Selailin tossa muutaman sivun, ja en löytäny tämmöstä topiccia..
Eli olis tommonen w202 c200 -94 100kw alla ja kävin tossa ajelemassa veljen turbo volvolla ja rupes teho kutittelemaan omaan pirssiinkin,
Elikkäs onko jollain tietoa/kokemusta tömmösestä?
Mites muutoskatsastus? Riittääkö jos vie penkkipaperit? Ja mitäs tämmönen tulis maksamaan about?
Vaparista turbo?
Vaparista turbo?
W202 c-class käyttis
Re: Vaparista turbo?
Asiasta mitään tietämättä, mutta ainakin alustan joutuu päivittämään tehokkaampia malliversioita vastaavaksi, eli kallistuksenvakaajat(jos niissä on eroja) jarrut, yms. Kustannukset riippuu siitä, että minkälaisia tehoja oot koneesta suunnitellut ottavasi? Alustavasti kustannuksia kannattaa miettiä sillein että etit kaikille tarvittaville osille hinnat ja kerrot sen lopuksi 1,5 tai jopa 2 kertaiseksi, kun rahaa menee kaikkeen pieniinkin juttuihin yllättävän paljon
. Luulis että aika pienillä muutoksilla ja pienillä ahtopaineilla tuosta saisi sen +200hp, kun perjaatteessa sama kone 200 kompressoreissakin ja niistä otettu jo tehtaalla italianvientimalleista se 192 heppaa.

S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: Vaparista turbo?
Tuo kompressorin lohko on myös vahvempaa tekoa kuin vaparin, joten sellaisesta kannattaa lähteä rakentamaan. Helpoin tapa "virittää" C-mallia on vaihtaa suoraan 230K-malliin ja parantaa sitä kukkaron mukaan. Turboahtaminen ja tehonkasvatus vaatii aika pian ohjelmoitavan moottorinohjauksen, mitään kevyttä ohjelmointikikkaa ei alkuperäiselle ECUlle taida löytyä. Asiallinen moottorinohjaus, pakosarja, turbo, downpipe, pakoputkisto ym. maksavat helposti parista tonnista ylöspäin ynnä asennus- ja säätötyöt, jos joutuu käyttämään ulkopuolista apua.IiroS kirjoitti:...Luulis että aika pienillä muutoksilla ja pienillä ahtopaineilla tuosta saisi sen +200hp, kun perjaatteessa sama kone 200 kompressoreissakin ja niistä otettu jo tehtaalla italianvientimalleista se 192 heppaa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Vaparista turbo?
Elikkä suoraan sanottunq helpommaks/halvemmaks tulis ostaa suoraan 2l tai 2.3l turbollinen ja siitä nostelemaan ahtoja ja virittelemään alustaa jarruja yms..
W202 c-class käyttis
Re: Vaparista turbo?
Nuo 200K ja 230K ovat kompressorikoneita eli mekaanisella ahtimella. Turboahdettuja M111-koneita ei ole kovin paljon liikenteessä täällä Suomessa.Tvpsv kirjoitti:Elikkä suoraan sanottunq helpommaks/halvemmaks tulis ostaa suoraan 2l tai 2.3l turbollinen ja siitä nostelemaan ahtoja ja virittelemään alustaa jarruja yms..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020