Miten irroitan airbag-ratin
Miten irroitan airbag-ratin
180C-95. Pitäs saada ratti irti, että saan vilkkuviiksen vaihdettua. Miten ratti irroitetaan niin, ettei pussukat tule silmille.
Pitäis riittää kun 15 min ennen purkuhommia irroitat akun navat...
Takuuta en anna.
Takuuta en anna.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Huoltomanuaalin mukaan C-mallissa ei ole. Eli akunnapa irti, 15 min odotus, torxit ratin takaa irti, airbag pois (varovainen johtojen kanssa), vääntimellä keskimutteri auki ja voila ...Tästä on ollut ennenkin juttua forumissa. Airbagille on oma akkunsa apumiehen jalkatilassa etuosassa maton ja luukun alla.
Huomaa vielä että akkua ei saa kiinnittää jor bagi on irti; srs-valo jää palamaan ja vatii resetoinnin testerillä!
Ei myöskään omassa W124 -94:ssa ole omaa akkua airbagille. Veho ei ainakaan ollut huolissaan sen puuttumisesta.Avantgarde kirjoitti:Huoltomanuaalin mukaan C-mallissa ei ole. Eli akunnapa irti, 15 min odotus, torxit ratin takaa irti, airbag pois (varovainen johtojen kanssa), vääntimellä keskimutteri auki ja voila ...Tästä on ollut ennenkin juttua forumissa. Airbagille on oma akkunsa apumiehen jalkatilassa etuosassa maton ja luukun alla.
Huomaa vielä että akkua ei saa kiinnittää jor bagi on irti; srs-valo jää palamaan ja vatii resetoinnin testerillä!
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Haynesin opas kehoittaa irroittamaan apumiehen jalkotilassa mustan muovilevyn takana olevan liittimen ennen bagien irroitusta.Avantgarde kirjoitti:Huoltomanuaalin mukaan C-mallissa ei ole. Eli akunnapa irti, 15 min odotus, torxit ratin takaa irti, airbag pois (varovainen johtojen kanssa), vääntimellä keskimutteri auki ja voila ...Tästä on ollut ennenkin juttua forumissa. Airbagille on oma akkunsa apumiehen jalkatilassa etuosassa maton ja luukun alla.
Huomaa vielä että akkua ei saa kiinnittää jor bagi on irti; srs-valo jää palamaan ja vatii resetoinnin testerillä!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
E-Mersusta otin ratin irti akku kiinni... Kaikki toimi ihan ok irrotuksen jälkeenkin.
Eikä tullut airbägi silmille.
Eikä tullut airbägi silmille.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Ei löytyny akkua päkille minun autosta, eikä pistoketta meinannu löytyä mistään..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
... ja "erään opuksen" mukaan taas kyllä, usko näistä sitten jotain! "opuksen" mukaan purku tapahtuu seuraavasti:Avantgarde kirjoitti:... ja Alfamerin taas ei. Omastani en aikoinaan tuota akkua löytänyt kun rattia irroittelin takkuavan mittariston takiaHaynesin opas kehoittaa irroittamaan apumiehen jalkotilassa mustan muovilevyn takana olevan liittimen ennen bagien irroitusta.
-Avain pois virtalukosta
-maajohto irti akusta
-vartu vähintään 2 sekuntia ennenkuin teet mitään.. (hätäsemmille

- irroita 10 -pinninen punainen liitin apumiehen jalkotilasta mustan muovikannen alta. Kannessa lukee vielä srs tjs. Eikä siellä mitään akkua ole, kuka siellä on akun nähnyt

Ratin irroitus:
-disarm system (ks. yllä)
-keskitä ratti ennen irroitusta
- ennen ratin irroitusta merkkaa sen paikka ohjausakseliin
- --> 6/93 "slip ring" ei edellytä keskitystä
- 7/93 --> spiraalikaapelia EI SAA KÄÄNTÄÄ kun rattia irroittaa
- varmista että spiraalikaapeli on keskitetty rattia takaisin asentaessa
Lisäohjeet:
- kytke airbag ja paukkuvyöt irti kun hitsaat auton koria.
- Poista control moduli, airbagit ja pyrotekniset osat jos lämpötila on yli 100c
- posta srs control moduli jos hitsaat koria läheltä modulia
- poista pyrotekniset laitteet kun hitsaat koria läheltä ko. laitteita
Että näin, jos näillä ohjeilla ei ratti irtoa bagi ehjänä niin sitten bagi menee rikki

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
mitäs tarkoittaa tuo " kytke bagi irti kun hitsaat" , riittääkö akun miinus kenkä irti ?juha kirjoitti: Lisäohjeet:
- kytke airbag ja paukkuvyöt irti kun hitsaat auton koria.
- Poista control moduli, airbagit ja pyrotekniset osat jos lämpötila on yli 100c
- posta srs control moduli jos hitsaat koria läheltä modulia
- poista pyrotekniset laitteet kun hitsaat koria läheltä ko. laitteita
Että näin, jos näillä ohjeilla ei ratti irtoa bagi ehjänä niin sitten bagi menee rikki