124 lämppärin kenno

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

Mulla on viikon päivät tehny huurretta lasille,eli lämppäri karvan verta vuotaa.No laitoin mä syylrisementtiä,mutta huurtuminen jatkuu.Elikkä kait sitten letkusta.On vaan niin pirulliset pakkaset ollu,etten oo ees vilkassu pellin alle,mutta onko ne letkut pahassa paikassa,eli paljonko joutuu purkamaan,réttä pääsee niihin käsiksi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tutkipa tuulilasin kulmien vedenpoisto kanavat ettei siellä ole lhetiä tukkeena minne sulamis vesi voi mennä...jos ne ei pääse pois menee vesi sisälle ja huurtuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja jackie »

Onko autossa raitisilmasuodattimet? Jos on, ja niitä ei oo hetkeen vaihettu, voi huurtuminen johtua niistä.

Kennon letkujen liitokset on siellä konehuoneen ja kabiinin "välitilassa", eli missä on pyyhkijän mekanismi, jämppärin puhallin jne, eli jos nestevuoto on liitoksesta, ei sen pitäisi laseja huurruttaa. Ootko nuollu tuulilasia sisäpuolelta :mrgreen: eli maistuuko glykoli? Eiköhä lämppärin kenno voi hyvin olla vaihtokunnossa, mut se on helppo ja nopee vaihtaa :roll:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
harriveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja harriveikko »

No maistannu en ole,mutta se huuru on sulaa pakkasellakin,eli kyllä siinä on glykolia.Mutta ite kennohan tuskin vuotaa,varsinkin kun sielä on nyt sitä syylärisementtiä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sementit kannattaa pitää näistä poissa...letkut pahassa paikassa ? No onhan ne tietysti kennossa kiinni, eli kojelautaa pitää purkaa että pääsee näkemään.
wiimax.fi
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Morjens,

Jos lämmityslaitteen kennot, letkut tai putket vuotaa niin silloin ilmassa haisee selvästi glykoli. Saman voi testata Jackien ehdottamalla keinolla.

Sisälle ikkunoihin tiivistyvä huuru on yleensä a) ihmisten mukana tullutta, kengät, vaatteet, hengityshöyry, b) autossa sisällä olevaa kosteutta, matot, penkit, verhoilut, mattojen alusta tai c) ilmanottokaukaloon ulkoa kertyvää, lumi, vesi, lehdet, roskat, etc.

Yksi vaihtoehto, on että lämppäri on jostain syystä kokoajan enemmän tai vähemmän sisäilman kierrolla, jolloin kaikki kosteus kertyy sisälle eikä tuuleteta lainkaan ulos.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3822
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 124 lämppärin kenno

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Niin tosiaan, millainen lämmityslaite on kyseessä?

Ihan vaan (aiempiin viesteihin viitaten), että:
- jos on se ns. peruslämmityslaite, jonka säätöpaneelissa ei kahden kiertokytkimen välissä ole mitään nappuloita, niin sitä ei ymmärtääkseni edes saa sisäkierrolle - ei ainakaan sellaista asetusta ole missään päälle laitettavaksi.

- Se on totta, että letkujen liitokset kennolle ovat siellä lämmityslaitteen ulkopuolella (siis siellä, missä pyyhinmoottori jne.). Mutta kennon ja kumiletkujen välissä on metalliputket, jotka ovat kennossa kyllä kiinni O-renkaalla tiivistetyllä laippaliitoksella. Se voi vuotaa myös, ja siihen tosiaan pääsee käsiksi, kun ensin irrottaa kojelaudan (jonka irrottaminen edellyttää yhtä ja toista muuta purkamista). Ja tarvii sitä lämmityslaitettakin tietysti lisäksi purkaa, ettei kojelaudan purkaminen ihan riitä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin