monitoimi viiksi
monitoimi viiksi
ei voi käsittää tämmösiä ihmisiä jotka sanoo näin mersun monitoimi viiksestä
Auton puutteet löytyvät oikeastaan sieltä tavalliselta Mercedes-puolelta. Vasemman käden monitoimiviiksi on - edelleen - järjetön. Vasemmalla kädellä on töitä niin että ranteet natkuu, mutta oikealla kädellä ei voi kuin raapia päätä. Järkeä vai?
teksti lainattu iltalehden sivulta, osote:http://www.iltalehti.fi/2004/10/25/autot/
mun mielestä missään muussa autossa ei ole yhtä järkevää ratkaisua kuin mersussa,
joissaki autoissa viiksiä saattaa olla kolmekkin parhaillaan, niin vitustako niistä tietää mitä millonkin väännetään
Auton puutteet löytyvät oikeastaan sieltä tavalliselta Mercedes-puolelta. Vasemman käden monitoimiviiksi on - edelleen - järjetön. Vasemmalla kädellä on töitä niin että ranteet natkuu, mutta oikealla kädellä ei voi kuin raapia päätä. Järkeä vai?
teksti lainattu iltalehden sivulta, osote:http://www.iltalehti.fi/2004/10/25/autot/
mun mielestä missään muussa autossa ei ole yhtä järkevää ratkaisua kuin mersussa,
joissaki autoissa viiksiä saattaa olla kolmekkin parhaillaan, niin vitustako niistä tietää mitä millonkin väännetään
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minä oon kyllä ollu erittäin tyytyväinen tuohon viikseen, tuntuu nykyään ihan typerältä ajaa eri autoilla ku yrittää väännellä sitä tavan viikseä minne sattuu ja unohtaa sen toisen kokonaan Ainoa mikä tuosta viiksestä uupuu on tihkukytkin, mikä olis mukava
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Nimenomaan, siis jos tarkoitat ns. "kertapyyhkäisytoimintoa"tovayryn kirjoitti: Ainoa mikä tuosta viiksestä uupuu on tihkukytkin, mikä olis mukava
Viimeksi muokannut Esa H., Ti 26.10.2004 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Tottumuskysymys, luulen. Ei mun mielestäni ole ollenkaan huono järjestely, jos vilkun viiksestä toimii vilkut ja pitkät valot ja pyyhkijöille on oma viiksensä. Ton monitoimiviiksen tapauksessa joutuu irrottamaan käden ratista pyyhkijöiden päälle laittamiseksi, mikä ei oo ehkä paras mahdollinen ratkaisu. Sitä en sitte tiedä, miks viiksiä pitää olla neljä. Kyllä kaksi pitäis riittää.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Onkos tuossa w123:ssa erilailla sijoitettu tuo viiksi kuin kakkosnelosessa?Sami H. kirjoitti:Ton monitoimiviiksen tapauksessa joutuu irrottamaan käden ratista pyyhkijöiden päälle laittamiseksi.
Ainakin olen omassa saanut pyyhkijät päälle irroittamatta kättä ratista.
Etu- ja keskisormen välissähän tuo viiksi pyörähtää näppärästi
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Itse tosiaan nähnyt parhaillaan neljä viikseä...
Vanha audi esimerkiksi, vakkarille oma, vilkuille oma, hätävilkuille(!) oma ja lasinpesureille oma. Siinäkö sitten järkeä? Ei TOD....
Ja itse oon myös varma että oma viiksi ei ole rikki ja sitä kertapyyhkäsytoimintoa ei vaan ole... Se kyllä olis kiva.
Vanha audi esimerkiksi, vakkarille oma, vilkuille oma, hätävilkuille(!) oma ja lasinpesureille oma. Siinäkö sitten järkeä? Ei TOD....
Ja itse oon myös varma että oma viiksi ei ole rikki ja sitä kertapyyhkäsytoimintoa ei vaan ole... Se kyllä olis kiva.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Jaa se kertapyyhkäisy on tihkukytkin.
Minä tietysti ajattelin tihkuasentoa siinä katkaisijassa.
Itsellä on tuossa -86 Audissa "normaalit viikset";
Vasemmalla vilkku, kaukovalovilautus ja lähivalo/kaukovalo vaihto.
Oikealla lasinpesurin toiminnot.
Sanokaa mitä sanotte, parempi systeemi se on kuin tuo monitoimiviiksi jollainen on -90 Mersussani.
Tuo uudemman 87- Audin viiksiviidakko on sitten täysin käsittämätön rakennelma; sellainen auto kun on huollossa ja sillä lähtee koeajolle niin valoja kun yrittää päälle niin hätävilkut kytkeytyy jne.
Niin, ja vaikka minulla on isot kourat, eipä tahdo keskari-etusormi-ja-muut-ratilla-tapa toimia Mersussa, varsinkaan kun ajetaan pitkillä valoilla.
Minä tietysti ajattelin tihkuasentoa siinä katkaisijassa.
Itsellä on tuossa -86 Audissa "normaalit viikset";
Vasemmalla vilkku, kaukovalovilautus ja lähivalo/kaukovalo vaihto.
Oikealla lasinpesurin toiminnot.
Sanokaa mitä sanotte, parempi systeemi se on kuin tuo monitoimiviiksi jollainen on -90 Mersussani.
Tuo uudemman 87- Audin viiksiviidakko on sitten täysin käsittämätön rakennelma; sellainen auto kun on huollossa ja sillä lähtee koeajolle niin valoja kun yrittää päälle niin hätävilkut kytkeytyy jne.
Niin, ja vaikka minulla on isot kourat, eipä tahdo keskari-etusormi-ja-muut-ratilla-tapa toimia Mersussa, varsinkaan kun ajetaan pitkillä valoilla.
wiimax.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Oliskohan ollut Citinä C5, jossa tais olla peräti 6 viikseäPasi H. kirjoitti:Itse tosiaan nähnyt parhaillaan neljä viikseä...
Radiot sun muut härvelit.
Sekava soppa eikä mikään ergonomisesti.
Ainoa plussa oli radion kanavien selauskäyttö, viiksessä pyöritettävä rulla.
Kiva härveli se Citinä
Olematon vääntö koneessa, manuaalilaatikko ja ruuhka-ajoa.
Viiksiä vielä vimmatusti
Yritä siinä sitten rennosti cruisailla
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Näin on.Pasi H kirjoitti:Minusta monitoimiviiksi on hyvä, mutta jos viiksiä pitää olla useita niin ehdoton max. on kaksi
1. Monitoimiviiksi
2. Vakionopeussäädin
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No, sehän onkin vain evoluutioversio teinivuosien kesäautosta 2CV4:stä (,joka oli ihan älyttömän hauska peli). Vaikka hyvällä tahdolla yritin saada selvyyttä, missä vivun asennossa ajovalot ovat päällä ja missä eivät, en koko mansikkasesongin aikana päässyt sitikan viiksen kanssa sinuiksi.Ari66 kirjoitti:...Oliskohan ollut Citinä C5, jossa tais olla peräti 6 viikseä...
Parhaiten homma toimi vääntelemällä viikseä ensin hetkisen miten sattuu ja sitten vain tiukin ilmein lähtemällä liikenteeseen. Mikäli vastaantulijat eivät suuremmin vilkutelleet valoja, olit todennäköisesti onnistunut arpomaan ajovalot päälle. Mikäli sait "valohoitoa", vipua piti arvatenkin väännellä hiukan lisää.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]