Super turboissa ongelmia?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Super turboissa ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tosiaan yleisestikin mukava mielenkiinolla seurata aihetta. Vanhanliiton laitteissa aikanaan kun alko olla +350 hp ni ne taisi olla aikausein telakalla tekniikamurheiden takia? Lämpömurheita ja sit millon aski millon mosa ja just mosa aikausein. Kantta ja pahvia ja sit reikiä lohkonkyljessä jne. Tietokin tai paremminkin sen puute varmaan osasyynä näihin murheisiin?

Ne oikein luotettavasti taida vieläkään +400hp:n tehoja kestää jos käyttöauton varmutta ja tehon toimivutta haetaan kun perusmootorista puhutaan esim nyt om606DT? Eivät siis todella ole mitään supereita ainakaan mun mielestä. Sit kun kellariosastolle vaihdetaan palikkaa ni sit kyllä.

Nyt CDI aikana mitään moottoripalikkkaa vaihdeta ja ollaan lähes tuplat tuosta eikä pahemmin ole kuulunut että olis moottorit totaalisti kuollu eikä oikein mitään muutakaan. Oikein ihmettelen sitä että kyllä vaan on suunnittelussa kestävyydelle kerrointa laitettu. Lämmöt tuntuu pysyvän todella hyvin kurissa näissä vehkeissä. Olisiko siinä yksi avaintekijä kestävyydelle?

Nyt kun automaattiaskitkin pelaa todella mukavasti niin CDI:n kapea kierrosaluekaan ei haittaa.

Jos superi on 100hp/muki niin vanhanliiton vehkeissä on murheita ja CDI:ssä ei paljo taida olla? Minusta kun on ollut jo juttuja et superin raja on 100kW/muki. Niin se rajakin superille liikkuu kun jo peruskatuautoissa alkaa monissa olla yli 300hp:n tehoja. Perusautoja siis joita saa ihan kaupasta ostettuna eikä ne myyntinimiltään silti mitään supereita ole :)

Noloahan se olisikin jos on olovinaan joku super turbo ja sillä sit takavaloja kattelee kun peruskatuauto kaupasta ostettuna takavaloja näyttää :lol: Ollakseen superi täytyy se todella sit olla sitä niin ettei jää epäselvää aiheesta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4763
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Super turboissa ongelmia?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä ~viidessä sadassa jo tulee ongelmia.
Vääntöä tulee väkisellä niin paljon eikä sitä lämpöäkään voi unohtaa, helppo on saada ylikuumenemaan, jos niin haluaa.
Kuusipyttyisessä pitää olla käytännössä joku tuplaturbo ratkaisu, mikä ei ole ollenkaan huono asia, tähän palaan vielä Paawon kanssa, mutta "ensimmäisen sukupolven ratkaisu" on jo käytössä ja toimii järkyttävän hyvin, käytännön vetoaluetta tulee 1500-5500rpm.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin