnistumisista. Joskus voi kestää pitkäänkin että toimii mutta joskus vain 10 minuuttia. Mun mielipide on että tuo kuuluu sarjaan vippaskonsti joka ei ole luotettava.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

x_ismo kirjoitti:
balthar kirjoitti:Onko kukaan kokeillu uuni korjausta releelle? Sillä nimittäin ainakin näytönohjaimia ja muita piirejä pystyy korjaamaan, tosin ne onkin hieman tarkempia kosketuksista. 5-10 minuuttia 200C:ssä nimittäin korjaa ainakin näytönohjaimen(Tästä henk. koht. kokemusta), miksipä ei relettä? :D
Se ei sulata tinaa vaan ainoastaan liikuttelee osia niin että kosketus tulee, korjaus jää monesti vain väliaikaiseksi. Se lämpötila pitäisi nostaa sen verran ylös että tina sulaa ja liitos muodostuu oikeasti eikä vain siksi että metallipinnat osuu toisiinsa. Kokemusta on väliaikaisista onnistumisista. Joskus voi kestää pitkäänkin että toimii mutta joskus vain 10 minuuttia. Mun mielipide on että tuo kuuluu sarjaan vippaskonsti joka ei ole luotettava.
Näytönohjaimen kohdalla korjaus kesti reippaan vuoden ainakin. Mutta tällä hetkellä kun reletta tuntuu olevan vaikea löytää niin ehkäpä oon sitten koekaniinina ja ilmottelen tuloksista tänne. :D.
balthar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 29.10.2015 08:06

Re: 190 2.0e ongelmia (yllättäen)

Viesti Kirjoittaja balthar »

Ongelmat korjattu, tilasin skruvatilta uuden bp-releen ja silläpä ne ongelmat hävis.

Kiitoksia neuvoista
Vastaa Viestiin