124 lämppärin kenno
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
124 lämppärin kenno
Mulla on viikon päivät tehny huurretta lasille,eli lämppäri karvan verta vuotaa.No laitoin mä syylrisementtiä,mutta huurtuminen jatkuu.Elikkä kait sitten letkusta.On vaan niin pirulliset pakkaset ollu,etten oo ees vilkassu pellin alle,mutta onko ne letkut pahassa paikassa,eli paljonko joutuu purkamaan,réttä pääsee niihin käsiksi.
Re: 124 lämppärin kenno
Tutkipa tuulilasin kulmien vedenpoisto kanavat ettei siellä ole lhetiä tukkeena minne sulamis vesi voi mennä...jos ne ei pääse pois menee vesi sisälle ja huurtuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 lämppärin kenno
Onko autossa raitisilmasuodattimet? Jos on, ja niitä ei oo hetkeen vaihettu, voi huurtuminen johtua niistä.
Kennon letkujen liitokset on siellä konehuoneen ja kabiinin "välitilassa", eli missä on pyyhkijän mekanismi, jämppärin puhallin jne, eli jos nestevuoto on liitoksesta, ei sen pitäisi laseja huurruttaa. Ootko nuollu tuulilasia sisäpuolelta
eli maistuuko glykoli? Eiköhä lämppärin kenno voi hyvin olla vaihtokunnossa, mut se on helppo ja nopee vaihtaa ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kennon letkujen liitokset on siellä konehuoneen ja kabiinin "välitilassa", eli missä on pyyhkijän mekanismi, jämppärin puhallin jne, eli jos nestevuoto on liitoksesta, ei sen pitäisi laseja huurruttaa. Ootko nuollu tuulilasia sisäpuolelta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 124 lämppärin kenno
No maistannu en ole,mutta se huuru on sulaa pakkasellakin,eli kyllä siinä on glykolia.Mutta ite kennohan tuskin vuotaa,varsinkin kun sielä on nyt sitä syylärisementtiä.
Re: 124 lämppärin kenno
Sementit kannattaa pitää näistä poissa...letkut pahassa paikassa ? No onhan ne tietysti kennossa kiinni, eli kojelautaa pitää purkaa että pääsee näkemään.
wiimax.fi
Re: 124 lämppärin kenno
Morjens,
Jos lämmityslaitteen kennot, letkut tai putket vuotaa niin silloin ilmassa haisee selvästi glykoli. Saman voi testata Jackien ehdottamalla keinolla.
Sisälle ikkunoihin tiivistyvä huuru on yleensä a) ihmisten mukana tullutta, kengät, vaatteet, hengityshöyry, b) autossa sisällä olevaa kosteutta, matot, penkit, verhoilut, mattojen alusta tai c) ilmanottokaukaloon ulkoa kertyvää, lumi, vesi, lehdet, roskat, etc.
Yksi vaihtoehto, on että lämppäri on jostain syystä kokoajan enemmän tai vähemmän sisäilman kierrolla, jolloin kaikki kosteus kertyy sisälle eikä tuuleteta lainkaan ulos.
Jos lämmityslaitteen kennot, letkut tai putket vuotaa niin silloin ilmassa haisee selvästi glykoli. Saman voi testata Jackien ehdottamalla keinolla.
Sisälle ikkunoihin tiivistyvä huuru on yleensä a) ihmisten mukana tullutta, kengät, vaatteet, hengityshöyry, b) autossa sisällä olevaa kosteutta, matot, penkit, verhoilut, mattojen alusta tai c) ilmanottokaukaloon ulkoa kertyvää, lumi, vesi, lehdet, roskat, etc.
Yksi vaihtoehto, on että lämppäri on jostain syystä kokoajan enemmän tai vähemmän sisäilman kierrolla, jolloin kaikki kosteus kertyy sisälle eikä tuuleteta lainkaan ulos.
Re: 124 lämppärin kenno
Niin tosiaan, millainen lämmityslaite on kyseessä?
Ihan vaan (aiempiin viesteihin viitaten), että:
- jos on se ns. peruslämmityslaite, jonka säätöpaneelissa ei kahden kiertokytkimen välissä ole mitään nappuloita, niin sitä ei ymmärtääkseni edes saa sisäkierrolle - ei ainakaan sellaista asetusta ole missään päälle laitettavaksi.
- Se on totta, että letkujen liitokset kennolle ovat siellä lämmityslaitteen ulkopuolella (siis siellä, missä pyyhinmoottori jne.). Mutta kennon ja kumiletkujen välissä on metalliputket, jotka ovat kennossa kyllä kiinni O-renkaalla tiivistetyllä laippaliitoksella. Se voi vuotaa myös, ja siihen tosiaan pääsee käsiksi, kun ensin irrottaa kojelaudan (jonka irrottaminen edellyttää yhtä ja toista muuta purkamista). Ja tarvii sitä lämmityslaitettakin tietysti lisäksi purkaa, ettei kojelaudan purkaminen ihan riitä.
Ihan vaan (aiempiin viesteihin viitaten), että:
- jos on se ns. peruslämmityslaite, jonka säätöpaneelissa ei kahden kiertokytkimen välissä ole mitään nappuloita, niin sitä ei ymmärtääkseni edes saa sisäkierrolle - ei ainakaan sellaista asetusta ole missään päälle laitettavaksi.
- Se on totta, että letkujen liitokset kennolle ovat siellä lämmityslaitteen ulkopuolella (siis siellä, missä pyyhinmoottori jne.). Mutta kennon ja kumiletkujen välissä on metalliputket, jotka ovat kennossa kyllä kiinni O-renkaalla tiivistetyllä laippaliitoksella. Se voi vuotaa myös, ja siihen tosiaan pääsee käsiksi, kun ensin irrottaa kojelaudan (jonka irrottaminen edellyttää yhtä ja toista muuta purkamista). Ja tarvii sitä lämmityslaitettakin tietysti lisäksi purkaa, ettei kojelaudan purkaminen ihan riitä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09