270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhvin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.02.2013 22:14

270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Viesti Kirjoittaja juhvin »

Elikkäs ropleema alko tässä pakkasten jälkeen kun ensin autosta oli tyhjänny akun ja ajelin päivän lainaan saadulla akulla (huono kunto) niin vaihteisto alko tekemään omituisia temppuja. Risteyksestä käännyt oikealle niin auto miettii että mennäänkö vai eikö. Ihmettelin tässä vikaa että mistäs moinen. Noh sain akun ladattua ja paikalleen niin hommaa jatkuu, lievenpänä toki mutta jatkuu. Tänään sitten tuumin että p*rkele nyt on löyettävä vika ja ajoimma pajalle ja luettiin vikakoodit vaihteistolta sekä moottorista. Vikoja oli 3 eli kaksi kertaa oli katkennu tiedonsiirto ja kolmas homma oli eberin häiriö (ei tosin saatu elämään vieläkään). Tutkimma sulakkeet (nro 8 akun luota kuitissa) katoimma öljyt vaihteistosta ja testasimme akut ja laturit eikä missään mitään vikaa. Ajoimma auton ulos ja siinä huomasin että vasemman puolen takajarru valo oli himmeä eikä reagoinut kun jarrua painoi. Sieltähän ilmeni kosketushäiriö joka saatin tinnejä levittelemällä toimimaan eikä enää ihan pienestä liikahellu. Ja koe ajolla huomasimma että vika joka oikealle kääntäessä oli ollut, oli hävinny? :clap: Mitenkä takavalon oikosulku voi vaikuttaa että vaihteisto nakkelee vapaalle välillä? Toivoisin myös samalla jos ja kun vastailette asiasta paremmin tietävät niin kertokaa onko kokemusta wäykyn eberistä tai sen siirtopumpusta koska käsittääkseni nämä on vakiovaruste (Avantgarde) tämän tason pirssissä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Laatikkohan on ZF valmistama 5 lovinen.

Terveisin "tietämätön" Mersuilija :lol:
Ex 190 2.0D
W210 270 Cdi

Ei riemulla rajaa kun mersulla ajaa :))
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

juhvin kirjoitti:Elikkäs ropleema alko tässä pakkasten jälkeen kun ensin autosta oli tyhjänny akun ja ajelin päivän lainaan saadulla akulla (huono kunto) niin vaihteisto alko tekemään omituisia temppuja. Risteyksestä käännyt oikealle niin auto miettii että mennäänkö vai eikö. Ihmettelin tässä vikaa että mistäs moinen. Noh sain akun ladattua ja paikalleen niin hommaa jatkuu, lievenpänä toki mutta jatkuu. Tänään sitten tuumin että p*rkele nyt on löyettävä vika ja ajoimma pajalle ja luettiin vikakoodit vaihteistolta sekä moottorista. Vikoja oli 3 eli kaksi kertaa oli katkennu tiedonsiirto ja kolmas homma oli eberin häiriö (ei tosin saatu elämään vieläkään). Tutkimma sulakkeet (nro 8 akun luota kuitissa) katoimma öljyt vaihteistosta ja testasimme akut ja laturit eikä missään mitään vikaa. Ajoimma auton ulos ja siinä huomasin että vasemman puolen takajarru valo oli himmeä eikä reagoinut kun jarrua painoi. Sieltähän ilmeni kosketushäiriö joka saatin tinnejä levittelemällä toimimaan eikä enää ihan pienestä liikahellu. Ja koe ajolla huomasimma että vika joka oikealle kääntäessä oli ollut, oli hävinny? :clap: Mitenkä takavalon oikosulku voi vaikuttaa että vaihteisto nakkelee vapaalle välillä? Toivoisin myös samalla jos ja kun vastailette asiasta paremmin tietävät niin kertokaa onko kokemusta wäykyn eberistä tai sen siirtopumpusta koska käsittääkseni nämä on vakiovaruste (Avantgarde) tämän tason pirssissä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Laatikkohan on ZF valmistama 5 lovinen.

Terveisin "tietämätön" Mersuilija :lol:
Mitäs ne katkeileet yhteydet oli

"Takavalo"Jarruvalo on yhteydessä Esp/Abs systeemin kautta
vaihteistoon
Mökkillä
'
juhvin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.02.2013 22:14

Re: 270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Viesti Kirjoittaja juhvin »

Net oli datansiirto yhteyksien katkeilua, todennäköisesti johtuu akun irrottelusta.

Okei elikkäs on siis täysin mahdollista että vaihteisto saattaa oikutella jos jarruvalo on oikosulussa tai huonolla kosketuksella?

Ja tähän eberin vähän täsmennystä eli siirtopumpulle ei tule virtaa jostain syystä (sulakkeet käytiin läpi) eikä niistä korteista mitä sulakerasiassa oli lukenut oikein mitään siihen liittyvää.. 3 viikkoa sitten vaihdettu kunnostettu ja testattu poltin yksikkö auton keulille.
Ex 190 2.0D
W210 270 Cdi

Ei riemulla rajaa kun mersulla ajaa :))
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6532
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mun peräkärrystä oli 'äärivalo' ruostunut irti ja piuhan päät hankaili mihin sattuu, aivan samanlaista 'päättämättömyyttä' vaihteistossa. Jotain se sotkee siellä dataliikenteessä.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270 Cdi;n Sähköhäikkä? w210

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

juhvin kirjoitti:Elikkäs ropleema alko tässä pakkasten jälkeen kun ensin autosta oli tyhjänny akun ja ajelin päivän lainaan saadulla akulla (huono kunto) niin vaihteisto alko tekemään omituisia temppuja. Risteyksestä käännyt oikealle niin auto miettii että mennäänkö vai eikö. Ihmettelin tässä vikaa että mistäs moinen. Noh sain akun ladattua ja paikalleen niin hommaa jatkuu, lievenpänä toki mutta jatkuu. Tänään sitten tuumin että p*rkele nyt on löyettävä vika ja ajoimma pajalle ja luettiin vikakoodit vaihteistolta sekä moottorista. Vikoja oli 3 eli kaksi kertaa oli katkennu tiedonsiirto ja kolmas homma oli eberin häiriö (ei tosin saatu elämään vieläkään). Tutkimma sulakkeet (nro 8 akun luota kuitissa) katoimma öljyt vaihteistosta ja testasimme akut ja laturit eikä missään mitään vikaa. Ajoimma auton ulos ja siinä huomasin että vasemman puolen takajarru valo oli himmeä eikä reagoinut kun jarrua painoi. Sieltähän ilmeni kosketushäiriö joka saatin tinnejä levittelemällä toimimaan eikä enää ihan pienestä liikahellu. Ja koe ajolla huomasimma että vika joka oikealle kääntäessä oli ollut, oli hävinny? :clap: Mitenkä takavalon oikosulku voi vaikuttaa että vaihteisto nakkelee vapaalle välillä? Toivoisin myös samalla jos ja kun vastailette asiasta paremmin tietävät niin kertokaa onko kokemusta wäykyn eberistä tai sen siirtopumpusta koska käsittääkseni nämä on vakiovaruste (Avantgarde) tämän tason pirssissä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Laatikkohan on ZF valmistama 5 lovinen.

Terveisin "tietämätön" Mersuilija :lol:

Itsellä ollut 2000 mallinen samanlainen 4vuotta.Ostaessa ajettu 186 tuh.Automaattilaatikko teki temppuja muutamana ensivuotena. Epäsäännöllisesti mutta monesti kylmänä pihasta lähtiessä 1-2 välissä teki kummallisen "onko"vaiheen,kuin olisi käynyt vapaalla.Aina alakierroksilla ja alimmilla vaihteilla.Muutaman kerran jopa oikein potkas heti valoista lähdettäessä.Saattoi olla tekemättä "temppuja"jopa viikkoja,pitempäänkin ? Maalaisjärjellä vian kaikesta päätellen täytyisi olla laatikossa. Öljyt ja suodatin tuli vaihdettua n.220 tuh. Sillä ei tuntunut olevan vaikutusta mihinkään ? Itse asiassa viime kesäisen auton pohjan ym.saneerauksen jälkeen ajoon lähdettyäni loota temppuili vielä enemmän! Olin varma että se on kohta entinen.Vika koodejakin oli viime keväänä saatu num.65/laatikon ohjainlaite viallinen+116/laatikon lämpötunnistin tai käynnistyksen esto. Kummallisia,liian pitkiä starttauksiakin oli ollut säännöllisen epäsäännöllisesti? TARINAN OSA 2. Alusta lähtien,noin 4 vuotta sitten,kuten missä tahansa autossa joku polttimo aina pimenee tai palaa tai ainekin niin luulee käyneen kun koe laudassa syttyy lampun kuva ja kuuluu PÄÄP! Joskus niin olikin ,ei aina?? Etu sumuvalo oli pimeänä vaikka polttimo olikin ehjä? Paljastui myöhemmin miltei poikki hapettuneeksi johdoksi/liitimeksi. NO jälkeenpäin ajatellen helppo sanoa mutta liiankin usein temppuili oikean puolen jarruvalon polttimo. Vaihdoin sen jopa pari kertaa vaikka se ei ollut palanut? Se tuntui auttavan jonkunaikaa? Huomionarvoista on myös että vakionopeudensäädin otti epäsäännöllisesti päälle.Joskus oikea jarruvalopolttimo syttyi kopauttamalla.Ajattelin polttimon pohjan,johon polttimo kierretään,hapettuneen.Kun ei muuta ollut saatavilla suihkutin lukkosulaa lampun pohjaan ja hinkkasin kankaalla kunnolla puhtaaksi! Moneen viikkoon laatikko ei temppuilut kertaakaan eikä myöskään vakionopeuden säädin,ei pitkiä starttauksia EI MITÄÄN?! Kunnes taas PÄÄP! Tarkemmin tutkien,kun polttimon kiersi paikalleen,metallilevy jossa on lampulle kierteet,nousi,koska sen läpi menevistä muovitapeista(5-6)oli topparipäät haurauttaan katkenneet. Ajattelin lampun jääneen näin ollen aina odottamaan huonoa kosketusta.Kun "hitsasin"muovitappien päät ja siis lukitsin pohjalevyn paikalleen,jo ainekin yli kahteen kuukauteen ei laatikossa tempun tempua,ei pitkiä startteja,laatikkoon EI vaihdettu ohjainlaitetta ei lämpötunnistimia ei yhtään mitään! Tarina ei ehkä ole yleispätevä mutta voin sanoa että melkein minkä tahansa vian ilmestyttyä, tarkista ensin kaikkien polttimoiden kaikinpuolinen toiminta.

Selvyyden vuoksi noi liian pitkät starttaukset johtuivat lopulta polttoaineputkien ilmavuodoista, ei sähköhäiriöistä.
Vastaa Viestiin