W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Hei.

Nyt kun olen hieman juonut viskiä alkuun, rupesin miettimään auton vaihtoa tai uuden ostoa. Minulla on siis tällä hetkellä kaksi väyrystä ja yksi bemari, ja ovat olleet taloudessa noin kolmisen vuotta. "Ykkösautolle" kävi silleen että kaveri törmäsi peuraan, ei mitään pahempaa mutta jouduin vaihtamaan syylärin ja kromiritilää sekä flektiä + vesipumppuya yms, muuten ei kummempia vaurioita vaikka vauhtia oli tarpeeksi.
Kakkosauto, työautoksi valittu toinen väyrynen pakuksi rekattu farkku sekään ei paha, mutta kaksipaikkanen ja ei vakkaria jota tarvitsen kun ajan pohjoiseen tai Ruotsiin, muuten joudun kuumottelemaan kameroita.
Bemari taas on oma juttunsa, sijaisauto kaikille mahdollisille käyttäjille, ja ei niin väliä koska se ei liity tähän keskusteluun muuten kuin että se on kauppakassina silloinkuin ei seiso pihalla.
Laitoin vähän aikaa sitten väyryset myyntiin, mutta lukuunottamatta muutamaa bemaria ja audia vaihdossa ei ole tarjottu mitään. Rupesinkin miettimään että jos tekisi itselleen synninpäästön ja ei välittäisi kaikista osista sekä ajasta mitä on autoihin käyttänyt ja myisi mersut hieman "lista" hintaa halvemmalla sekä ostaisi NS. maastoauto mersun eli siis joku maasturi tyyliin GLK, ML tai G tai jotain sinnepäin? :shock:
En ole varsinainen maastoauto asiantuntija paitsi että minulla on ollut lava-autoja koska ovat hyviä tavaroiden siirtelyyn.
Kysymys siis kuuluu että minkä auton ottaisi vaihdossa, tai ostaisi jos halvalla saisi? Puhutaan nyt autosta jossa saisi mahdollisesti olla neliveto, vetokoukku (MUST, ja vitusti sallittua vetopainoa), vakionopeudensäädin, 5-8 paikkainen (??), luistonesto koska akka ajaa joskus autolla, tehoa ainakin se 200hevosvoimaa että pääsee Euroopassa ajamaan rajoitusten mukaan sekä kulkisi metsässä ja kalareissuilla ilmanko että ottaa pohjasta kiinni? Katsoin ainakin joitain autoja, ja kokemuksia videoilta sekä essonbaari juttuja.

Suurta roolia pelaa vielä se että on diesel, ja mahdollisesti CDI niin pystyy ainakin itse nopeasti ja helposti huoltamaan jos tarvitsee jotain tehdä.
Omat mielipiteeni ovat seuraavat:
G sarja: todella hyvä maastossa, mutta helvetin kallis ja muuten ei kauhean hyvä esim. pitkissä reissuissa, eli enemmän tehty työautoksi ja maastoon?
GLK: tämä vielä kalliimpi ja ns. katumaasturi???
ML: tämä pisti silmään enemmän, halvan oloinen ja ainakin samat koneet kuin aikaisemmissa autoissa, CDI koneiden ongelmat paskat ja vuotavat suuttimet jne? Onko ML oikeasti hyvä kulkemaan jos esimerkiksi tietä ei ole aurattu lumesta ja siinä on lunta polviin asti, niin pääsee mökille perille?

Vielä jotain hyviä ideoita maastureista? Olen merkkiuskollinen koska yhdellä olen ajanut kahden vuoden sisään 100tkm ja toisella puolen vuoden sisään 40tkm, bemarilla taas ajettu vuoden sisään vasta 30tkm ja kohta olisi edessä alustaremppaa jälleen :evil:
Mitkä ovat ongelmat ML mersujen CDI koneissa, eli 4 litraisessa CDI koneessa? 2.7 koneen voin kuvitella koska sama on itselläni... :lol:

ps. itseasiassa kaikki lähti siitä kun ajettiin siihen helevetin peuraan ja nyt haluan auton jolla voin jyrätä elukat karjapuskurin kanssa ilmanko että käy pienintäkään jälkeä autolle :mrgreen: Karjapuskuriin hitsaan lisää metallia ja lisäpitkiä laitan aivan saatanasti että näkee ajaa, niinkuin vanhassa pickupissa oli lentokoneen laskeutumisvalo niin aika nopeasti vastaantulija sammutti pitkät jo todella kaukaa... :D
Viimeksi muokannut Tyramies, Pe 11.12.2015 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ML:ssä niveliä menee kuin leipää jos ajat sillä paljon.

Itse ajelin 270:llä ~50-60tkm/vuosi niin joka leimalle sai alustaa rempata.
Ajoin kyllä paljon sorateitä ja alla oli aika isot renkaat jotka nopeuttaa nivelien kulumista.

Mikään maastoauto tuo ei ole. Tasauspyörästöissä ei ole mitään lukkoja joten lumessa tuo ei kummosesti etene.
Jarruilla koittaa hillitä sutivaa rengasta mutta siinä vaiheessa kun tuo ets-4 systeemi herää auto on jo kaivautunut lumeen pohjastaan kiinni.
"muutaman" kerran lapioineena tiedän tuon, enkä hommaa ML:ää ikinä moiseen hommaan. Siihen löytyy sellaisiakin jotka vetää varmasti joka tassulla.

Kovalla sorapinnalla systeemi toimii ihan hyvin. Pääsee pahaankin paikkaan.
Käyttöautona jolla käydään sillointällöin huonommilla teillä/metsäpalstoilla, tuo on ihan omiaan.

Tekniikkahan tuossa on aika pitkälti sama kuin henkilömalleissa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

GL tai Ford Excursion, jos ei halua hirvistä välittää? :D
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Hahaha :D Excursion varsinkin, jos ois öljyä kuten jossain saudi-arabiassa :lol:
Sen verran muuten täytyy sanoa, juuri heitin videonkin youtubeen, ajoin yhden äijän perässä tuossa perjantaina yöllä. Tää otti ja törmäs villisikaan niin meni Nissanista keula kasaan vaikka oli karjapuskuri... Ei se possu mikään kauheen pieni kyl ollukkaan mutta silti ihmettelin miten sai jäähdytintä myöten kasaan vaikka kuulemma törmäs vaan 90km/h vauhdista :mrgreen:
Kuva possusta alla, ei herkkähermoisille tai kukkahattutädeille:
http://cs625619.vk.me/v625619780/4bbc4/KA2EygxPmm8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

BTW. miten helvetissä kaikki nää kolarit on yleensä syksyllä? Tääkin oli vaan pompannu jostain puskasta esiin ja PAM siinä sitten keräiltiin japskin osia pientareelta?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei varmaankaan ole mikään maastoauto tuo ml, mutta jos autossa edes jonkinlainen neliveto on, niin kulkeehan se ihan eri tavalla mitä perus takaveto. Ei tarvi enää pelätä jääkö kiinni jos ajaa vahingossa 10cm lumihankeen tms.
S124 300TE
W124 300D
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1245
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

S202 kirjoitti:Ei varmaankaan ole mikään maastoauto tuo ml, mutta jos autossa edes jonkinlainen neliveto on, niin kulkeehan se ihan eri tavalla mitä perus takaveto. Ei tarvi enää pelätä jääkö kiinni jos ajaa vahingossa 10cm lumihankeen tms.
Kyllä, ML menee pidemmälle kuin mikään henkilömersu, se on selvä.
Kuivassa mäntymetsässä, metsäautoteilllä, yms. ajelee ilokseen, upottava muta tai paksu lumi on kyllä myrkkyä.

Alennusvaihde päälle, niin etenee paremmin, vaikkei vääntöä tarvisikaan; ESP menee "turvallisuus"-moodin sijaan etenemistä avustavaan tilaan, ja jarruilla lukkojen simulointi jopa toimii jotenkin. Monesta paikasta pääsee sillä, kun on jo luullut olevansa jumissa!

Jos wanhat cdit on tuttuja kerran, suosittelen lämpimästi ML 270:stä. 400cdi kone toimiessaan hieno, mutta monella tapaa haastavampi kuin tämä 270, joka ohjelmoituna on oikeinkin riittävä; 3 tonnia tulee koukussa aika kivuttomasti.

Tilava, hyvä ajaa matkaa tiellä, hyvä näkyvyys, yllättävän hiljainenkin, lämmin talvella.
Ruostekaan ei vaivaa lähellekään kuten väykyssä, lokarin reunoissa tai ovien reunoissa jotain rupea, useimmiten ei mitään vakavaa.
Hiukan "työkonemainen" toki henkilömalleihin verraten.
Avatar
mettämies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 16.01.2014 12:31
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja mettämies »

Varsin tyytyväinen olen ollut tuohon w163:n. En tiedä vaikuttaako etenemiskykyyn lumessa mutta ittellä on tuo manuaalina. Hyvin on mennyt auraamattomat mettätiet jossa lunta reilu polven verran. Huomattavasti toimivampi kuin tavan citymaasturit, mutta ei tietenkään vedä vertoja lukolliselle vehkeelle. Vetokykyjä ja halujahan tuossa on kiitettävästi. Alustaa en ole joutunut enempää remppaamaan kuin missään muussakaan autossa. Paremminhan tuo kestää vetohommia ja sorateitä kuin pikkumaasturit. Renkaina on ittellä 275/70/16 allterrainit jotka on mutten hyvät ajaa niin kesällä kuin talvellakin. Rungollinen auto niin ei rengasmelukaan häiritse. Kilometrejä itellä tullut tuohon se 25-40tkm/vuosi. Tän vuoden leimalle piti uusia vakaajan puslat, jotka uusin viimeksi 140 tkm sitten, edelliselle leimalle uusin toisen raidetangon pään ja jarrulevyt/palat. Eli aika tapauskohtasta miten tuo alusta kuluu. Osta pois vaan jos hyvän löydät.
W163 270CDI / W639 115CDI 4x4 / W639 115CDI 4X4
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Taidan hinnan puolesta kallistua ML puolelle, mutta mikä oleellinen ero on 2.7 ja 4.0 CDI koneissa?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1245
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Tyramies kirjoitti:Taidan hinnan puolesta kallistua ML puolelle, mutta mikä oleellinen ero on 2.7 ja 4.0 CDI koneissa?
Plussia 4.0:
3 sylinteriä lisää, alavääntöä (ja muutenkin woimaa), tasaisempi käynti (tyhjäkäynnillä kuulostaa kuorma-autolta sekin kyllä).
V-8.

Miinuksia 4.0:
Jakopään ketju menee, (ehkä ohjureitakin?), yleensä ennen 300tkm, joskus ennen 200tkm.
Kaikkea tekniikkaa enemmän; suuttimia, 2 ahdinta, jne. jne.
Osat kalliimpia koska harvinaisempi, vaikea löytää käytettyjä.
(vaikea softattavakin?)

2.7 on niin yleinen ja samankaltainen muiden 4-6syl CDI-perheen kanssa, että kunnossapito on helpompaa ja halvempaa.
Tietotaitoa löytyy helpommin kun jokin ongelma tulee.
Kulkee ohjelmoituna riittävästi vetohommissakin.

Tietysti, jos on pitkän linjan tee-se-itse mies ja varaa hiukan ylläpitoon, eikä masennu jos veekasiin jotain tulee niin...
Onhan se mahtava moottori kunnossa ollessaan!
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Nykyisen 2.7 CDI:n kanssa kun on touhunnut niin tuntuu tuo neljälitranen pikkujutulta :lol:
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

Itsellä ollut 2001 ja 2004 ML 270cdi. Toiseen meni yhdet jotkut etu nivelet,tai helat, en muista, ei minusta paha. Ajetaan reilusti ja paskaa sivutietä jonkun verran, mutta rengaskoot pidetään vakiona, jolla ehkä alustan osien kuluvuuteen vaikutusta.
400 V8 on myös kuulemani mukaan heikko voimansiirron kestoltaan, ja nuo jakoketjuhäröt tod monella. Laatikko ja kai jakovaihteisto ei vääntävälle kasille pärjää kuten 270 miedonnetulle (163hv) mosalle.
Etsi hyvä historiallinen facelift 270 joka ei vielä tolkuttomasti ajetttu, niin ok peli vois olla. Eli vm2002 loppuvuodesta nuorempaa, ja jos joskus olisi vaihdeltu muitakin kuin moottoriöljyjä niin ei pahenna...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Noniin eli nyt taas työtilanne saatu päälle murheiden jälkeen, ja nyt pitäisi ruveta tekemään päätöksiä.
Löysin saksasta esim: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;

eli 4 litranen CDI, jos myis ton johonkin 2800 ja siihen veroa päälle noin 2500e? Mutta kertokaa nyt tämä pääasia, 270 vai 400 CDI? 270 kokemusta 3 vuotta, nelosesta ei melkein yhtään, 2.7 tehty remppoja omaan ja duunin puolesta vaikka kuinka saatanasti. Ajan todella paljon, ja autolla tultaisiin myös vetämään peräkärryä.

Eli, 2.7 vai 4.0 litranen, milloin on facelift lähtenyt tulemaan tehtaalta, ostaakko prefacelift vai facelift, mitä ominaisuuksia kannattaa katsoa, mitkä on heikot kohdat ja mitä pitää tietää. JA TÄRKEIN KYSYMYS, paljonko on vetomassa irroitettavalla koukulla, tai sitten ihan kiinteällä koukulla, X5 ainakin tonni ero bemarissa siis...

PS. jos joku saksankielen taitaja lähtee mukaan saksaan niin voin maksaa matkat juomiset yms... virosta haen ilman ongelmia...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Joltain Habibilta saksasta hain auton jokunen vuosi sitten ja kun sitä myöhemmin staarilla tarkasteli, oli sen mittarista 200 000 kilsaa johonkin hukkunut. Vaan ei se mitään, sillä auto oli joka tapauksessa paremmassa kunnossa kuin oikeat kilometrit ajettu "suomiauto".

Eikös se ole niin, että jos paljon ajaa, niin saisihan sitä tehoa olla?

Ei siinä kaupanteossa mitään mystistä ole. Kilpirumba voi olla mysteerio. Kivaahan se auton haku on :D
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

kertokaapa herrasmiehet vielä sellainen jutska että kun laitan saksaan viestiä niin mitä kannattaa kysyä ML:stä?
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Tyramies kirjoitti:kertokaapa herrasmiehet vielä sellainen jutska että kun laitan saksaan viestiä niin mitä kannattaa kysyä ML:stä?
Kysy ainakin se, että miten autosta pystyy ottamaan noin v*tun huonoja kuvia ts. miten pahassa krapulassa Habib oli kun kädet tärisi noin pahasti. :shock:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Miettisin kyllä kaks kertaa, vai onko noitten hinnat tosiaan noin alhaalla? Jokatapauksessa varmasti hyvin kallis auto ylläpitää :roll:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Noi eipä tuossa mitään menetä.
Jos osoittautuu hyväksi, niin hyvä ja jos ei, niin ei silläkään suurta merkitystä. Paluumatkalle voi auton täyttää laatuwhiskyillä ja siinäkin helposti "säästää" koko tuon auton hinnan.
Tämähän on autourheilua parhaimmillaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja karra »

Eikös nuo 4 litran dieselit ole sellaisten pommikoneiden maineessa, kuiten takavuosina GM 5.7 L diesel veekasi :D . Tällaista olen kuullut että joku siellä lohkossa antautuu. Joku taasen kertoi että se ei ole paljoakaan ripeämpi kuin 270 malli, siitähän saa ohjelmalla kivasti tehoa ja vääntöä isommaksi; tutulla on tehty niin.

Tämä varmuudella hevosmiesten tietotoimistosta sekä essonbaarista siis :lol:
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

On kyllä ihan eri maailmasta tuollainen 400 vs. 270, ja saahan siihenkin vielä softan ihan samalla tavalla :wink:
Toki lisäsylinterit ja woima tuo aina enemmän mahdollisia huoltokohteita, mutta ei tuota mun käsittääkseni miksikään aikapommiksi voi nimittää?
Ongelmallista näissä ML:ssä on että kilometrejä ei saa tarkistettua mistään, edes starilla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

karra kirjoitti:Eikös nuo 4 litran dieselit ole sellaisten pommikoneiden maineessa, kuiten takavuosina GM 5.7 L diesel veekasi :D . Tällaista olen kuullut että joku siellä lohkossa antautuu. Joku taasen kertoi että se ei ole paljoakaan ripeämpi kuin 270 malli, siitähän saa ohjelmalla kivasti tehoa ja vääntöä isommaksi; tutulla on tehty niin.

Tämä varmuudella hevosmiesten tietotoimistosta sekä essonbaarista siis :lol:
Oliko toi 400cdi se kone, johon piti vaihtaa ketju 100tkm välein?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1245
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Bercedes Menz kirjoitti:
karra kirjoitti:Eikös nuo 4 litran dieselit ole sellaisten pommikoneiden maineessa, kuiten takavuosina GM 5.7 L diesel veekasi :D . Tällaista olen kuullut että joku siellä lohkossa antautuu. Joku taasen kertoi että se ei ole paljoakaan ripeämpi kuin 270 malli, siitähän saa ohjelmalla kivasti tehoa ja vääntöä isommaksi; tutulla on tehty niin.

Tämä varmuudella hevosmiesten tietotoimistosta sekä essonbaarista siis :lol:
Oliko toi 400cdi se kone, johon piti vaihtaa ketju 100tkm välein?
Ei ehkä ihan 100tkm välein, mutta joo, kyllä niihin joutuu ketjua vaihtamaan.
Aika pitkä ketju on..
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Auto haettu, 270 ja vm. 2000 jotta tulee mahd. pienet verot. Työkonemainen kapistus, mutta kaikki toimii yms yms ja huomenna vielä Tallinnaan ohjelmoimaan lisää tehoa :mrgreen:
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onnea uudelle autolle! Toivottavasti on helpompi tapaus moottorin kanssa, kun todella huonoa tuuria tuntuu sulla olleen vanhan kanssa :(

Itella tuo 270 väykky ollut todella huoleton. Melkein pelkästään öljyjenvaihdolla menty viimeiset 300 tkm. ja mittarissa vajaa 550 tkm tällä hetkellä. Että toivoa on myös hyvästä tapauksesta :D
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W163 vai mikä "maastoauto" malli väyrysen sijaan?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Onneksi olkoon ja toivottavasti oli tuodessa kontti täynnä laatujuomaa :thumbup:
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Terve.

Nyt on auto haettu ja lievä krapula kärsitty, aika käydä auton kimppuun. Aamusta heti huomasin ne viat mitä tietenkään paikanpäällä tai 200km matkalla ei tullut todettua tai huomattua eli :

1. hammastanko vuotaa siitä kohtaa mihin rattiakseli tulee kiinni, kuvan perusteella näyttäisi olevan haljennut vai vuotaako vain tiiviste, eli kannattaako suoraan ostaa käytettyä uutta vai veikkaisitteko että uudella tiivisteellä pääsisi ohi...? :evil: Plus siinä on kuskin puolella renkaassa pieni välys, tarkoittaako sitä että se on mennyt vai menossa paskaksi? Jos jollain on myydä HALVALLA sellaista niin viestiä.

kuva: http://cs627727.vk.me/v627727780/26aed/9ArZpfxNQXI.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

2. kuuluisat imusarjan läpät, kaikki muut neljä toimii vissiin, mutta tämä vitossylinterin läppä tuntuu kastelevan moottoria alhaalta, ja heiluu siellä aika vapaasti niin nyt alkoi kuumotus että jospa se menee paskaksi ja läppä lentää koneeseen... eli kylmästi imusarjaa irti ja noi helvettiin tuolta sekä pulttia tilalle? :oops:

kuva: http://cs627727.vk.me/v627727780/26af6/IH0hk12MWN0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo imuläppä juttu ei niinkään haittaa, mutta tuo hammastanko ongelma hieman mietityttää, kun paikan päällä katottiin siellä niin ei tuntunut olevan vuotoa, tosin auto oli KUULEMMA seissyt lähemmäs kuukauden, ja sitten myös laivassa ei huomattu vuotoja, mutta vasta täällä Helsingissä kun annoin kenkää niin rupesi vuotamaan... snadi vitutus jos joutuu vaihtamaan koko hammastankon, ei se paljoa tiputa mutta silti kun vääntelee niin snadisti tulee nestettä pellolle. Vinkkejä vitutukseen ja korjaukseen?

ps. kaljat oli mukana tottakai :mrgreen: Muuten auto tuntuisi olevan ihan tikissä, eikä vuoda muu kuin tuo hammastanko. Ei suuttimet (KOP KOP KOP KOPUTAN PUUTA HELVETIN LUJAA) ja ei muutkaan asiat tunnu olevan rikki tai menossa rikki... kädet ristiin? :lol:
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Kävipä vielä tälläinen mielessä, onkohan mahdollista saada tuota hammastankoa irti helpommalla jos ottaisi ekana raidetangon sisä ja ulkopäät pois ja sitten ilmanko että ottaa etuperää irti?
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

anyone?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1245
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Kokeiltava melkein on, voihan olla että saa, jos se siltä näyttää?

Ohjeet mihin olen törmännyt, käskee murikan tiputtamaan, kuten olet ehkä huomannutkin.
Ei se maailmanlopun urakka ole sitäkään ottaa alas?

Jaa, sellainen muistui mieleen, että korvakot ovat eri korkeudella/ etäisyydellä. Korotusholkit samoihin paikkoihin mistä purit poiskin!
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jos päädyt vaihtamaan sen ohjausvaihteen niin numeroiden ja vastaavuuksien kanssa pitää olla tarkkana. Täällä Oulussa etsittiin yhdestä ML:stä pitkään vikaa, miksi auto ei kulje suoraan. Vaihdetiin renkaita ja tehtiin suuntauksia monessa eri korjaamossa. Vasta Ylivieskan Lintosella huomasivat että ohjausvaihde oli väärää tyyppiä.

Korjattuja ohjausvaihteita myydään Saksassa useissa paikoissa, mutta korjaussarjoja en ole löytänyt oikein mistään. Ei kait tuo ihme temppu olis korjata, kun vain osia saisi.

EDIT: Löytyy sittenkin tiivistesarjaa: FEBI BILSTEIN 26241

Ainakin Top autoosat Eestistä ja varmaan mistä tahansa Suomen varaosaliikkeistäkin saa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: W163 vai mikä "maastoauto" ja tekniikka kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Risto, mitä meinaat korvakkeilla?
Vastaa Viestiin