W164 420cdi palanut kannentiiviste
W164 420cdi palanut kannentiiviste
Terve, onko täällä kokemusta onko miten paljon hajonnut näitä om62ysejä
Itsellä projekti, kannen tiiviste paloi, tällä hetkellä konepalasina syynä tiivisteen palamiseen 7pytyn
Sylinteri putken pettäminen autolla ajettu 190 000 tuhatta, etelä Euroopassa kuulemma tyyppivika.
Itsellä projekti, kannen tiiviste paloi, tällä hetkellä konepalasina syynä tiivisteen palamiseen 7pytyn
Sylinteri putken pettäminen autolla ajettu 190 000 tuhatta, etelä Euroopassa kuulemma tyyppivika.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pelevi, La 20.02.2016 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Laita hakuun toi om 629.
Kestävä kone...ainut mitä täällä lukenut niin jakoketjun venyminen ja kampuran ohjurin puuttuminen alkupään koneissa mutta jos kone on auki niin laittaa sen sinne...kuvaakin oli täällä jossakin siitä.
Kestävä kone...ainut mitä täällä lukenut niin jakoketjun venyminen ja kampuran ohjurin puuttuminen alkupään koneissa mutta jos kone on auki niin laittaa sen sinne...kuvaakin oli täällä jossakin siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Kyllä näitä joitakin kipaleita on tullut vastaan, mitkä nestettä syö.
Ittelläkin oli muutama putki tosi huonon näkösiä. Jonninmoinen tyyppivikahan se tuntuu olevan.
Ittelläkin oli muutama putki tosi huonon näkösiä. Jonninmoinen tyyppivikahan se tuntuu olevan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Sylinteriputki ei onneksi ole hinnan kirjoissa, jos se yhtään lohduttaa. Muistelen että alle satasen kappale kun Kumipään autoon toissakesänä laitettiin.
wiimax.fi
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Niin alkuperäinen putki olikohan 130e kappale kaksi tilasin, ja vetelin kaikki ylös ja vaihdan kaikkiin putken tiivisteet kun ovat ihan korput, mutta eihän tätä märkäputki konetta ole saanut kestämään kukaan muukaan valmistaja niin eihän se onnistunut mersultakaan.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Tämän päivän tilanne osat pesty ja mitattu.
7 mäntää halki
Kaikki Sylinteri putken taso pinnat kuluneet paras vanha 3sadasosaa lyhempi kun uusi
Ja lisäksi putketpainunut lohkoon eli putken korko nollassa
Eli kaikki putket ja männät uudet ja todennäköisesti lohkon pinnan höyläys.
Edullinen kannen tiivisteen vaihto.!!!!
Ketkä haaveilee tälläisen ostamisesta kannattaa jatkaa ainoastaan haaveilua, ja lukea esim Saksalaisia foorumeja ja todeta että??
400CDI jakoketju ongelmat on pientä tähän verrattuna.
7 mäntää halki
Kaikki Sylinteri putken taso pinnat kuluneet paras vanha 3sadasosaa lyhempi kun uusi
Ja lisäksi putketpainunut lohkoon eli putken korko nollassa
Eli kaikki putket ja männät uudet ja todennäköisesti lohkon pinnan höyläys.
Edullinen kannen tiivisteen vaihto.!!!!
Ketkä haaveilee tälläisen ostamisesta kannattaa jatkaa ainoastaan haaveilua, ja lukea esim Saksalaisia foorumeja ja todeta että??
400CDI jakoketju ongelmat on pientä tähän verrattuna.
Viimeksi muokannut pelevi, Pe 19.02.2016 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Laitappa kuvia mäntien halkeamista julki, kiinnostaa 

wiimax.fi
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
"Putket painuneet lohkoon" Tarkoittaako tuo sitä että putket ovat päässeet liikkumaan ylös - alas suunassa?
Kait männän madalluksen voi nuissakin vehkeissä tarvittaessa tehdä jos lohkoa höylää? Tuo hommeli tullenee vissiin aikaäkkiä eteen jos pikkasenkin enempi joutuu ottamaan vai onkos nuihin paksumpia tiivisteitä saatavilla ja auttaako paksumpi tiiviste välttämättä mitään?
Jotenkin muistelen että 3.0TiD saabissa on samoja ongelmia lyhyillä kilometreillä? Putket painuu ja neste vuotaa kellariin. Niilä joilain on sit vaan ajettu ni lopulta laakeritkin menee aivan sököksi ja koko kone menee uusiksi. Izun kone taisi olla siinä?
Voin olla väärässäkin mutta ihan kun olisin kuullu jostain että tuohon Izun putkien kauluksen alle olisi korokerankaita just tuosta syystä et ei tarttis höylätä lohkoa niin paljoa vai onko essonbaarin juttuja?
Kait männän madalluksen voi nuissakin vehkeissä tarvittaessa tehdä jos lohkoa höylää? Tuo hommeli tullenee vissiin aikaäkkiä eteen jos pikkasenkin enempi joutuu ottamaan vai onkos nuihin paksumpia tiivisteitä saatavilla ja auttaako paksumpi tiiviste välttämättä mitään?
