Väljää jossain?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 21.02.2004 13:50
Paikkakunta: Tuusmäki

Väljää jossain?

Viesti Kirjoittaja profiili »

Terppis!
Tilanne on tälläinen: Kun pistän autossani -jossa on automaattiloota- pykälän päälle ja kun veto on kytkeytynyt lähden heti kiihdyttämään vauhtia, tuntuu kuin ensin lähtis jostain välykset pois eli sellanen nytkäytys ennen tasaista vetoa?
Jos lähden liikkeelle varovasti niin kyseistä nytkyä ei tule.


Auto on 190D 2.5 turbo -89.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Arvaus: väljä perä? Itelläni manuaalin kanssa samanlaiset oireet. Kardaanista kun pyörittää paikallaan ollessa (vaihde päällä) on vähän klappia. Eikös ton vois tarkistaa myös sun tapauksessa. Vaihde P-asentoon ja auton alta kardaania pyörittelemään (takapyörät maassa). Jos klappia, perässä väljää.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vaihde vapaalle, muuten hyvä neuvo.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
A.Viertola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja A.Viertola »

Itellä samaa vikaa.. Missähänpäin välystä sit olis? Kardaanista pyörittäes löytyy välystä :roll:
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

Kuva
profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 21.02.2004 13:50
Paikkakunta: Tuusmäki

Viesti Kirjoittaja profiili »

Jotenkin tuntuis että se välys on jossain muualla kuin perässä mutta pitää sekin tarkistaa.
Eihän siitä nytkystä sinänsä haittaa ole kun vaan tietää ettei siitä synny isompaa ongelmaa jossain vaiheessa.
Perä ei kyllä oirehdi muuten äänillä tms. toiminnalla vaan pelaa niinkuin pitääkin.
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Sivonen kirjoitti:Vaihde vapaalle, muuten hyvä neuvo.
Joo, vapaallahan se tietty kannattaa olla, jos meinaa yleensä kardaania pyörittää. Paitsi että sitte kannattaa laittaa myös käsijarru päälle, ettei lähe auto kardaanista pyörittäessä liikkeelle (aika kovaa taitaa joutua kyllä pyörittään, jos meinaa liikkeelle saada). Varovaisuus vaan ei oo kai pahaksi. Tää mulla oli mielessä kun sanoin, että vaihde päälle.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Sami H. kirjoitti:Arvaus: väljä perä? Itelläni manuaalin kanssa samanlaiset oireet. Kardaanista kun pyörittää paikallaan ollessa (vaihde päällä) on vähän klappia. Eikös ton vois tarkistaa myös sun tapauksessa. Vaihde P-asentoon ja auton alta kardaania pyörittelemään (takapyörät maassa). Jos klappia, perässä väljää.
Lainaan itseäni :roll: Nimittäin, kun meiksä pyörittää kardaanista vaihde päällä, on klappia... On sitte vissiin laatikossakin jotain väljää...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

No mutta jos autoa pitää jarrulla paikallaan ja vetää vaihteen P:lle ja "veto kytkeytyy" niin kyllähän siinä vaiheessa pitäis olla perästäkin "välykset pois". Ei kyllä ole itselläkään mitään parempaa ehdotusta kuin perän välykset. Tai tietty jos vetää P:lle painamatta jarrua, mutta ei silloin kyllä huomaa mitään vedon kytkeytymistä ennen kiihdytystäkään??
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllähän nuo paljonajettujen mersujen perät tahtovat väljiä olla...
Itselläni oli/on edelleen vastaavaa vikaa!
Taka-akseliston puslat on uusittu, jolloin lonkse väheni jonkinverran, mutta edelleen lonksuu, koska itse perässä nimenomaan on välystä....
Kuulemma saa veholta ostettua erikseen kaikki osat tuohon perään ja muistelisin jonkun sanoneen hintojenkin olevan jokseenkin kohtuullisia :?:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sellaistakin mahdollisuutta on kyseisen "liikkelle ja lonks"-oireen yhteydessä väläytelty, että takakelkan kumityynyt saattavat olla kuoleentuneet ja periaatteessa vedon tullessa terävämmin kehiin kelkka pääsee elämään aavistuksen. Yksi mahdollisuus sekin, mutta viisaammat voivat tästä kommentoida lisää.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin