monitoimi viiksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

monitoimi viiksi

Viesti Kirjoittaja maketap »

ei voi käsittää tämmösiä ihmisiä jotka sanoo näin mersun monitoimi viiksestä

Auton puutteet löytyvät oikeastaan sieltä tavalliselta Mercedes-puolelta. Vasemman käden monitoimiviiksi on - edelleen - järjetön. Vasemmalla kädellä on töitä niin että ranteet natkuu, mutta oikealla kädellä ei voi kuin raapia päätä. Järkeä vai?

teksti lainattu iltalehden sivulta, osote:http://www.iltalehti.fi/2004/10/25/autot/
mun mielestä missään muussa autossa ei ole yhtä järkevää ratkaisua kuin mersussa,
joissaki autoissa viiksiä saattaa olla kolmekkin parhaillaan, niin vitustako niistä tietää mitä millonkin väännetään :x
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aivan perseestä tuo parjaus(lue kateellisten panettelua :twisted: ). Fiestassa mulla oli 4 viikseä ja niistä ei tosiaan tiennyt mitä pitäisi milloinkin kääntää eikä siinä liikenteeseenkään paljoo pysty keskittymään samalla kun pitää ihmetellä ajon aikana mitä mistäkin tapahtuu :mrgreen:
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Minä oon kyllä ollu erittäin tyytyväinen tuohon viikseen, tuntuu nykyään ihan typerältä ajaa eri autoilla ku yrittää väännellä sitä tavan viikseä minne sattuu ja unohtaa sen toisen kokonaan :twisted: Ainoa mikä tuosta viiksestä uupuu on tihkukytkin, mikä olis mukava :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

tovayryn kirjoitti: Ainoa mikä tuosta viiksestä uupuu on tihkukytkin, mikä olis mukava :)
Nimenomaan, siis jos tarkoitat ns. "kertapyyhkäisytoimintoa" :!:
Viimeksi muokannut Esa H., Ti 26.10.2004 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Ainoa mikä tuosta viiksestä uupuu on tihkukytkin, mikä olis mukava "

:?:

Onko viiksi rikki ?

Vai tarkoitatko säätöä josta voisi valita kuinka tiheään pyyhkäisee ?
wiimax.fi
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Tottumuskysymys, luulen. Ei mun mielestäni ole ollenkaan huono järjestely, jos vilkun viiksestä toimii vilkut ja pitkät valot ja pyyhkijöille on oma viiksensä. Ton monitoimiviiksen tapauksessa joutuu irrottamaan käden ratista pyyhkijöiden päälle laittamiseksi, mikä ei oo ehkä paras mahdollinen ratkaisu. Sitä en sitte tiedä, miks viiksiä pitää olla neljä. Kyllä kaksi pitäis riittää.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Jarno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 15.05.2004 19:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Sami H. kirjoitti: Ton monitoimiviiksen tapauksessa joutuu irrottamaan käden ratista pyyhkijöiden päälle laittamiseksi, mikä ei oo ehkä paras mahdollinen ratkaisu.

Jäähän tuohon rattiin toinen käsi viä käytettäväks... :wink:
W201 2,3E
Vito 112 cdi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jarno kirjoitti:...Jäähän tuohon rattiin toinen käsi viä käytettäväks...
...ja sille joka haluaa ripotella viiksiä hiukan joka puolelle rattia löytyy tilauslistalta koodit 440 ja 813. :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Sami H. kirjoitti:Ton monitoimiviiksen tapauksessa joutuu irrottamaan käden ratista pyyhkijöiden päälle laittamiseksi.
Onkos tuossa w123:ssa erilailla sijoitettu tuo viiksi kuin kakkosnelosessa?
Ainakin olen omassa saanut pyyhkijät päälle irroittamatta kättä ratista.
Etu- ja keskisormen välissähän tuo viiksi pyörähtää näppärästi :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse tosiaan nähnyt parhaillaan neljä viikseä...
Vanha audi esimerkiksi, vakkarille oma, vilkuille oma, hätävilkuille(!) oma ja lasinpesureille oma. Siinäkö sitten järkeä? Ei TOD....

Ja itse oon myös varma että oma viiksi ei ole rikki ja sitä kertapyyhkäsytoimintoa ei vaan ole... Se kyllä olis kiva.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa se kertapyyhkäisy on tihkukytkin.
Minä tietysti ajattelin tihkuasentoa siinä katkaisijassa. :oops:

Itsellä on tuossa -86 Audissa "normaalit viikset";
Vasemmalla vilkku, kaukovalovilautus ja lähivalo/kaukovalo vaihto.
Oikealla lasinpesurin toiminnot.

Sanokaa mitä sanotte, parempi systeemi se on kuin tuo monitoimiviiksi jollainen on -90 Mersussani.

Tuo uudemman 87- Audin viiksiviidakko on sitten täysin käsittämätön rakennelma; sellainen auto kun on huollossa ja sillä lähtee koeajolle niin valoja kun yrittää päälle niin hätävilkut kytkeytyy jne.

Niin, ja vaikka minulla on isot kourat, eipä tahdo keskari-etusormi-ja-muut-ratilla-tapa toimia Mersussa, varsinkaan kun ajetaan pitkillä valoilla.
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pasi H. kirjoitti:Itse tosiaan nähnyt parhaillaan neljä viikseä...
Oliskohan ollut Citinä C5, jossa tais olla peräti 6 viikseä :shock:
Radiot sun muut härvelit.
Sekava soppa eikä mikään ergonomisesti.
Ainoa plussa oli radion kanavien selauskäyttö, viiksessä pyöritettävä rulla.

Kiva härveli se Citinä :twisted:
Olematon vääntö koneessa, manuaalilaatikko ja ruuhka-ajoa.
Viiksiä vielä vimmatusti :shock:
Yritä siinä sitten rennosti cruisailla :shock: :shock: :shock:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Se on aika pitkälle tottumiskysymys. Minusta monitoimiviiksi on hyvä, mutta jos viiksiä pitää olla useita niin ehdoton max. on kaksi :!:
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pasi H kirjoitti:Minusta monitoimiviiksi on hyvä, mutta jos viiksiä pitää olla useita niin ehdoton max. on kaksi :!:
Näin on.
1. Monitoimiviiksi
2. Vakionopeussäädin
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ari66 kirjoitti:...Oliskohan ollut Citinä C5, jossa tais olla peräti 6 viikseä...
No, sehän onkin vain evoluutioversio teinivuosien kesäautosta 2CV4:stä (,joka oli ihan älyttömän hauska peli). Vaikka hyvällä tahdolla yritin saada selvyyttä, missä vivun asennossa ajovalot ovat päällä ja missä eivät, en koko mansikkasesongin aikana päässyt sitikan viiksen kanssa sinuiksi.

Parhaiten homma toimi vääntelemällä viikseä ensin hetkisen miten sattuu ja sitten vain tiukin ilmein lähtemällä liikenteeseen. Mikäli vastaantulijat eivät suuremmin vilkutelleet valoja, olit todennäköisesti onnistunut arpomaan ajovalot päälle. Mikäli sait "valohoitoa", vipua piti arvatenkin väännellä hiukan lisää. :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ari66 kirjoitti:
Pasi H kirjoitti:Minusta monitoimiviiksi on hyvä, mutta jos viiksiä pitää olla useita niin ehdoton max. on kaksi :!:
Näin on.
1. Monitoimiviiksi
2. Vakionopeussäädin
3.Kuskin omat viikset
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

illinois kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
Pasi H kirjoitti:Minusta monitoimiviiksi on hyvä, mutta jos viiksiä pitää olla useita niin ehdoton max. on kaksi :!:
Näin on.
1. Monitoimiviiksi
2. Vakionopeussäädin
3.Kuskin omat viikset
Varsinkin saksantuonneissa sellaiset mallia Günther..
Koneella on koneen tahti
Vastaa Viestiin