Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Ilmeisesti tuo suodattimen jalka mistä vuotaa, niin minkähänlainen homma tuo olisi jos itse alkaisi purkamaan, aikalailla näkyy tavaraa olevan edessä... vaatiiko mitään erikoiskaluja yms. ja löytyisiköhän ohjetta mistään?
En ole vielä ehtinyt tekemään. Eli sitä EGR:ään(?) liittyvää jäähdytintäkö ei tarvitse irroittaa? Tuota kun tutkin, niin näytti, että ei saisi suodattimen jalkaa muuten irti. Täytyy perehtyä vielä ja tosiaan jos sinulla on kuvia, niin pistä ihmeessä!urkki772 kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Joko sait tehtyä?
Vaihdoin kaasuläppäkotelon ja siinä samalla polttoainesuodattimen jalan uusiksi. Auto S212 200Cdi. Om651
Suodattimen jalkavaihtuu pienellä vaivalla, sähköjä on edessä ja joutuu niitä purkailemaan, termostaatin ja muiden vesiliitoksien lemmarit aukeaa pihdeillä yhteensä taitaa olla 6.kpl lvesiliitoksia jalassa, muutamat pultit vaatii hieman hermoja , mutta onnistuu kohtuullisella vaivannäöllä. Termarin joudut löysäämään kannen kiinntyksestä ja taivuttamaan sitä eteenpäin.
Kun kaikki on irti , niin jalka lähtee muistaakseni takapää edellä ylös ja joutuu houkuttelemaan ahtaasta välistä pakokaasulauhduttimen ja sähköjen takia.
Kuviakin löytyy ja vois tuosta jonkunlaisen apuohjeen väsätä kuvien kanssa. Korjaamolla ei varmaan tuntia kauempaa tuon jalan kanssa mene, jos ovat tehneet ennen. Minulle oli ekakerta , kun kaivaiduin tuollepuolelle moottoria. Kaasuläppään asti purku otti 4. tuntia , kaikki piti miettiä ja kirjata ylös/ kuvata, jotta osaisi kasata takas.
Ei tarvi irroittaa pakokaasulauhdutinta. Sen lauhduttimen pultit on suodatin jalan takana piilossa ja ainakin itse tulkitsin näin ja purin jalan ensin sitten lauhduttimen ja kasasin lauhduttimen ensin , sitten jalan.tahtoomersun kirjoitti:En ole vielä ehtinyt tekemään. Eli sitä EGR:ään(?) liittyvää jäähdytintäkö ei tarvitse irroittaa? Tuota kun tutkin, niin näytti, että ei saisi suodattimen jalkaa muuten irti. Täytyy perehtyä vielä ja tosiaan jos sinulla on kuvia, niin pistä ihmeessä!urkki772 kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Eli tällainen vaiva ilmaantui tusinaan. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että vuotaa jostain polttoainesuodattimen tienoilta jä kerääntyy siihen suodattimen alle ja siitä valuu edelleen. Parin päivän välein saa 2-3 desiä lisätä. Veholle kun soitin, niin parin viikon jonot heillä...![]()
Joko sait tehtyä?
Vaihdoin kaasuläppäkotelon ja siinä samalla polttoainesuodattimen jalan uusiksi. Auto S212 200Cdi. Om651
Suodattimen jalkavaihtuu pienellä vaivalla, sähköjä on edessä ja joutuu niitä purkailemaan, termostaatin ja muiden vesiliitoksien lemmarit aukeaa pihdeillä yhteensä taitaa olla 6.kpl lvesiliitoksia jalassa, muutamat pultit vaatii hieman hermoja , mutta onnistuu kohtuullisella vaivannäöllä. Termarin joudut löysäämään kannen kiinntyksestä ja taivuttamaan sitä eteenpäin.
Kun kaikki on irti , niin jalka lähtee muistaakseni takapää edellä ylös ja joutuu houkuttelemaan ahtaasta välistä pakokaasulauhduttimen ja sähköjen takia.
Kuviakin löytyy ja vois tuosta jonkunlaisen apuohjeen väsätä kuvien kanssa. Korjaamolla ei varmaan tuntia kauempaa tuon jalan kanssa mene, jos ovat tehneet ennen. Minulle oli ekakerta , kun kaivaiduin tuollepuolelle moottoria. Kaasuläppään asti purku otti 4. tuntia , kaikki piti miettiä ja kirjata ylös/ kuvata, jotta osaisi kasata takas.