Ajokkina -03 s211 270 cdi automaatti, onko muilla ollut samoja havaintoja kesärenkailla?
Tasaista rauhallista ajo, ei kumin polttoa tai muuta vastaavaa
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
tästä on ollut juttua ennenkin,saattaa haulla löytyä. liittyy siihen että voimansiirto yrittää kiertää koria kiihdytettäessä.
Kuluu kyllä vähän enemmän vaikka ei sudittelisikaan.normaalit kiihdytykset riittää cdi koneissa hyvin vääntöä kumminkin.
Toki jos joku nivel on väljä ja pyöränsuuntaus huono on kuluminen isompaa.
Toukokuussa uudet Nokiat alle, maanantaina vaihdoin talvirenkaat niin kesäkumit kuluneet takaa molemmat 4mm merkkiin..... edessä oli vielä kummassakin 7mm jäljellä.
Kilsoja vajaa 10tkm ja ajotapa suht reipas, ei mitään suditteluja tms.
Kassu69 kirjoitti:Toukokuussa uudet Nokiat alle, maanantaina vaihdoin talvirenkaat niin kesäkumit kuluneet takaa molemmat 4mm merkkiin..... edessä oli vielä kummassakin 7mm jäljellä.
Kassu69 kirjoitti:Toukokuussa uudet Nokiat alle, maanantaina vaihdoin talvirenkaat niin kesäkumit kuluneet takaa molemmat 4mm merkkiin..... edessä oli vielä kummassakin 7mm jäljellä.
xooox kirjoitti:Sama mulla Nokian Blacline 245/45/17 yhdessä kesässä meni oikea takarengas kulutusmerkkiin saakka, vasemmassa vielä pintää jäljellä.
Jep, se siitä laadusta, vaikka kaikissa kumeissa lukee tuo maaginen teksti "made in finland".
Keväällä lähtee tilaukseen Goodyearin mo malli, samassa koossa.
Jos ei talven aikana rikastu ja vanteet päivity 18" amg-malliin.
xooox kirjoitti:Sama mulla Nokian Blacline 245/45/17 yhdessä kesässä meni oikea takarengas kulutusmerkkiin saakka, vasemmassa vielä pintää jäljellä.
Jep, se siitä laadusta, vaikka kaikissa kumeissa lukee tuo maaginen teksti "made in finland".
eikös renkaiden kulutuskestävyyttä pitäisi arvioida kilsojen eikä kesien perusteella? minulla kesäkumit (nokia, pirelli, goodyear etc) ovat kestäneet yleensä vähän yli 20tkm - vähän vajaa 30 tkm (vaihtoon n. 3-4mm kohdalla). kyllähän moisen lukeman monikin ajaa kesässä.
eikös renkaiden kulutuskestävyyttä pitäisi arvioida kilsojen eikä kesien perusteella? minulla kesäkumit (nokia, pirelli, goodyear etc) ovat kestäneet yleensä vähän yli 20tkm - vähän vajaa 30 tkm (vaihtoon n. 3-4mm kohdalla). kyllähän moisen lukeman monikin ajaa kesässä.
Niin, jos maltoit lukea tuolta ylempää niin vajaassa 10tkm kulu 4mm merkkiin. Silloin meilläkin on uusia kumeja ruvettu suunnittelemaan.
Niin, jos maltoit lukea tuolta ylempää niin vajaassa 10tkm kulu 4mm merkkiin. Silloin meilläkin on uusia kumeja ruvettu suunnittelemaan.
en kyllä löydä xoooxin viestistä ( lainausketjun eka) kilsoja
Tästä mitään apua kysyjälle ole, mutta kuriositeettina 225/50-17 nokialaiset S211 nelimaticin alla näkyy kuluvan ihan tasaisesti, mutta vauhdilla. Edessä ja takana pintaa jäljellä kuutisen milliä, mutta kilsoja taisi olla takana vasta lähempänä viittä kuin kymmentä tuhatta kuluu reippaasti enemmän kuin 1mm/5000km
BTW: golf variant kulutti 195/65-15 kesäkiekoista 14tkm matkalla etupäässä pikkusen rohkeat 2mm, mutta takana alle millin, jolloin takarenkailla ajaisi teoriassa jo lähemmäs 100tkm .
Vähän eri luokkaa rengaskulut noissa
Mulla CLK alkuperäisillä vanteilla joten kierrätys ei onnistu kun edessä kapeammat renkaat, jotka tosin kestävät kulutusta monin verroin paremmin kuin takarenkaat,johtunee varmaan hitaammasta nopeusluokituksesta.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen , oikea takerengas kului varmaan noin 5 tuhannessa lähes kulutusmerkkeihin ja vasen
vähemmän ja ajo rauhallista lähinnä lyhyttä työmatkaa. Korjaus edelliseen viestiin,tarkistin renkaat ja ne olikon zlinet kans ja kokoa 245/40/17.