Noniin kylläpäs oon taas hidas tänne kirjoittamaan, piti noista viime kuussa tehdyistä jutuista kirjoittaa tänne jo aikapäiviä sitten
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Syytän sosiaalista elämää, töitä ja emäntää tästä
Noh, jokatapauksessa ongelmia vielä on ja joitain ei; pelottava rallatus kylmänä käynnistäessä jota epäilin jakoketjuksi olikin *rummun päristystä* tuuletin joka otti koteloonsa kiinni
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kotelo on näköjään joskus irroitettu ja laitettu hiukan liian ylös paikoilleen joka siis aiheutti tuon äänen. Onneks ei ollut mitään vakavaa.
Vähän kyllä tosin ihmetyttää, ei ole silmiin eikä korviin kantautunut että tuo kehikko olisi kenelläkään pitänyt meteliä.
Myös toimivan bensatankin anturin ostin Timopohj:lta joten iso kiitos siitä, nyt uskaltaa ajaa yli 200km täydellä tankilla.
Termarikin vaihdettu, oliskos se nyt muistaakseni juurikin siihen 82 asteiseen
Hihnasto tuli hovimekaanikon toimesta vaihdettua, pentele kun ei ole aikaa tehdä kaikkea itse (ja jos on niin sitten ei ole omaa osaamista, työkaluja tai nosturia vapaana).
Kesärenkaat kävin tasapainottamassa ja samalla selvisi että renkaat on samalta vuodelta kuin mitä edellinen katsatus Saksassa eli 2001, tasapainotuksella tärinä helpottui huomattavasti mutta ei tommosia koppuroita saa kunnolla suoraksi, kaivonkannet oli sentään onneksi suorat eli uudet Michelinit/Nokiat ostan tämän kesän kuluessa.
Myös vaihdelaatikko tuli huuhdeltua hovimekaanikon toimesta ja voe mahoton kun vaihtaa pehmeästi nyt vaan eipä tuo huudatus parantunut ollenkaan, vieläkin saa jonkin aikaa ajella jotta vaihtaisi korkeimmalle vaihteelle ~45km/h Mikä mättää.. Voisiko tuo jollain säädätyksellä korjaantua? Kukahan mahtaisi tietää kenen puoleen kääntyä?
Sisustankin pesin ja balsamilla käsittelin melkein kaikki nahkaosat, loppui se kamala nahan natina siihen paikkaan viikonloppuna (n. 2h meni) mutta haju siellä tuntuu vielä olevan ja otsonointiin on nyt varattu huomiseksi aika.
Seuraavana to do -listassa olisi kaiken edeltävän lisäksi;
- kylmästöintipumpun tiivisteiden vaihto (vuotaa)
- Simpukan korjaussarjan osto & vaihdon teetättäminen jollain osaavalla korjaamolla koska en itse uskalla tuohon koskea
- Oikea takajarru kitisee, liekö jumissa..
- Perä istuu hitusen, kahtelen jouset ja Jackien mainitsema tangon ennenkuin tilailen mitään romuja
- eturekisterikilpi tuli aikoinaan laitettua hiukan vinoon, ei paljoa mutta kumminkin häiritsevän paljon eli n. sentin säätö tarpeen
- Tilaan ne kirotun matot Veholta
- Radion suhteen en ole vieläkään tehnyt mitään, tähän asti kuunneltu vain kasin ääniä
Kuvia ei tullut tällä kertaa kuin pari pahoittelen, sisusta on melkein täysin samanlainen kuin edellisissä kuvissa.
E: Ainiin ja se bensankulutus! Nyt kun viikonloppuna kävin tankkaamassa tankin täyteen ja sitten ajelin 110km maanteitä niin sen jälkeen tankkiin meni sen 9,66litraa ennenkuin stoppasi
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Eli siis 14 litran ero kulutuksessa, mitään selitystä en keksi noin isolle erolle muuta kuin sen että katalysaattori olisi ollut ennen tukossa? Oikeastaan ihan sama mistä on johtunut, pääasia on että nyt kuluttaa normaalisti
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Trippimittarissa tällä hetkellä 467km ja 1/4 tankkia jäljellä, varoitusvalon syttyessä arviolta taitaa olla mittarissa ~550km jolloinka kulutus tulisi olemaan ~14litraa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic