Nokkien hionta OM605/606
Re: Nokkien hionta OM605/606
Lainaan tätä topiccia ettei tarvitse uutta tehdä ja aihe kumminkin sama.. jospa joku vois vähän neuvoa/opastaa. Elikkä tollanen om605 tbo superi projektina, mitkä ois hyvät nokat siihen vai kannattaako vaihdella/hioa niitä? Onko vaparin nokat paremmat siinä käytössä kun niitä ainakin näissä ollaan käytetty? löytyisi myös yksi tuttu kun noita virinokkia hionut/tehnyt monta kymmentä vuotta, veisikö sinne vaan ja nitraus päälle? Kiitos vastauksista!
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Nokkien hionta OM605/606
Saavutettua etua nokkien muokkaamisella ei ole juurikan dieselkäyttöisissä polttomoottoreissa.leinou kirjoitti:Lainaan tätä topiccia ettei tarvitse uutta tehdä ja aihe kumminkin sama.. jospa joku vois vähän neuvoa/opastaa. Elikkä tollanen om605 tbo superi projektina, mitkä ois hyvät nokat siihen vai kannattaako vaihdella/hioa niitä? Onko vaparin nokat paremmat siinä käytössä kun niitä ainakin näissä ollaan käytetty? löytyisi myös yksi tuttu kun noita virinokkia hionut/tehnyt monta kymmentä vuotta, veisikö sinne vaan ja nitraus päälle? Kiitos vastauksista!
Kannattaisi kiinnittää viritysasteen nostossa muihin tekijöihin.
Re: Nokkien hionta OM605/606
Hah tämähän nähdään kun rullille mennään ja se on faktaa mustaa valkoisella...jotkut meistä virittää myös tallissa eikä vaan virtuaalisesti...kerron kyllä miten nokan hionta vaikutti moottorin tehoihin ja muuhun käytökseen, siis vaparin-nokka vs. r-koneistuksen hioma.tuomasnuutti kirjoitti:Saavutettua etua nokkien muokkaamisella ei ole juurikan dieselkäyttöisissä polttomoottoreissa.leinou kirjoitti:Lainaan tätä topiccia ettei tarvitse uutta tehdä ja aihe kumminkin sama.. jospa joku vois vähän neuvoa/opastaa. Elikkä tollanen om605 tbo superi projektina, mitkä ois hyvät nokat siihen vai kannattaako vaihdella/hioa niitä? Onko vaparin nokat paremmat siinä käytössä kun niitä ainakin näissä ollaan käytetty? löytyisi myös yksi tuttu kun noita virinokkia hionut/tehnyt monta kymmentä vuotta, veisikö sinne vaan ja nitraus päälle? Kiitos vastauksista!
Kannattaisi kiinnittää viritysasteen nostossa muihin tekijöihin.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Nokkien hionta OM605/606
No juu...suunnittelupöydällä ne moottorit tehdään, loppu onkin sitten toteustusta.wese500 kirjoitti:Hah tämähän nähdään kun rullille mennään ja se on faktaa mustaa valkoisella...jotkut meistä virittää myös tallissa eikä vaan virtuaalisesti...kerron kyllä miten nokan hionta vaikutti moottorin tehoihin ja muuhun käytökseen, siis vaparin-nokka vs. r-koneistuksen hioma.tuomasnuutti kirjoitti:Saavutettua etua nokkien muokkaamisella ei ole juurikan dieselkäyttöisissä polttomoottoreissa.leinou kirjoitti:Lainaan tätä topiccia ettei tarvitse uutta tehdä ja aihe kumminkin sama.. jospa joku vois vähän neuvoa/opastaa. Elikkä tollanen om605 tbo superi projektina, mitkä ois hyvät nokat siihen vai kannattaako vaihdella/hioa niitä? Onko vaparin nokat paremmat siinä käytössä kun niitä ainakin näissä ollaan käytetty? löytyisi myös yksi tuttu kun noita virinokkia hionut/tehnyt monta kymmentä vuotta, veisikö sinne vaan ja nitraus päälle? Kiitos vastauksista!
Kannattaisi kiinnittää viritysasteen nostossa muihin tekijöihin.
Diselmoottoreissa on hyvin vähäinen osatekijä nokka-akselin asteluvulla ja nostolla. Vaparissa merkitystä enemmän ahdetussa vähemmän. Moottorin muut rakenteet ovat niitä tekijöitä joilla viritysastetta muutetaan radikaalisti.
Re: Nokkien hionta OM605/606
Eikö me Rumilus joskus sovittu että jätät ainakin minun aloittamat topicit rauhaan?
Ollaan molemmat senverran miehiä että seisotaan sanojemme takana
Ollaan molemmat senverran miehiä että seisotaan sanojemme takana

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90