Tarkoituksena oli löytää toimiva vanha mersu, jossa saa kuitenkin näpräillä aikansa kuluksi. Mukaan tarttui joulukuussa 1988 Suomeen rekisteröity 230E.
Auto on päällisin puolin erinomaisessa kunnossa. Maalipinta hohtavan valkoinen, moottoritila pesty, siisti ja ja sisältäkin (pientä kosteuden hajua lukuun ottamatta) erityisen hyväkuntoinen.
Pohjaa tuijaillessa löytyy peruspaikoista ruostetta,tosin melko maltillisesti. Ovet ovat siistit ja ruosteettomat, alhaaltakin. Kuskinoven kohdalta helma on tunkattu joskus lommolle ja tunkinreikien ympärykset kuplivat jonkin verran.
Pahin ruostepaikka akun alla, akkulevy melkein kokonaan mennyt ja nyrkin kokoinen reikä vesiputken kohdalla. w126:sen vakiopaikka myös, kallistuksenvakaajan ripustuksen kohdalla, mutta missäs w124:ssa menee etukallistusvakaaja? Moottorin etuosassa? Toiselta puolen on ruosteeton

Automaatti vaihtaa siististi, mutta kickdownin kanssa heittää vapaalle ja kierrokset nousevat. Ei liene öljynvaihdolla selviä? Löytyyköhän näihin vaihteistoa purkamolta?
Moottorin etuosasta kuuluu jonkinmoista raksatusta, ei venttiilikoneistosta, vaan etuosasta.
Penkinlämmittimet eivät toimi, eikä ihme kun ovat liittimet irti penkin alla.
Etumatot paljastuivat hajun aiheuttajiksi. Kosteita olivat. Ovat nyt kuivatettu, mutta täytyy tutkia, mikä ne on kastellut. Samalla löytyi kaasupolkimmen alaosasta ruostetta,melkein reiäksi asti. Jännä paikka. Kuskin oven lukko ei toimi (avain ei käänny), vänkärin toimii normaalisti.
Ja se ostopäätökseen vaikuttava asia: keskuslukko, automaatti, toimiva ASD lukkoperä ja tasonsäätö

Pari kuvaa (myyjän lähettämiä)