w124 ei jaksanut enää edes startata..
w124 ei jaksanut enää edes startata..
Elikkäs potilaana 29 -vuotias w124 230E..Ongelmat alkoi kesällä kun päästöt kymmenkertaiset, mutta pikku ruiskun säädöllä kaikki ok ja leima paperiin. Nyt syksyllä käynti hyrskyttävää ja tyhjäkäynti jossain 500 kiekan kantturoissa. Vaihdoin tulpat, ilmanputsarin, pyörijän ja muutama kuukausi ihan ok menoa, kunnes tulipalopakkasilla tyhjäkäynti katosi kokonaan ja tuprutti mustaa savua, käyden todella vaikeasti. Talliin ja ruiskun räpläystä ja taas mentiin kohtalaisesti muutama viikko, vaikka kaasua kunnolla antaessa yski ja pätki. Nyt se hyytyi, eikä starttaa enää ja jos starttaa niin käy noin sekunnin. Bensapumppu ok ja antaa paineen ruiskulle asti. Onko palstatovereilla vastaavista tapauksista kokemusta? Uutta osaa ei huvittaisi monella satasella ruveta ostamaan.
Niin ja viime viikolla uusittu polttoainesuodatin, mutta ei mitään vaikutusta..
Niin ja viime viikolla uusittu polttoainesuodatin, mutta ei mitään vaikutusta..
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Enipadi? Eikö edes ehdotuksia, vai ajanko paaliin suosiolla?
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Kokeiles ensin pakko virtaa pumpulle eli akusta + ja suoraan bensareleen pohjaan 87 nastaan....tällöin saadaan pois se sekunnin käynti eli pumppu lähtisi uudelleen käyntiin eka surahduksen jälkeen.
ei starttaa?..siis startti ei pyöri?..Jos on jälkiasenteinen häläri niin se pitäisi purkaa pois kokonaan ja liittää orkkis johdot takaisin tinaamalla...näissä ollut vanhemmiten ongelmia.
Ruiskusta tutkisin ryyppysuuttimen ettei vuoda paineita...eli irti se ja paikalleen putkeen ja paineet päälle....anturinkin voisi mitata.
Se että seos muuttuu valtavasrti niin vois olla että määriksen tappi vuotaa tällöin jostain toista määristä käytettyä.......onkos kulutus kurissa?
ei starttaa?..siis startti ei pyöri?..Jos on jälkiasenteinen häläri niin se pitäisi purkaa pois kokonaan ja liittää orkkis johdot takaisin tinaamalla...näissä ollut vanhemmiten ongelmia.
Ruiskusta tutkisin ryyppysuuttimen ettei vuoda paineita...eli irti se ja paikalleen putkeen ja paineet päälle....anturinkin voisi mitata.
Se että seos muuttuu valtavasrti niin vois olla että määriksen tappi vuotaa tällöin jostain toista määristä käytettyä.......onkos kulutus kurissa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Jep, pitää tutkia tarkemmin ajan kanssa. Startti siis pyörittää kuten kuuluukin ja hörähtää ehkä sekunniksi tulille ennenkuin sammuu. Bensapumppu työntää hyvin tavaraa tankilta.
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Pajalta tulleen diagnoosin mukaan määränjakaja heikossa hapessa ja bensaa suunnilleen tulvii. Jahas, ei sitten jaa määräänsä saatana..
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Mikäs vuosi malli toi on...eikun käytettyä määristä metsästämään...eli onko lambdAlla ja koneen koko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 140
- Liittynyt: To 30.11.2006 11:51
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Tarkista onko kumikaukalon alla oleva putki pompannut pois paikoiltaan?
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
1987 230e ja lambdalla joo.atlas kirjoitti:Mikäs vuosi malli toi on...eikun käytettyä määristä metsästämään...eli onko lambdAlla ja koneen koko.
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Eli toi konekoko ja lambda...loput sitten määriksen päältä numerosarja mutta noilla kun tilaat 230e ja lambdalla niin sattuu kyllä hyvin...oikeastaan itsekin etsin tollasta jos sattuisi kohdalle.
Toisekseen määriksen tappihan siellä tai sen tiiviste vuotaa...suuttimine puoleta ei kaiketi ylivuotoa voi tulla..tai onhan siellä jotain paineensäätö ssysteemiä.
siihen saa tiiviste sarjaa mutta mielestäni niissä ei ole kaikkia vaihdettavia osia....onnistuminenkin on arpapeliä....toki youtubella on ohjeet tähän.
Hinnat 70e-yli 100e mallista riippuen niin sillä saa jo toimivia käytettyjä kokonaisuuksia.
Toisekseen määriksen tappihan siellä tai sen tiiviste vuotaa...suuttimine puoleta ei kaiketi ylivuotoa voi tulla..tai onhan siellä jotain paineensäätö ssysteemiä.
siihen saa tiiviste sarjaa mutta mielestäni niissä ei ole kaikkia vaihdettavia osia....onnistuminenkin on arpapeliä....toki youtubella on ohjeet tähän.
Hinnat 70e-yli 100e mallista riippuen niin sillä saa jo toimivia käytettyjä kokonaisuuksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Jep, kiitoksia konsultoinnista, eiköhän tämä kuntoon saada ja satasen tai kaksi viitsii investoida aina, että ikiliikkuja saadaan takaisin menemään lintassa 

Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Määris löytyi ja vuosimallista 1989. Käyhän tämä?
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Nyt on "uusi" määris kiinni ja simsalabim, kuin palmun alta käyntiin ja poissa on räkäinen tyhjäkäynti, nykiminen ja rytkytys. 

Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Saako kysyä mitä määris tuli maksamaanKibe kirjoitti:Määris löytyi ja vuosimallista 1989. Käyhän tämä?

W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 ei jaksanut enää edes startata..
Pitihän siitä pöyristyttävät 122e maksaa postikuluineen 
