W164 420cdi palanut kannentiiviste

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Terve, onko täällä kokemusta onko miten paljon hajonnut näitä om62ysejä
Itsellä projekti, kannen tiiviste paloi, tällä hetkellä konepalasina syynä tiivisteen palamiseen 7pytyn
Sylinteri putken pettäminen autolla ajettu 190 000 tuhatta, etelä Euroopassa kuulemma tyyppivika.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pelevi, La 20.02.2016 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja atlas »

Laita hakuun toi om 629.
Kestävä kone...ainut mitä täällä lukenut niin jakoketjun venyminen ja kampuran ohjurin puuttuminen alkupään koneissa mutta jos kone on auki niin laittaa sen sinne...kuvaakin oli täällä jossakin siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Kyllä näitä joitakin kipaleita on tullut vastaan, mitkä nestettä syö.
Ittelläkin oli muutama putki tosi huonon näkösiä. Jonninmoinen tyyppivikahan se tuntuu olevan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sylinteriputki ei onneksi ole hinnan kirjoissa, jos se yhtään lohduttaa. Muistelen että alle satasen kappale kun Kumipään autoon toissakesänä laitettiin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Niin alkuperäinen putki olikohan 130e kappale kaksi tilasin, ja vetelin kaikki ylös ja vaihdan kaikkiin putken tiivisteet kun ovat ihan korput, mutta eihän tätä märkäputki konetta ole saanut kestämään kukaan muukaan valmistaja niin eihän se onnistunut mersultakaan.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Tämän päivän tilanne osat pesty ja mitattu.
7 mäntää halki
Kaikki Sylinteri putken taso pinnat kuluneet paras vanha 3sadasosaa lyhempi kun uusi
Ja lisäksi putketpainunut lohkoon eli putken korko nollassa
Eli kaikki putket ja männät uudet ja todennäköisesti lohkon pinnan höyläys.

Edullinen kannen tiivisteen vaihto.!!!!

Ketkä haaveilee tälläisen ostamisesta kannattaa jatkaa ainoastaan haaveilua, ja lukea esim Saksalaisia foorumeja ja todeta että??

400CDI jakoketju ongelmat on pientä tähän verrattuna.
Viimeksi muokannut pelevi, Pe 19.02.2016 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitappa kuvia mäntien halkeamista julki, kiinnostaa :idea:
oulaistenliikenne.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5325
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

"Putket painuneet lohkoon" Tarkoittaako tuo sitä että putket ovat päässeet liikkumaan ylös - alas suunassa?

Kait männän madalluksen voi nuissakin vehkeissä tarvittaessa tehdä jos lohkoa höylää? Tuo hommeli tullenee vissiin aikaäkkiä eteen jos pikkasenkin enempi joutuu ottamaan vai onkos nuihin paksumpia tiivisteitä saatavilla ja auttaako paksumpi tiiviste välttämättä mitään?

Jotenkin muistelen että 3.0TiD saabissa on samoja ongelmia lyhyillä kilometreillä? Putket painuu ja neste vuotaa kellariin. Niilä joilain on sit vaan ajettu ni lopulta laakeritkin menee aivan sököksi ja koko kone menee uusiksi. Izun kone taisi olla siinä?

Voin olla väärässäkin mutta ihan kun olisin kuullu jostain että tuohon Izun putkien kauluksen alle olisi korokerankaita just tuosta syystä et ei tarttis höylätä lohkoa niin paljoa vai onko essonbaarin juttuja?
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Otan männästä kuvan huomenna.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Siinä kuva lohkosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja etrade »

atlas kirjoitti:Laita hakuun toi om 629
Aika vähän tulee haulla tietoa kyseisestä ongelmasta. Mikä olisi oikea hakusana?

Isuzun 3.0 V6 dieselin alkutuotannos vajos sylinteriputket ja oli taas yksi naula Saabin arkkuun, mutta Opelissa alkanu toimimaan kun tuli niille myöhemmin.
Minkä vuosimallin om629 on viestiketjussa kyse, jos uudemmissa on tullut parannuksia?
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Esim: http://www.motor-talk.de/forum/ml-420-c ... 50430.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jenkeistä löytyy myös.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Auto on 2008
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

http://mhhauto.com/Thread-Coolant-probl ... -year-2008" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Siinä mäntä/putki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Jup.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Om 642 paljon kestävämpi ratkaisu, mutta 3 mäntää halki tässäkin, eli tuttua touhua :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Osia odotellessa, tuli tarkastettua apulaitteet ja uusiks meni laturi ja hihna ja kaikki ohjuri rullat kiristin
Ja usesti myös om628 rikkinäinen huohotin venttiili, jolla tuntus olevan vaikutusta vaihteiston toimintaan
Vaikuttaen ilmeisesti imusarjan paineeseen/ilmamassamittareihin, tai sitten se vain on sattumaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Kuva
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pelevi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:09
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pelevi »

Kovin on samalla tavalla lähtenyt elämään
Onko tuokin 5-8 ryhmästä, kuten useammalla
Muillakin, jäähtyisikö huonommin.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuskin puolella, eli eikös kasissakin ole siinä "isommat numerot".
oulaistenliikenne.fi
samulii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:37

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja samulii »

En ollutkaan huomannut että tänne on tullut aiheesta uusi keskustelu, sain tutustua tähän samaan ongelmaan pari vuotta sitten kun hain Saksasta W211 E420 CDI:n ja sillon etsin tietoa jota ei kovin paljoa ollut esillä. Kumipään tapaus tuli silloin ilmi ja myöhemmin erään toisen hepun 400 CDI:ssä samat ongelmat. Koneen otin autosta pois jo vuosi sitten ja vuosi piti kerätä motivaatiota välissä ennenkun nyt sitten aloin moottoria purkamaan ja niinikään juuri tuosta samasta 7. pytyn putkesta selkeästi alkanut falskaamaan.

Eipähän tartte enää miettiä ottaako putkia irti jos kerran alapään tiivisteetkin oli haperoa niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kun purkaa nyt samantien koko moottori atomeiksi ja miettiä sitten mitä kaikkea tilataan. Lienee järkevintä laittaa sitten samantien kaikki uudet putketkin se ei tässä konkurssissa enää merkittävää lisäkustannusta tee.
W211 E 420 CDI -06
Ässäläine
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 16.10.2022 12:48

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Ässäläine »

Morjens, sama vaiva omassa, kokemus v-moottoreista aivan täysin nolla, samoin märkäputkikoneet, ei ole ennen tarvinnut painia 😃 Eli miten näissä nuo ajoitus merkit menee? Pystyykö sylinteriputki vaihtamaan koneen autossa paikallaan ollessa? Kansipultit varmaan kertakäyttöiset? Mistä putket edullisesti vai onko ainut vaihtoehto marmori? Muuta huomioitavaa kyseisessä operaatiossa? Kuskin puoli yleensä porsii, vai onko tämä vaan jotain omaa kuvitelmaa ja jos näin onko tuolle jotain fiksua syytä 😄
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Soita Jarille. Se tietää.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin