190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Shane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.12.2012 20:33

190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Viesti Kirjoittaja Shane »

Kakkos autona on MB 190E 2,0 vm 1989. Auto lähtee kylmänä huonosti käyntiin ja joutuu sahamaan aika pitkään ennen kuin herää tulille. Mistä mahdollinen häiriö johtuu ?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yj-rele tinaukseen ja sitten jos kylmänä sahuuttaa mutta kuumana ei vuotaa suuttimet bensasta tyhjiksi myös putkistosta ja menee oma aikansa että putkisto taas täyttyy ja bensaa tulee.
Mutta toi yj on yleisesti suurin syyllinen eli sähköinen ruisku ei tajua ja syötä ryyppyä...toki siihen voi olla syynä kylmäkäynnistys anturikin..riippuen vuosimallista niin se normisti on kaksi napainen ,vihreä pyöreillä liittimillä...sen voi mitata ja todeta toimivuus..tosin aika harvinaista että anturi hajoaa.
Ja nämä ohjeet jos autosi on ruisku.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Shane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.12.2012 20:33

Re: 190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Viesti Kirjoittaja Shane »

Mistä päin autoa löytyy Y-j rele? Auto on ruisku.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Akun takana suoja muovi pois ja siellä alumiini kuorinen rele jossa päällä sulake tai kaksi...tinaile omansa kaikki kontaktit uudelleen..voimaa avatessa sitten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Shane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.12.2012 20:33

Re: 190E 2,0 Kylmäkäynnistys.

Viesti Kirjoittaja Shane »

Kiitos paljon tiedosta.
Vastaa Viestiin