Jotenkin muistelen että 3.0TiD saabissa on samoja ongelmia lyhyillä kilometreillä? Putket painuu ja neste vuotaa kellariin. Niilä joilain on sit vaan ajettu ni lopulta laakeritkin menee aivan sököksi ja koko kone menee uusiksi. Izun kone taisi olla siinä?
Voin olla väärässäkin mutta ihan kun olisin kuullu jostain että tuohon Izun putkien kauluksen alle olisi korokerankaita just tuosta syystä et ei tarttis höylätä lohkoa niin paljoa vai onko essonbaarin juttuja?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Otan männästä kuvan huomenna.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Siinä kuva lohkosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Aika vähän tulee haulla tietoa kyseisestä ongelmasta. Mikä olisi oikea hakusana?atlas kirjoitti:Laita hakuun toi om 629
Isuzun 3.0 V6 dieselin alkutuotannos vajos sylinteriputket ja oli taas yksi naula Saabin arkkuun, mutta Opelissa alkanu toimimaan kun tuli niille myöhemmin.
Minkä vuosimallin om629 on viestiketjussa kyse, jos uudemmissa on tullut parannuksia?
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Esim: http://www.motor-talk.de/forum/ml-420-c ... 50430.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jenkeistä löytyy myös.
Ja jenkeistä löytyy myös.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Auto on 2008
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
http://mhhauto.com/Thread-Coolant-probl ... -year-2008" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Siinä mäntä/putki.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Jup.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Om 642 paljon kestävämpi ratkaisu, mutta 3 mäntää halki tässäkin, eli tuttua touhua 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Osia odotellessa, tuli tarkastettua apulaitteet ja uusiks meni laturi ja hihna ja kaikki ohjuri rullat kiristin
Ja usesti myös om628 rikkinäinen huohotin venttiili, jolla tuntus olevan vaikutusta vaihteiston toimintaan
Vaikuttaen ilmeisesti imusarjan paineeseen/ilmamassamittareihin, tai sitten se vain on sattumaa.
Ja usesti myös om628 rikkinäinen huohotin venttiili, jolla tuntus olevan vaikutusta vaihteiston toimintaan
Vaikuttaen ilmeisesti imusarjan paineeseen/ilmamassamittareihin, tai sitten se vain on sattumaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Kovin on samalla tavalla lähtenyt elämään
Onko tuokin 5-8 ryhmästä, kuten useammalla
Muillakin, jäähtyisikö huonommin.
Onko tuokin 5-8 ryhmästä, kuten useammalla
Muillakin, jäähtyisikö huonommin.
S212 220e-10 w108 280se 4.5 -73 w126 560sec-87 W124 230E-91 Smart fortfo capriolet-01
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Kuskin puolella, eli eikös kasissakin ole siinä "isommat numerot".
wiimax.fi
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
En ollutkaan huomannut että tänne on tullut aiheesta uusi keskustelu, sain tutustua tähän samaan ongelmaan pari vuotta sitten kun hain Saksasta W211 E420 CDI:n ja sillon etsin tietoa jota ei kovin paljoa ollut esillä. Kumipään tapaus tuli silloin ilmi ja myöhemmin erään toisen hepun 400 CDI:ssä samat ongelmat. Koneen otin autosta pois jo vuosi sitten ja vuosi piti kerätä motivaatiota välissä ennenkun nyt sitten aloin moottoria purkamaan ja niinikään juuri tuosta samasta 7. pytyn putkesta selkeästi alkanut falskaamaan.
Eipähän tartte enää miettiä ottaako putkia irti jos kerran alapään tiivisteetkin oli haperoa niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kun purkaa nyt samantien koko moottori atomeiksi ja miettiä sitten mitä kaikkea tilataan. Lienee järkevintä laittaa sitten samantien kaikki uudet putketkin se ei tässä konkurssissa enää merkittävää lisäkustannusta tee.
Eipähän tartte enää miettiä ottaako putkia irti jos kerran alapään tiivisteetkin oli haperoa niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kun purkaa nyt samantien koko moottori atomeiksi ja miettiä sitten mitä kaikkea tilataan. Lienee järkevintä laittaa sitten samantien kaikki uudet putketkin se ei tässä konkurssissa enää merkittävää lisäkustannusta tee.
W211 E 420 CDI -06
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Morjens, sama vaiva omassa, kokemus v-moottoreista aivan täysin nolla, samoin märkäputkikoneet, ei ole ennen tarvinnut painia
Eli miten näissä nuo ajoitus merkit menee? Pystyykö sylinteriputki vaihtamaan koneen autossa paikallaan ollessa? Kansipultit varmaan kertakäyttöiset? Mistä putket edullisesti vai onko ainut vaihtoehto marmori? Muuta huomioitavaa kyseisessä operaatiossa? Kuskin puoli yleensä porsii, vai onko tämä vaan jotain omaa kuvitelmaa ja jos näin onko tuolle jotain fiksua syytä 
Re: W164 420cdi palanut kannentiiviste
Soita Jarille. Se tietää.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA