Väljää jossain?
Väljää jossain?
Terppis!
Tilanne on tälläinen: Kun pistän autossani -jossa on automaattiloota- pykälän päälle ja kun veto on kytkeytynyt lähden heti kiihdyttämään vauhtia, tuntuu kuin ensin lähtis jostain välykset pois eli sellanen nytkäytys ennen tasaista vetoa?
Jos lähden liikkeelle varovasti niin kyseistä nytkyä ei tule.
Auto on 190D 2.5 turbo -89.
Tilanne on tälläinen: Kun pistän autossani -jossa on automaattiloota- pykälän päälle ja kun veto on kytkeytynyt lähden heti kiihdyttämään vauhtia, tuntuu kuin ensin lähtis jostain välykset pois eli sellanen nytkäytys ennen tasaista vetoa?
Jos lähden liikkeelle varovasti niin kyseistä nytkyä ei tule.
Auto on 190D 2.5 turbo -89.
Arvaus: väljä perä? Itelläni manuaalin kanssa samanlaiset oireet. Kardaanista kun pyörittää paikallaan ollessa (vaihde päällä) on vähän klappia. Eikös ton vois tarkistaa myös sun tapauksessa. Vaihde P-asentoon ja auton alta kardaania pyörittelemään (takapyörät maassa). Jos klappia, perässä väljää.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Joo, vapaallahan se tietty kannattaa olla, jos meinaa yleensä kardaania pyörittää. Paitsi että sitte kannattaa laittaa myös käsijarru päälle, ettei lähe auto kardaanista pyörittäessä liikkeelle (aika kovaa taitaa joutua kyllä pyörittään, jos meinaa liikkeelle saada). Varovaisuus vaan ei oo kai pahaksi. Tää mulla oli mielessä kun sanoin, että vaihde päälle.Sivonen kirjoitti:Vaihde vapaalle, muuten hyvä neuvo.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Lainaan itseäniSami H. kirjoitti:Arvaus: väljä perä? Itelläni manuaalin kanssa samanlaiset oireet. Kardaanista kun pyörittää paikallaan ollessa (vaihde päällä) on vähän klappia. Eikös ton vois tarkistaa myös sun tapauksessa. Vaihde P-asentoon ja auton alta kardaania pyörittelemään (takapyörät maassa). Jos klappia, perässä väljää.

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
No mutta jos autoa pitää jarrulla paikallaan ja vetää vaihteen P:lle ja "veto kytkeytyy" niin kyllähän siinä vaiheessa pitäis olla perästäkin "välykset pois". Ei kyllä ole itselläkään mitään parempaa ehdotusta kuin perän välykset. Tai tietty jos vetää P:lle painamatta jarrua, mutta ei silloin kyllä huomaa mitään vedon kytkeytymistä ennen kiihdytystäkään??
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Kyllähän nuo paljonajettujen mersujen perät tahtovat väljiä olla...
Itselläni oli/on edelleen vastaavaa vikaa!
Taka-akseliston puslat on uusittu, jolloin lonkse väheni jonkinverran, mutta edelleen lonksuu, koska itse perässä nimenomaan on välystä....
Kuulemma saa veholta ostettua erikseen kaikki osat tuohon perään ja muistelisin jonkun sanoneen hintojenkin olevan jokseenkin kohtuullisia
Itselläni oli/on edelleen vastaavaa vikaa!
Taka-akseliston puslat on uusittu, jolloin lonkse väheni jonkinverran, mutta edelleen lonksuu, koska itse perässä nimenomaan on välystä....
Kuulemma saa veholta ostettua erikseen kaikki osat tuohon perään ja muistelisin jonkun sanoneen hintojenkin olevan jokseenkin kohtuullisia

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sellaistakin mahdollisuutta on kyseisen "liikkelle ja lonks"-oireen yhteydessä väläytelty, että takakelkan kumityynyt saattavat olla kuoleentuneet ja periaatteessa vedon tullessa terävämmin kehiin kelkka pääsee elämään aavistuksen. Yksi mahdollisuus sekin, mutta viisaammat voivat tästä kommentoida lisää.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85