-20 pakkaset paukkuvat joten pihatallia ei ole järkeä lämmittää, sisätalliin toin lokasuojat jotka hommasin syksyllä. Toinen siis aikalailla ruosteeton ja toisessa sitten kaari pintaruosteessa ja yksi hitsipaikka puskurin alle tulevan kiinnikekorvakon yllä.
Hioin huonommasta lokarista kaaren puhtaaksi ja huomasin 3 ruuvinreikää kaaressa, mitä lie ollut kaaressa kiinni parempaan lokasuojaan ei pahemmin tarvi mitään tehdä, yksi pienen pieni lommo on kaaren taitoksessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Huomasin tuossa juuri että talven aikana ilmestynyt pieni öljylammikko moottorin alle, öljy ei vähene mutta moottori on kuitenkin etupäästään ja pohjastaan ihan laatikon saumaan asti märkä
20160211_131609.jpg
20160211_131634.jpg
Ja kun kyseessä on m103, niin vuoto voisi tulla jakopäänkopan U tiivisteestä, se kai on yleisin vuotopaikka näissä. Tuo ei olisi kallis paikata koska uusi tiivistekin maksaa huimat 3 euroa Autoon on tehty 270tkm kohdalla täydellinen kansiremontti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Pitää tossa vähän purkaa tavaraa pois edestä että löytyisi varma vuotopaikka, mites tuo liima sitten millä tiiviste liimataan? Osaako joku sanoa joka on ko. operaation suorittanut?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Nyt en muista mitä liimaa käytin, Marmorin suosittelemaa kuitenkin ja uusi tiiviste liimalla kiinni ja vuoto oli historiaa! Kannattaa kyllä M103 tehdä tuo korjaus, tarkasta muuten etupään stefa, vuotaa usein lisäksi siitäkin, eikä vaihto ole aivan toivoton rasti. Itse tein jäähdyttäjä paikallaan tuonkin vaihdon..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Joojoo, huomenna raivaan vähän enemmän tilaa että saa vähän kartotettua vuotokohtaa ja vois sitä moottoria vähän pestäkkin.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Syyläri, tuuletin ja virranjakaja purettu edestä ja näyttäisi vuotavan myös tuo nokka-akselin stefa pyörijän alta, siitä u tiivisteen vuotamisesta ei vielä varmuutta ole mutta samahan sekin olisi vaihtaa eli nokan stefa ja se u tiiviste taitaa mennä vaihtoon
Kävin muuten hakemassa torniosta m103 varaosamoottorin kun halvalla sain, siinä sattuikin olemaan uuden veroinen virranjakajan kansi ja pyörijä ja siinä samassa huomasin omassa koneessani olevan ko. osat aivan loppu mukavasti tuli siinäkin säästettyä kun tuosta saan uudenveroiset osat paikalleen
Samalta myyjältä löytyi myös ambulanssiin alipainepumppu että saa nähdä onko tuo alipaineen riittämättömyys pumpun vika
Viimeksi muokannut crikez, Su 14.02.2016 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kuin tilauksesta löytyi tallista crc:een moottorinpesuaine minkähän hintainen se tiivisteelle tarkoitettu liima nyt sitten onkaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Ei meinannu lähteä öljyhiekkamutapaskat kunnolla, raaputtelin sit meisselillä enimpiä pois, tiistaina käydä kl:ssä kyselemässä nokka-akselin stefaa, u tiivistettä, sitä tiivisteliimaa ja takakelkkaan uudet etupuslat.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Onkohan 100tkm sitten tehdyn täydellisen kansiremontin yhteydessä vaihdettu tuo u tiiviste, uudet punaiset tiivisteliimat ainakin on mutta sehän nyt on selvä että uudet liimat sinne on sorkittu kun kansiremontti tehty, mutta onkohan se u tiiviste silloin vaihdettu? Koska jos on, niin miten se jo nyt vuotaisi uudelleen?
20160216_044144.jpg
No, ainakin nokka-akselin stefa on selvä tapaus
20160216_044206.jpg
20160216_044132.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kl:ssä eivät myyneet mtn tiivisteliimaa ja kehottivat kysymään motonetistä, päädyin sitten ostamaan motonetistä tämän moottorintiivistysmassan http://www.motonet.fi/fi/tuote/602304/H ... emassa-80g" onclick="window.open(this.href);return false; tarviiko sen olla liimaa???
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Nyt on jakokoppa irroitettu ja kyllähän se u tiiviste alkoi olemaan vaihtokunnossa, kansiremontin yhteydessä jakokoppa on kyllä tiivistetty uudelleen mutta luultavasti kasattu samalla vanhalla u tiivisteellä tiiviste oli kuivettunut aivan korpuksi ja napsahti heti poikki kun sitä vähän yritän vääntää varaosamoottorissa jonka viikonloppuna kävin ostamassa, tiiviste oli letkeä ja sai vaikka ympyrälle väänneltyä eikä mennyt poikki nokka-akselin stefa oli sisäkehältään huomattavan väljä
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kohta alkaa olemaan kaikki lankkuun tarvittavat osat haalittu kasaan, tällä hetkellä taitaa uupua enää takaluukun tiiviste, käytettynä pitäisi hommata kun uusi 180e toi jakokopan u tiiviste saapuu varmaan tänään kl:ään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Sitten vinkki tuon jakopään stefan asennukseen. Menee helposti liian syvälle/vinoon asennettaessa, jos käytät asennukseen jotain työkalua katso, että on isompi halkaisia kuin ulkokehän reikä jolloin tiiviste pysähtyy pinnan tasolle. Itsellä taannoin meni vinoon siinä sitten ihmettelemään kuis noin, onneksi meni senverta vähän yläreunastaan, että pääsi suoristamaan vielä, rikkomatta uutta stefaa!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Joo kiitti vinkistä, sopivan kokoinen hylsähän siihen varmaan passaa aika nätisti
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Mielenkiintoinen ketju. Ruostepaikat S124:ssä muistuttavat oman farkun rempasta. Vaikka se onkin vesiväreillä maalattu, osaa näköjään myrkyillä maalattukin ruostua. Katsoitko tarkkaan taka-akselin yläpuolen pohjan? Oma oli kuin haulikolla ammuttu pientä pintaruostetta sinne. Coupeeni taasen vaihdettiin jakokopan U-tiiviste muutamia 10 tkm sitten, ja taas vuotaa. Aikaa tosin on kulunut useampi vuosi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo kyllähän se takakelkan päällystä oli vuorattu pintaruosteella ja yksi pieni reikäkin oli, myös jousikupin juuressa vähä pehmeää ainakin vänkärin puolella
Tuon u-tiivisteen on oltava todella vanha, niin jäykäksi korpuksi oli kovettunut eikä antanu yhtään periksi kun yritti sitä väännellä
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Tänään sain kasattua jakokopan uudella u tiivisteellä ja nokka-akselin stefalla, tiivistysmäskiä käytin aika reilusti että eiköhän ole koppa nyt tiivis
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Tämmönen ongelma tuli eteen, kun tulpanjohdot tulee tonne virranjakajalle niin hatun sisällä on tommonen musta rinkula. Pysyy käsittääkseni ton avulla paremmin kiinni, haittaako jos tuo puuttuu? Nelostulpanjohdosta toi puuttuu ja näin ollen se ei pysy niin hyvin paikallaan virranjakajassa, entiedä onko tuota ennenkään ollut vai onko nyt kadonnut jonnekkin...
20160225_174516.jpg
Tuli myös hommailtua vähän komistetta lankun ulkonäköön
20160224_215028.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Voi kyllä myös olla niin että tosta nelosen tulpanjohdosta on ennenkin puuttunut toi musta rinkula, koska en vaan millään ole sitä tallin lattialta tai konetilasta löytänyt. Kysyn edelleen, vaikuttaako tuon puuttuminen mihinkään?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Sisustan purku nyt menossa, lattioiden mattoverhoilut vielä purkaa pois että näkee pohjan kunnon, pari pientä paikkaa siellä ainakin on että sen takia tätä sisustaa rupesinkin purkamaan.
20160227_135602.jpg
Ja edelleen pohdin tuota tulpanjohtohommaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Penkit ja lattiaverhoilut purettu pois, pari pikku reikää oli pohjassa/lattiassa.
Kesävalssit tuli myös hommattua lankkuun, itseasiassa minun vanhat vanteet jotka meni edellisen w202 ceeläisen mukana kun auton myin. Nyt kävin ostamassa vanteet takaisin kun kaverille jäi ylimääräisiksi.
20160303_174833.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kauhia hinku olisi saada lankku jo kasaan, koska kesäksi odottelis jo vanteet ja muuta hifistelyä Perän ja vetarit irroitin takakelkasta ja hakkasin kaikki kelkan puslat irti, yllättävän helposti lähti isolla tuurnalla ja lekalla. Kelkkaan tulee uudet puslat 4kpl + perän takakannakehelat 2kpl.
Mikä perävälitys muuten pitäisi 300te manuaalissa olla?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Kirjallisuuden mukaan 3,92:1, voiko pitää paikkansa että olisi noin tiheä? Automaatissa 3,27.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samaa mietin minäkin, nimittäin 3,92 perä tuossa on
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Tänään irroiteltiin takaluukun lasi ja takasivulasit, todella helposti irtosi lasit kun kaveri piteli toiselta puolen ja itse työnsin lasia ulospäin sisäpuolelta. Ruostetta löytyi takasivulasien alanurkista ja luukun lasin alareunasta.
20160306_165907.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Hitsihommia aloiteltu, pari pikku paikkaa hitsasin eilen.
Rupesin miettimään että vaihtaisin koko takakaaret, tai ainakin vänkärin puolelle. Minkälainen homma tuo olisi? Kaaret nimittäin hommattu jo.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Juuri tuli vaihdettua. Onhan siinä mittailua. Lisäksi takakaaresta puuttu takalistan ylin kiinnikereikä niin omaa työtä tuotti. Lisäksi toiselta puolelta vaihkeahko suojailla. Mutta kunnolla ruuttaa tavaraa väleistä niin eiköhän auta ainakin
Joo vänkärin puolelle vaihdan kaaren takaosan, tällä hetkellä työn alla sisäkaaren korjaus.
Mites toi takaluukun irroitus, piuhat ja letkut mistä irti?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94