Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Onko siinä suodattimen jalassa vesikiertoa ? Voisiko vuotaa esim tuossa kuvassa näkyvä vesiletku ? No, kunhan arvailen, kokemusta ei ole. 
http://olx.ua/obyavlenie/dvigun-goliy-o ... 8IBin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://olx.ua/obyavlenie/dvigun-goliy-o ... 8IBin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W203CDI
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Tietämättä asiasta sen enempää, omaan vaihdettiin uusi jäähdytin tehtaan kampanjana viimekuisen huollon yhteydessä. En tosiaan kysellyt enempiä...
W212 E 220 CDI BE A
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Jonkun verran joutuu purkamaan, jalkahan ei maksa kuin kolmisenkymppiä. Ohjetta ei minulla ole tarjota.
wiimax.fi
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
Joko sait tehtyä?
Vaihdoin kaasuläppäkotelon ja siinä samalla polttoainesuodattimen jalan uusiksi. Auto S212 200Cdi. Om651
Suodattimen jalkavaihtuu pienellä vaivalla, sähköjä on edessä ja joutuu niitä purkailemaan, termostaatin ja muiden vesiliitoksien lemmarit aukeaa pihdeillä yhteensä taitaa olla 6.kpl lvesiliitoksia jalassa, muutamat pultit vaatii hieman hermoja , mutta onnistuu kohtuullisella vaivannäöllä. Termarin joudut löysäämään kannen kiinntyksestä ja taivuttamaan sitä eteenpäin.
Kun kaikki on irti , niin jalka lähtee muistaakseni takapää edellä ylös ja joutuu houkuttelemaan ahtaasta välistä pakokaasulauhduttimen ja sähköjen takia. Takaisin laittaessa menee oikeassa asennossa helpohkosti houkuttelemalla paikalleen. Kannattaa muistaa, että jalan muovi on melko ohutta ja haurasta, joten voimaa on syytä välttää tässä. Samoin kanteen- liittoksen o-rengas on on vaarassa, jos väkisten koittaa saada jalan paikalleen.
Kuviakin löytyy ja vois tuosta jonkunlaisen apuohjeen väsätä kuvien kanssa. Korjaamolla ei varmaan tuntia kauempaa tuon jalan kanssa mene, jos ovat tehneet ennen. Minulle oli ekakerta , kun kaivaiduin tuollepuolelle moottoria. Kaasuläppään asti purku otti 4. tuntia , kaikki piti miettiä ja kirjata ylös/ kuvata, jotta osaisi kasata takas.
Edit työkaluista: tarvit 8.mm 1/4- hylsysarjasta, lyhyt ja pitkä hylsy , useamman eripituisen jatkon, pikkuräikän, muutamanlaiset hyvät nokkapihdit lemmareihin.
Viimeksi muokannut urkki772, Pe 19.02.2016 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
En ole vielä ehtinyt tekemään. Eli sitä EGR:ään(?) liittyvää jäähdytintäkö ei tarvitse irroittaa? Tuota kun tutkin, niin näytti, että ei saisi suodattimen jalkaa muuten irti. Täytyy perehtyä vielä ja tosiaan jos sinulla on kuvia, niin pistä ihmeessä!urkki772 kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
Joko sait tehtyä?
Vaihdoin kaasuläppäkotelon ja siinä samalla polttoainesuodattimen jalan uusiksi. Auto S212 200Cdi. Om651
Suodattimen jalkavaihtuu pienellä vaivalla, sähköjä on edessä ja joutuu niitä purkailemaan, termostaatin ja muiden vesiliitoksien lemmarit aukeaa pihdeillä yhteensä taitaa olla 6.kpl lvesiliitoksia jalassa, muutamat pultit vaatii hieman hermoja , mutta onnistuu kohtuullisella vaivannäöllä. Termarin joudut löysäämään kannen kiinntyksestä ja taivuttamaan sitä eteenpäin.
Kun kaikki on irti , niin jalka lähtee muistaakseni takapää edellä ylös ja joutuu houkuttelemaan ahtaasta välistä pakokaasulauhduttimen ja sähköjen takia.
Kuviakin löytyy ja vois tuosta jonkunlaisen apuohjeen väsätä kuvien kanssa. Korjaamolla ei varmaan tuntia kauempaa tuon jalan kanssa mene, jos ovat tehneet ennen. Minulle oli ekakerta , kun kaivaiduin tuollepuolelle moottoria. Kaasuläppään asti purku otti 4. tuntia , kaikki piti miettiä ja kirjata ylös/ kuvata, jotta osaisi kasata takas.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Ei tarvi irroittaa pakokaasulauhdutinta. Sen lauhduttimen pultit on suodatin jalan takana piilossa ja ainakin itse tulkitsin näin ja purin jalan ensin sitten lauhduttimen ja kasasin lauhduttimen ensin , sitten jalan.tahtoomersun kirjoitti:En ole vielä ehtinyt tekemään. Eli sitä EGR:ään(?) liittyvää jäähdytintäkö ei tarvitse irroittaa? Tuota kun tutkin, niin näytti, että ei saisi suodattimen jalkaa muuten irti. Täytyy perehtyä vielä ja tosiaan jos sinulla on kuvia, niin pistä ihmeessä!urkki772 kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
Joko sait tehtyä?
Vaihdoin kaasuläppäkotelon ja siinä samalla polttoainesuodattimen jalan uusiksi. Auto S212 200Cdi. Om651
Suodattimen jalkavaihtuu pienellä vaivalla, sähköjä on edessä ja joutuu niitä purkailemaan, termostaatin ja muiden vesiliitoksien lemmarit aukeaa pihdeillä yhteensä taitaa olla 6.kpl lvesiliitoksia jalassa, muutamat pultit vaatii hieman hermoja , mutta onnistuu kohtuullisella vaivannäöllä. Termarin joudut löysäämään kannen kiinntyksestä ja taivuttamaan sitä eteenpäin.
Kun kaikki on irti , niin jalka lähtee muistaakseni takapää edellä ylös ja joutuu houkuttelemaan ahtaasta välistä pakokaasulauhduttimen ja sähköjen takia.
Kuviakin löytyy ja vois tuosta jonkunlaisen apuohjeen väsätä kuvien kanssa. Korjaamolla ei varmaan tuntia kauempaa tuon jalan kanssa mene, jos ovat tehneet ennen. Minulle oli ekakerta , kun kaivaiduin tuollepuolelle moottoria. Kaasuläppään asti purku otti 4. tuntia , kaikki piti miettiä ja kirjata ylös/ kuvata, jotta osaisi kasata takas.
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Katsoin nuo kuvat läpi ja joutuu irroittamaan sen lauhduttimen päässä olevan jalan kannesta/ lauhduttimesta ja sitten pääsee lemmareihin käsiksi. Muutenkin nuo lemmaritkin piti ottaa järjestyksessä pois, kun tilaa on vähän.
Joudun muokkaamaan kuvia, ovat liian isoja.
Missäpäin Suomea asustelet? Oulussa MB-osalla näitä aina hyllyssa ja ovat vaihtaneet, joten ei lien heille kovin aikaavievä toimitus.
"Tein itse ja säästin"
Tein itse , koska oli päästävä hajonneelle kaasuläpälle asti ja puhdistin samalla imusarjan / egr.n putken. samalla puhdistuu myös konehuone hiekkapesusta.
Joudun muokkaamaan kuvia, ovat liian isoja.
Missäpäin Suomea asustelet? Oulussa MB-osalla näitä aina hyllyssa ja ovat vaihtaneet, joten ei lien heille kovin aikaavievä toimitus.
"Tein itse ja säästin"
Tein itse , koska oli päästävä hajonneelle kaasuläpälle asti ja puhdistin samalla imusarjan / egr.n putken. samalla puhdistuu myös konehuone hiekkapesusta.
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Lähtötilanne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
ei meinaa onnistua tämä kuvien lähettely.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Se egr jäähdyttimen yks muoto-o-rengas voi myös vuotaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Tuossa lauhdutin kennossa on vedenkierto noiden kahden putken kautta, egr.n ja lauhduttimen välissä peltinen tiiviste, mutta siitä ei vesi mene läpi. taaempi letku tulee egr.stä lauhduttimeen ja etummainen putki lauhduttimelta polttoainesuod. jalkaan.
Egr.rää en purkanut, kun oli jo tarpeeksi touhua näissä.
Ovat tehneet tuosta suodattimen jalasta eräänlaisen "jakotukin" ja yllättävän heppoinen tuo jalka on. Kunhan muovi ikääntyy, niin noita rupeaa varmaan rupeaa menemään?
Egr.rää en purkanut, kun oli jo tarpeeksi touhua näissä.
Ovat tehneet tuosta suodattimen jalasta eräänlaisen "jakotukin" ja yllättävän heppoinen tuo jalka on. Kunhan muovi ikääntyy, niin noita rupeaa varmaan rupeaa menemään?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Kiitokset kuvista ja vinkeistä. Ei tuolla itse tekemällä varmaan mitään säästä, ainakaan aikaa, mutta ihan mielenkiinnosta ja korjaamoiden jonoista johtuen voisi tehdä itse ensin.
Tampereella tuntuu mersukorjaamot olevan aika hyvin työllistetty ja samaan aikaan asentajia flunssan kourissa sängynpohjilla, niin on nuo jonot melko pitkiä. Toki jollei tuo vuoto tuosta paljon pahene, niin pärjännee pari viikkoa.
Tampereella tuntuu mersukorjaamot olevan aika hyvin työllistetty ja samaan aikaan asentajia flunssan kourissa sängynpohjilla, niin on nuo jonot melko pitkiä. Toki jollei tuo vuoto tuosta paljon pahene, niin pärjännee pari viikkoa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- punatulkku
- Sisäänajossa

- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 07.01.2013 00:12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Noin suurinpiirtein työohjeet pihalla tehtynä CDI 200 vm. 2012 ajettu n. 350tkm:
Voipi tuo vaihto onnistuakin ilman EGR:n lauhduttimen irroitustakin..., mutta paha sanoa näin ensikertalaisena... helpotti kyllä huomattavasti kun sen sai siitä alaspäin ja jäi enemmän työtilaa.
tarpeen mukaan!
Purettuna ja monta
rikkaampana (KUVA-2) Kokoaminen tapahtuu normaalisti päinvastaisessa järjestyksessä. Itsellä kävi moka kun unohdin kiinnittää tuon kumiletkun (ympyröity keltaisella) ja tuo anturi-tunnistin-X mikä lienee... (KUVA-3) unohdin sen siis tuonne EGR lauhduttimen alle! Niin siinä sitä jumppaa taas olikin, että sain tuon kumiletkun kiinni sekä tuon tunnistimen tuotua oikalle puolelle sieltä EGR lauhduttimen alta. Olin siis jo tuon lauhduttimen kaikki ruuvit vetänyt jo innoissani kireälle, niin en tohtinut sitä alumiini tiivistettä enää aukaista, kun tiivistyminen olisi ehkä ollut mitä on sen jälkeen. Joten muista, myös että se EGR lauhduttimen etummainen tukirauta tulee niiden kolmen ylimmäisen ruuvin väliin, kannattaa varmaan se EGR vetää vasta lopuksi kireälle ts. tiiviste.
Nesteet sisälle, koeajoa ja tarkistus... Kyllä siinä monta asennuslonkeroa meni, mutta ihan kivaa näprättävää se taas oli.
Voipi tuo vaihto onnistuakin ilman EGR:n lauhduttimen irroitustakin..., mutta paha sanoa näin ensikertalaisena... helpotti kyllä huomattavasti kun sen sai siitä alaspäin ja jäi enemmän työtilaa.
Purettuna ja monta
Nesteet sisälle, koeajoa ja tarkistus... Kyllä siinä monta asennuslonkeroa meni, mutta ihan kivaa näprättävää se taas oli.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB history:
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
W176 A180 aut. Business (9/2024 ->)
SLC 350 1975 aut. (6-2023 -> )
E200 CDI W212 aut. Avantgarde 2012 (~6.5 vuotta)
C200 C180 W204 man. Business 2008 (10kk.)
E270 CDI W211 aut. Avantgarde 2004 (~8 vuotta)
C200 CDI W202 man. Classic 1999 (~2.5 vuotta)
C220 CDI W204 man. Elegance (~3 kk.)
Vaneo W414 1.9 aut. Ambiente 2004 (~2,5 vuotta)
Re: S212 200cdi hukkaa jäähdytysnestettä.
Erinomainen suoritus! 




