W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Morjens
Kylmällä koneella pakittaessa moottori sammuu. Eteenpäin lähdettäessä kierrokset hieman putoaa niin kuin pitääkin kun vaihteen kytkee. Hetken kun autoa käyttelee niin lähtee pelaan normaalisti. Ongelma tullut esille tässä syksyn myötä, ilman ihmeempiä pakkaskelejä.
Auto siis W203 220 cdi automaatti vm. 2003, ml.285000km.
Tuollainen vanha keskustelu löytyi, mutta ei siitä oikein mitään selvinnyt...
Olisko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=84860" onclick="window.open(this.href);return false;
Kylmällä koneella pakittaessa moottori sammuu. Eteenpäin lähdettäessä kierrokset hieman putoaa niin kuin pitääkin kun vaihteen kytkee. Hetken kun autoa käyttelee niin lähtee pelaan normaalisti. Ongelma tullut esille tässä syksyn myötä, ilman ihmeempiä pakkaskelejä.
Auto siis W203 220 cdi automaatti vm. 2003, ml.285000km.
Tuollainen vanha keskustelu löytyi, mutta ei siitä oikein mitään selvinnyt...
Olisko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=84860" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Laatikon öljyt vaihdettu koska,Takku kirjoitti:Morjens
Kylmällä koneella pakittaessa moottori sammuu. Eteenpäin lähdettäessä kierrokset hieman putoaa niin kuin pitääkin kun vaihteen kytkee. Hetken kun autoa käyttelee niin lähtee pelaan normaalisti. Ongelma tullut esille tässä syksyn myötä, ilman ihmeempiä pakkaskelejä.
Auto siis W203 220 cdi automaatti vm. 2003, ml.285000km.
Tuollainen vanha keskustelu löytyi, mutta ei siitä oikein mitään selvinnyt...
Olisko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=84860" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja onko Oikea määrä,
Oikeaa laatua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Laatikon öljyt vaihdettu n. 50000km sitten. Uusi vaihto piakkoin edessä. Öljyn määrää tarkisteltu useamminkin ja ylärajalla näkyisi olevan kylmänä ja lämpöisenä. Öljy on tätä: "Automaattivaihteistoöljy MB FEBI (5-vaihteinen sähkölaatikko) 1L". Kl-varaosat ainakin tätä tarjosivat. Muistaakseni ei tainnut silloin olla juuri vaihtoehtojakaan. Mahtaisko olla jotain muuta litkua siihen tarjolla kun kohta ne kumminkin vaihtuu?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Eli öljyn lämpö 80c konen käynnissä pinta on pohjasta ylös 65.4mmTakku kirjoitti:Laatikon öljyt vaihdettu n. 50000km sitten. Uusi vaihto piakkoin edessä. Öljyn määrää tarkisteltu useamminkin ja ylärajalla näkyisi olevan kylmänä ja lämpöisenä. Öljy on tätä: "Automaattivaihteistoöljy MB FEBI (5-vaihteinen sähkölaatikko) 1L". Kl-varaosat ainakin tätä tarjosivat. Muistaakseni ei tainnut silloin olla juuri vaihtoehtojakaan. Mahtaisko olla jotain muuta litkua siihen tarjolla kun kohta ne kumminkin vaihtuu?
niin sitten vaihtelee huuhtelemaalla öljyt ja laaduksi MB236:10 tai MB236:14
jos se ei auta niin sitten remonttia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Kiitos infosta!
Täytynee huuhtaista laatikko samalla kun öljyt vaihtelee. Toivotaan että auttaa...
Täytynee huuhtaista laatikko samalla kun öljyt vaihtelee. Toivotaan että auttaa...
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
auto w210 270 cdi tuli käytyä merkkihuollos ton puskemis ongelman takia . öljyt vaihdettu huuhtelemalla ATF3353 kuulemma mersun oma + lisäaine. ja 3 tuntii tutkittu ja tulivat siihen tulokseen että turbiinivika ei anna mitään vika koodeja. löytyykö tohon mitään muita ratkaisuja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Tuskin on turbin rikkijenkkuli kirjoitti:auto w210 270 cdi tuli käytyä merkkihuollos ton puskemis ongelman takia . öljyt vaihdettu huuhtelemalla ATF3353 kuulemma mersun oma + lisäaine. ja 3 tuntii tutkittu ja tulivat siihen tulokseen että turbiinivika ei anna mitään vika koodeja. löytyykö tohon mitään muita ratkaisuja.
(Korkeintaan mömmöytynyt ja
jos niin siihen autaa Repcon "hoito")
Enneminkin turbinin lukitus systeemi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
E: ja siihen taas löytyy apu kuusealta...CDI203 kirjoitti:Tuskin on turbin rikkijenkkuli kirjoitti:auto w210 270 cdi tuli käytyä merkkihuollos ton puskemis ongelman takia . öljyt vaihdettu huuhtelemalla ATF3353 kuulemma mersun oma + lisäaine. ja 3 tuntii tutkittu ja tulivat siihen tulokseen että turbiinivika ei anna mitään vika koodeja. löytyykö tohon mitään muita ratkaisuja.
(Korkeintaan mömmöytynyt ja
jos niin siihen autaa Repcon "hoito")
Enneminkin turbinin lukitus systeemi

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
minkälainen toi lukitusventtiilin vaihtaminen olis ja minkälaiset kustannukset. voiko olla KYB venttiilissä vika kun ei anna vikakoodejaCDI203 kirjoitti:E: ja siihen taas löytyy apu kuusealta...CDI203 kirjoitti:Tuskin on turbin rikkijenkkuli kirjoitti:auto w210 270 cdi tuli käytyä merkkihuollos ton puskemis ongelman takia . öljyt vaihdettu huuhtelemalla ATF3353 kuulemma mersun oma + lisäaine. ja 3 tuntii tutkittu ja tulivat siihen tulokseen että turbiinivika ei anna mitään vika koodeja. löytyykö tohon mitään muita ratkaisuja.
(Korkeintaan mömmöytynyt ja
jos niin siihen autaa Repcon "hoito")
Enneminkin turbinin lukitus systeemi
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Hei ! Minulla on samallainen ogelma kun sinulla.Autoni on 180 kopresori vm 2004 ajettu 65000km.Auto on ollut minulla käytössä 18kk.Vika esiintyi viimmetalvena.Keväällä vaihdatin laatikon öljyt.Nyt kun oli pakkasia niin sama vika taas tuli ilmi.Herää kysymys onko valmistus/laitevika??
Jos olet saanut vian kuntoon niin laita viesti tai jos minä saan vian korjattua niin ilmoitan sinulle.Ei muuta kuin pakkasta odotellen.Terveisin Heimo
Jos olet saanut vian kuntoon niin laita viesti tai jos minä saan vian korjattua niin ilmoitan sinulle.Ei muuta kuin pakkasta odotellen.Terveisin Heimo

Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 28.11.2013 08:57
ViestiLähetetty: To 28.11.2013 09:46
Hei ! Minulla on samallainen ogelma kun sinulla.Autoni on 180 kopresori vm 2004 ajettu 65000km.Auto on ollut minulla käytössä 18kk.Vika esiintyi viimmetalvena.Keväällä vaihdatin laatikon öljyt.Nyt kun oli pakkasia niin sama vika taas tuli ilmi.Herää kysymys onko valmistus/laitevika??
Jos olet saanut vian kuntoon niin laita viesti tai jos minä saan vian korjattua niin ilmoitan sinulle.Ei muuta kuin pakkasta odotellen.Terveisin Heimo
Ylös
Lainaa
Ilmoita tämä viesti
Muokkaa viestiä
Näytä viestit ajalta: Järjestä
Lähetä vastaus
10 viestiä • Sivu 1/1
Paluu Tekniikka
Hyppää:
PAIKALLAOLIJAT
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Capri89, kepu, Mr_Simppa., pelto2 ja 11 vierailijaa
AUTOIHINvaraOSAT.fi
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 28.11.2013 08:57
ViestiLähetetty: To 28.11.2013 09:46
Hei ! Minulla on samallainen ogelma kun sinulla.Autoni on 180 kopresori vm 2004 ajettu 65000km.Auto on ollut minulla käytössä 18kk.Vika esiintyi viimmetalvena.Keväällä vaihdatin laatikon öljyt.Nyt kun oli pakkasia niin sama vika taas tuli ilmi.Herää kysymys onko valmistus/laitevika??
Jos olet saanut vian kuntoon niin laita viesti tai jos minä saan vian korjattua niin ilmoitan sinulle.Ei muuta kuin pakkasta odotellen.Terveisin Heimo

Ylös
Lainaa
Ilmoita tämä viesti
Muokkaa viestiä
Näytä viestit ajalta: Järjestä
Lähetä vastaus
10 viestiä • Sivu 1/1
Paluu Tekniikka
Hyppää:
PAIKALLAOLIJAT
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Capri89, kepu, Mr_Simppa., pelto2 ja 11 vierailijaa
AUTOIHINvaraOSAT.fi
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
tuskin on laitevika ongelmat tulee kun vaihdetaan vaan puolet öljyistä niin kuin mulla pääsen pajalle vasta itsenäispäivän jälkeen. koitetaan vaihtaa johdinlevy+kyb venttiili jos sillä tulis kuntoon jos ei niin sitte tulee isompi remonttipelto2 kirjoitti:Hei ! Minulla on samallainen ogelma kun sinulla.Autoni on 180 kopresori vm 2004 ajettu 65000km.Auto on ollut minulla käytössä 18kk.Vika esiintyi viimmetalvena.Keväällä vaihdatin laatikon öljyt.Nyt kun oli pakkasia niin sama vika taas tuli ilmi.Herää kysymys onko valmistus/laitevika??
Jos olet saanut vian kuntoon niin laita viesti tai jos minä saan vian korjattua niin ilmoitan sinulle.Ei muuta kuin pakkasta odotellen.Terveisin Heimo
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Moron
Vikaa edelleen satunnaisesti, öljyt vaihdettu jo kuukausia sitten. Ei suurta ongelmaa, koska foorumilla vinkuminen jäänyt useaksi kuukaudeksi. Taitaa olla kuun asennosta kiinni miten toimii...Pakkasia odotellessa...
Vikaa edelleen satunnaisesti, öljyt vaihdettu jo kuukausia sitten. Ei suurta ongelmaa, koska foorumilla vinkuminen jäänyt useaksi kuukaudeksi. Taitaa olla kuun asennosta kiinni miten toimii...Pakkasia odotellessa...
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Sama vika rahikaisella W203 C200cdi (vm.2005), eli tänään aamupakkasella auto käynnistyi normaalisti mutta kun laitoin peruutusvaihteen silmään niin auto sammui. Uudelleen käynnistys onnistui normaalisti ja pienellä röhinällä auto pysyi käynnissä että sain auton käännettyä. Ajo jatkui siitä normaalisti eteenpäin ilman mitään ongelmia. Tämä siis ensimmäinen kerta. Edellisenä viikonloppuna oli käynyt niin että auto ilmoitti "low voltage", ja joku merkkivalo oli syttynyt. Ilmoitti myös myöhemmin että ei lataa - drive to workshop.
Vaihteistoöljyt vaihdettu kesällä ja laatikon pistokkeen tiiviste vaihdettu vuodon takia. Silloin oli koko sähköjärjestelmä sekaisin (mm. ilmastointi/puhallus toimi kaasupolkimen tahtiin, ja vaihteisto heitti D.n pois ajossa vapaalle). Tämä onneksi korjaantui edellä mainitulla toimenpiteellä.
Autolla alla kilometrejä 330t.
Onko neuvoja mistä lähteä vikaa etsimään?
Vaihteistoöljyt vaihdettu kesällä ja laatikon pistokkeen tiiviste vaihdettu vuodon takia. Silloin oli koko sähköjärjestelmä sekaisin (mm. ilmastointi/puhallus toimi kaasupolkimen tahtiin, ja vaihteisto heitti D.n pois ajossa vapaalle). Tämä onneksi korjaantui edellä mainitulla toimenpiteellä.
Autolla alla kilometrejä 330t.
Onko neuvoja mistä lähteä vikaa etsimään?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Jos nyt on virtaa niin määränsäätimestä, turbinlukon ventilistä, testerin piuhanpäästäDBH kirjoitti:Sama vika rahikaisella W203 C200cdi (vm.2005), eli tänään aamupakkasella auto käynnistyi normaalisti mutta kun laitoin peruutusvaihteen silmään niin auto sammui. Uudelleen käynnistys onnistui normaalisti ja pienellä röhinällä auto pysyi käynnissä että sain auton käännettyä. Ajo jatkui siitä normaalisti eteenpäin ilman mitään ongelmia. Tämä siis ensimmäinen kerta. Edellisenä viikonloppuna oli käynyt niin että auto ilmoitti "low voltage", ja joku merkkivalo oli syttynyt. Ilmoitti myös myöhemmin että ei lataa - drive to workshop.
Vaihteistoöljyt vaihdettu kesällä ja laatikon pistokkeen tiiviste vaihdettu vuodon takia. Silloin oli koko sähköjärjestelmä sekaisin (mm. ilmastointi/puhallus toimi kaasupolkimen tahtiin, ja vaihteisto heitti D.n pois ajossa vapaalle). Tämä onneksi korjaantui edellä mainitulla toimenpiteellä.
Autolla alla kilometrejä 330t.
Onko neuvoja mistä lähteä vikaa etsimään?
Mökkillä
'
'
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän. Niin selviää aika paljon.DBH kirjoitti:Sama vika rahikaisella W203 C200cdi (vm.2005), eli tänään aamupakkasella auto käynnistyi normaalisti mutta kun laitoin peruutusvaihteen silmään niin auto sammui. Uudelleen käynnistys onnistui normaalisti ja pienellä röhinällä auto pysyi käynnissä että sain auton käännettyä. Ajo jatkui siitä normaalisti eteenpäin ilman mitään ongelmia. Tämä siis ensimmäinen kerta. Edellisenä viikonloppuna oli käynyt niin että auto ilmoitti "low voltage", ja joku merkkivalo oli syttynyt. Ilmoitti myös myöhemmin että ei lataa - drive to workshop.
Vaihteistoöljyt vaihdettu kesällä ja laatikon pistokkeen tiiviste vaihdettu vuodon takia. Silloin oli koko sähköjärjestelmä sekaisin (mm. ilmastointi/puhallus toimi kaasupolkimen tahtiin, ja vaihteisto heitti D.n pois ajossa vapaalle). Tämä onneksi korjaantui edellä mainitulla toimenpiteellä.
Autolla alla kilometrejä 330t.
Onko neuvoja mistä lähteä vikaa etsimään?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Lohjan seudulla kellään Staria? Nummelassa on mersupajalla sellanen mutta kun viimeksi vikoja kävin luettamassa niin boscilla ne niitä luki... ei kuulemma eroa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Viimeksi tänään lohjallaDBH kirjoitti:Lohjan seudulla kellään Staria?
Nummelassa on mersupajalla sellanen mutta kun viimeksi vikoja kävin luettamassa
niin boscilla ne niitä luki... ei kuulemma eroa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma 01.08.2016 10:33
- Paikkakunta: Lohja
Re: W203 220 cdi automaatti sammuu kylmänä peruuttaessa
Terve!
Lainataan ketjua omaan ongelmaan. Auto on W203 200 CDI -01, automaattiaskilla, ml. 326 tkm.
Ongelmat alkoivat samankaltaisella sammumisella pakki kytkettäessä (tosin lämpimänä seistyään esim. kauppareissun ajan). Hieman tämän jälkeen laatikko on satunnaisesti jumiutunut D:llä isoille vaihteille (4 ja 5), ja vian ilmaantuessa bussipysäkille tms. stopatessa valitsin ei liiku N:ltä eteenpäin ennen uudelleenkäynnistystä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki taas pelaa. Autolla ajettiin pitkä kesälomareissu (n. 4500 km), jonka aikana se toimi ongelmitta.
Boksi oli tarkistettaessa öljyinen, ja se on puhdistettu (oli viikonlopun auki rauhassa kuivumassa). Perjantaina käytin auton pikaisesti Starin päässä ja samalla siihen vaihdettiin laatikon pistoke. Kiireessä autoa hakiessa diagnoosi oli tikkukirjaimin lappuun kirjoitettu "Poksi rikki??". Öljymäärä oli normaali ja öljyt ihan siistit. Tänään yritän vielä paremmalla ajalla käydä pajalta tinkaamassa perjantaina otetun koodilapun mukaan, jos jotain selviäisi.
Boksin puhdistuksen jälkeen vika ilmeni uudestaan tänä aamuna. Ilman vikaa vaihtaa nätisti.
Mikä neuvoksi? Huuhteluvaihtoa, uuden boksin metsästystä, valohoitoa vai käännytäänkö seuraavaksi valitsimen suuntaan? Vai odotellaanko rauhassa ja putsaillaan boksia ja piuhoja, jos öljyä on vielä matkalla aivoihin?
Kiitos,
Jukka
*Perjantaina ennen boksin putsausta koodit olivat:
P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS-ohjainlaite) rikki (olemassa nyt ja tallennettu)
P2600 Virtapiirille 87 tulee alijännite (tallennettu)
P240C Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduli EWM) CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava)
Eli boksi joko edelleen möhnässä tai särki?*
Lainataan ketjua omaan ongelmaan. Auto on W203 200 CDI -01, automaattiaskilla, ml. 326 tkm.
Ongelmat alkoivat samankaltaisella sammumisella pakki kytkettäessä (tosin lämpimänä seistyään esim. kauppareissun ajan). Hieman tämän jälkeen laatikko on satunnaisesti jumiutunut D:llä isoille vaihteille (4 ja 5), ja vian ilmaantuessa bussipysäkille tms. stopatessa valitsin ei liiku N:ltä eteenpäin ennen uudelleenkäynnistystä. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki taas pelaa. Autolla ajettiin pitkä kesälomareissu (n. 4500 km), jonka aikana se toimi ongelmitta.
Boksi oli tarkistettaessa öljyinen, ja se on puhdistettu (oli viikonlopun auki rauhassa kuivumassa). Perjantaina käytin auton pikaisesti Starin päässä ja samalla siihen vaihdettiin laatikon pistoke. Kiireessä autoa hakiessa diagnoosi oli tikkukirjaimin lappuun kirjoitettu "Poksi rikki??". Öljymäärä oli normaali ja öljyt ihan siistit. Tänään yritän vielä paremmalla ajalla käydä pajalta tinkaamassa perjantaina otetun koodilapun mukaan, jos jotain selviäisi.
Boksin puhdistuksen jälkeen vika ilmeni uudestaan tänä aamuna. Ilman vikaa vaihtaa nätisti.
Mikä neuvoksi? Huuhteluvaihtoa, uuden boksin metsästystä, valohoitoa vai käännytäänkö seuraavaksi valitsimen suuntaan? Vai odotellaanko rauhassa ja putsaillaan boksia ja piuhoja, jos öljyä on vielä matkalla aivoihin?
Kiitos,
Jukka
*Perjantaina ennen boksin putsausta koodit olivat:
P2001 Rakenneosa N15/3 (EGS-ohjainlaite) rikki (olemassa nyt ja tallennettu)
P2600 Virtapiirille 87 tulee alijännite (tallennettu)
P240C Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduli EWM) CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava)
Eli boksi joko edelleen möhnässä tai särki?*
W210 200CDI -02
W203 200CDI -01
W203 200CDI -01