Ei ole omista autoista tullut kirjoiteltua foorumeille, käyttäjä olen kylläkin ollut kolmisen vuotta, muttei siihen aikaan ole kuin muutama viesti tullut läheteltyä.
Aloitetaan nyt vaikka tuosta tämänhetkisestä projektista. Yhteinen taival alkoi viikko sitten lauantaina, kun tutun kautta sain vihin, että paikalliseen autoliikkeeseen on tullut jostain vaihdokkina w124 -korinen 300TE mersu. Seuraavana päivänä mentiin katsomaan ja heti ensisilmäyksellä ulkoasu tarvitisi peltiä ja paljon. Noh, tarkemmin pällisteltynä ja mietyttynä autohan oli kuitenkin hiukan harvinaisempi koneensa takia, eli: kolme litrainen kutonen 24 venttiilillä. (ilmoitettu teho autolle on 220hp) Lisäksi auto on Sportline mallia, eli ainakin nahkasisusta löytyy autosta. Lisäksi varusteina mm. kattoluukku, ilmastointi, sähkölasit, toisen puolen sähköpeili. Autohan tarttui mukaan rujosta ulkonäöstään huolimatta.
Autosta ei mitään kuvaa tullut otettua kasassa, mutta listojen, puskurien ja lokarien irrotuksen jälkeen, sekä pesun tietysti:






Auto ilmeisesti ollut mallia: ajetaan vain. Löytyis minkälaista aarretta vain penkkien alta, tikkaria ym. muuta kivaa. Lisäksi koiraa on kuljetettu, ilmeisesti pientäsellaista kun on karvoja kuskin penkin allakin...
No kuitenkin, ruostehommiin heti pikemmiten. Perä täytyi irottaa myös kun takakelkan yksi kiinnikkeistä vallan irti. Sitä en sitten tiedä miten mennyt katsastuksesta läpi? Toisen puolen jousikin kierroksen verran poikki kun irrotettiin...









Tämänhetkinen tilanne on siis tämä:

Toinen puoli on takakelkankiinnitystä vaille valmis hitsausten suhteen.
Sitten siirrytään lyhyesti käyttöautoon.
Auto ollut itsellä nyt vuodenpäivät. 2.3l perusvarustein, ei mitään ihmeenpiä. Etulokari tullut vaihdettua, laitettua musiikkivehkeet omaksi iloksi.
Autoon asennettu Konin iskunvaimentimet ja H&R jouset.

Ensikesäksi suunnitteilla alustan lisäksi vanteet, eli MB 8 -holet 16x8 on nyt työnalla. Kesällä enemmän asiasta.

Risut, ruustut, vinkin tervetulleita!
- Juha-Pekka