Tekniikan vaihto w124
Tekniikan vaihto w124
Auto on vm92 m102 koneella hyvä korinen joten ajatus olisi vähän saada rivakammin liikkuvaksi. Joten kone joutaa vaihtoon. Mutta mikä sinne kannattaisi laittaa. Tai menisi kivuttomammin. M111? M103? M104?
Re: Tekniikan vaihto w124
ne kaikki menee sinne kivuttomasti. laita 36AMG tekniikka eli M104.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Tekniikan vaihto w124
Eli nyt otat huomioon että autosi on vähä päästöinen eli sen moottorin on oltava uudemmasta mallista ja tällöin toi m103 jää pelistä pois vaikka se olisi helpoin kammeta tonne.
aika rajusti pitää vaihtaa osia eli paras olisi luovuttaja auto josta vaihdat osat...kallis ja aikaa vievä projekti kyllä.
Paras olisi mielestäni jos et tehoa tartte paljoa ja kulutusta pienemmäksi ja voimaa niin m111 ja pääset vain johtosarjan vaihdolla tarpeineen..muuten kuutosissa menee kaikki alustan osat ja voimansiirto uusiksi.
ja vielä parempi olisi m111 kompressor mutta tällöin joutuu jo aika helkutisti vaihtaa johdotusta..virtalukkoinennn ja jos automaatti niin kaikki sen johdotus ...helpoinhan olisi kompura tunkea erillis aftermarket ruiskulla mutta toi vähäpäästöisyys tökkää tässä...vanhemmmassa korissa se ei ole ongelma.
aika rajusti pitää vaihtaa osia eli paras olisi luovuttaja auto josta vaihdat osat...kallis ja aikaa vievä projekti kyllä.
Paras olisi mielestäni jos et tehoa tartte paljoa ja kulutusta pienemmäksi ja voimaa niin m111 ja pääset vain johtosarjan vaihdolla tarpeineen..muuten kuutosissa menee kaikki alustan osat ja voimansiirto uusiksi.
ja vielä parempi olisi m111 kompressor mutta tällöin joutuu jo aika helkutisti vaihtaa johdotusta..virtalukkoinennn ja jos automaatti niin kaikki sen johdotus ...helpoinhan olisi kompura tunkea erillis aftermarket ruiskulla mutta toi vähäpäästöisyys tökkää tässä...vanhemmmassa korissa se ei ole ongelma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Joo toi perhanan päästö rajottaa. Auto on nyt 4v manuaali. M111 itsekkin ajattelin ehkä parhaaksi vaihtoehdoksi.
Re: Tekniikan vaihto w124
Sulla on kyllä aski vaihdettu kun noissa on vakiona 5-vaihteiset..mutta voithan samalla vaihtaa nyt sinne 5- askin.
Johto sarja menee kivuttomasti paikalleen.
Unohda sitten 2.0 kone kun niihin ei saa boxeja jos hajoaa eli joko 1.8 tai mielellään 2.2.
Johto sarja menee kivuttomasti paikalleen.
Unohda sitten 2.0 kone kun niihin ei saa boxeja jos hajoaa eli joko 1.8 tai mielellään 2.2.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Miten tämä M111.974, 2295 cm3. Tota 2,3 litrasta vähän miettinyt...
Re: Tekniikan vaihto w124
Samaa konettahan se on noi kaikki tilavuudet eli käy 2.3 samalla tavalla mutta aina oltava omansa ecut ja johtosarjat.
Askiinkin se menee mielestäni suoraan näihin siis vanhempiin askeihin
Askiinkin se menee mielestäni suoraan näihin siis vanhempiin askeihin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Mistä alkaen, siis joku vuosimalli bensanelosissa vai ?atlas kirjoitti:Sulla on kyllä aski vaihdettu kun noissa on vakiona 5-vaihteiset..
Viimeksi muokannut dealer, La 02.08.2014 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: Tekniikan vaihto w124
Käsittääksen kaikissa 230e versioissa on 5-vaihteinen aski.
Tai sitten käsitin väärin nykyisen koneen koon.
Toisekseen se saisi ollakin 230 versio kun siellä on jytäkät jarrut jo vakiona ja tehomäärän ylitettyä niitä vaaditaan silti.
siellä 230 kopassa pitäisi olla samaa palikkaa kuin kuutoskoneisisskin...ainakin 3litraisiin asti m103.
Vaikka olen nähnyt ei-jäähdytettyjä joissakin autoissa kun mulla samassa on molemmissa jäähdytetyt laikat
Tai sitten käsitin väärin nykyisen koneen koon.
Toisekseen se saisi ollakin 230 versio kun siellä on jytäkät jarrut jo vakiona ja tehomäärän ylitettyä niitä vaaditaan silti.
siellä 230 kopassa pitäisi olla samaa palikkaa kuin kuutoskoneisisskin...ainakin 3litraisiin asti m103.
Vaikka olen nähnyt ei-jäähdytettyjä joissakin autoissa kun mulla samassa on molemmissa jäähdytetyt laikat
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Jaa-a, Mercefreakenin mukaan 230E on manuaalina joko 4- tai 5-vaihteinen koko elinkaarensa ajan.
Kuutosbensat, neloset alkaen E200 ja dieselit alkaen 250D aina manuaalina 5 vaihdetta.
Kuutosbensat, neloset alkaen E200 ja dieselit alkaen 250D aina manuaalina 5 vaihdetta.
wiimax.fi
Re: Tekniikan vaihto w124
Tuli jo 1983 W123-koriseenkin vakiona 2.3-litraiseen 5-vaihteinen laatikko.atlas kirjoitti:Käsittääksen kaikissa 230e versioissa on 5-vaihteinen aski.
+358 18B8FE99
Re: Tekniikan vaihto w124
Joo tämä nykynen kone on 2litranen m102. Ja ihan on uudesta ollut toi 4 vaihteinen aski.
Re: Tekniikan vaihto w124
itellä kans oli 2.3 4vaihteinen eikä siihe käsityksen mukaan ollu lootaa vaihettu?mrv kirjoitti:Joo tämä nykynen kone on 2litranen m102. Ja ihan on uudesta ollut toi 4 vaihteinen aski.
Star
Re: Tekniikan vaihto w124
Vahvasti menee offtopicin puolelle taas, mutta W123 230:ssä ei koskaan ollut 5-vaihteista laatikkoa saatavilla (no ei niin väitettykään). Mutta myöskään W123 230 E:ssä ei (eikä 230 CE:ssä eikä 230 TE:ssä) koskaan ollut 5-vaihteista laatikkoa vakiona. Sellaisen sai lisävarusteena noin 1000 D-Markalla alkaen lokakuusta 1981 (ja sen jälkeen noin 20% 230E:n ostajista sellaisen autoonsa osti).J.Kulmala kirjoitti:Tuli jo 1983 W123-koriseenkin vakiona 2.3-litraiseen 5-vaihteinen laatikko.atlas kirjoitti:Käsittääksen kaikissa 230e versioissa on 5-vaihteinen aski.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Tekniikan vaihto w124
palataan aiheeseen nyt on tainnut kone löytyä pitäisi viikonloppuna hakea m111, 2,2litranen. tuli mieleen että kait toi vanha 4v loota sopii tähän uuteen mottiin? taidan vaan ennen asennusta tehdä uuteen pannuun ainakin yläpään rempan ja mikäli oikein innostun niin myös alapäähän tarvitseeko tässä vaihdossa nyt huomioida mitään ihmeellistä ettei herra katsastusmies rupea poraamaan? vanhan koneen tehohan on 87 kW (118 hv) @ 5200 r/min ja uuden koneen teho 110 kW (150 hv) @ 5500 r/min.
Re: Tekniikan vaihto w124
Kannattaa kyllä käydä konttorilla ennen koneen asennusta tai yleensä ostoa.
Motti menee askiin suoraan mutta levy ja vaihtin kannattaa mittailla ensin.
Motti menee askiin suoraan mutta levy ja vaihtin kannattaa mittailla ensin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Kaikissa nelisylinterisissä Mersuissa, bensa eli diesel, oli vakiona 4-v. manuaali 9/92 saakka. 5-speed lisävaruste. 250 D oli "pienin", missä viisvaihteinen manuaali oli vakiona (samoin kuin 195/65-15 matalaprofiilirenkaat ). Moniventtiilinelosten myötä pikkukoneisiinkin tuli 5-vaihteinen manuaali vakioksi.
M111 ei ole tehty nelivaihteisena manuaalina, sopivuudesta en tiedä. Osaisikohan Raptecin Pete kertoa, sieltä varmaan löytyy sekä moottoreita että laatikkoja.
M111 ei ole tehty nelivaihteisena manuaalina, sopivuudesta en tiedä. Osaisikohan Raptecin Pete kertoa, sieltä varmaan löytyy sekä moottoreita että laatikkoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tekniikan vaihto w124
Vertailutodistus muutoskatsastusta varten, etukäteen varmistus muutoskatsastuksen osalta siitä mitä vaaditaan kun kyseessä vähäpäästöinen auto.tarvitseeko tässä vaihdossa nyt huomioida mitään ihmeellistä ettei herra katsastusmies rupea poraamaan? vanhan koneen tehohan on 87 kW (118 hv) @ 5200 r/min ja uuden koneen teho 110 kW (150 hv) @ 5500 r/min
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tekniikan vaihto w124
käy kysymässä Kaasiselta miten se muutos katsastus onnistuu ja milla "eväillä"
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tekniikan vaihto w124
Vanha laatikko vaatii M102-koneen vauhtipyörän, joka taasen on naimisissa EZL-sytytysjärjestelmän kanssa. Miten aiot ratkaista sytytys- ja polttoainejärjestelmien eroavaisuudet M102->M111?mrv kirjoitti:palataan aiheeseen nyt on tainnut kone löytyä pitäisi viikonloppuna hakea m111, 2,2litranen. tuli mieleen että kait toi vanha 4v loota sopii tähän uuteen mottiin? taidan vaan ennen asennusta tehdä uuteen pannuun ainakin yläpään rempan ja mikäli oikein innostun niin myös alapäähän tarvitseeko tässä vaihdossa nyt huomioida mitään ihmeellistä ettei herra katsastusmies rupea poraamaan? vanhan koneen tehohan on 87 kW (118 hv) @ 5200 r/min ja uuden koneen teho 110 kW (150 hv) @ 5500 r/min.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Tekniikan vaihto w124
Mistäs se m111 ottaa sen sytty tiedon?
Mietin vain kun tungin w124 askin suoraan OM605 koneen perään ilman mitään kytkin muutoksia niin mitä siellä on sitten eroa siihen omaan asetelmaan nähden?
Mietin vain kun tungin w124 askin suoraan OM605 koneen perään ilman mitään kytkin muutoksia niin mitä siellä on sitten eroa siihen omaan asetelmaan nähden?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
M111 käyttää 60-2 hammaskehää starttikehän ja koneen välissä ja anturi on lohkon takapäässä likimain samassa paikassa kuin M102:sessa.atlas kirjoitti:Mistäs se m111 ottaa sen sytty tiedon?...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Tekniikan vaihto w124
Kysytäänpä tässä kun löytyi valmis topic..
Eli mulla w124 kopassa m111 2.2 kone ja manuaali vaihteistolla. Mietin että olisiko mahdollista vaihtaa tilalle m104 3.0 ja automaatilla. Vaihto kone olisi w140 korista tulossa, vähän yli 200 tkm ajettu. Molemmissa autoissa on ilmastointi. Helpoin olisi varmasti vaihtaa koko paketti vaihteistoineen.
Mutta millainen johtojumppa tulossa? Tarviin m104 ecun ässä mersusta? Ja mitä muita johtosarjoja? Tarvitseeko auton omia johtosarjoja paljonkin muutella? Ajattelin mahdollisesti ostaa koko ässän ja ottaa tarvittavat osat.
Alustan ja jarrujen muutoksia? Täytyykö kaikki tukivarret, jarrut, vakaajat vaihtaa m104 moottorilla olevasta 124 mallista? Vai meneekö entisillä?
Eli mulla w124 kopassa m111 2.2 kone ja manuaali vaihteistolla. Mietin että olisiko mahdollista vaihtaa tilalle m104 3.0 ja automaatilla. Vaihto kone olisi w140 korista tulossa, vähän yli 200 tkm ajettu. Molemmissa autoissa on ilmastointi. Helpoin olisi varmasti vaihtaa koko paketti vaihteistoineen.
Mutta millainen johtojumppa tulossa? Tarviin m104 ecun ässä mersusta? Ja mitä muita johtosarjoja? Tarvitseeko auton omia johtosarjoja paljonkin muutella? Ajattelin mahdollisesti ostaa koko ässän ja ottaa tarvittavat osat.
Alustan ja jarrujen muutoksia? Täytyykö kaikki tukivarret, jarrut, vakaajat vaihtaa m104 moottorilla olevasta 124 mallista? Vai meneekö entisillä?
Re: Tekniikan vaihto w124
Oisikohan Enossa vielä 280 w124 automaatilla ja ilmastoinilla myynnissä josta saisit kaikki osat ja helppo kun saman korinen olisi..katsopa torista..taisi olla vain ilmossa c 280...luulen että lähtisi noin 400-600 e koko auto...saisi siitä varmaan ajoonkin mutta kova työ olisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Laita ihmeessä linkki jos sattuu vielä eteen. En itse nopealla googlaamisella löytänyt Toki saman koppaisesta olisi helpompi.. Tuo ässä nyt vaan sattuu sijaitsemaan lähellä. En vaan tiedä sitten onnistuuko. Kommentteja kaivataan!
Re: Tekniikan vaihto w124
w124 se on kuitenkin...kävin katsomassa sitä...vetari oli poikki.
Katson jos löytyy vielä.
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Mb_2 ... m?ca=9&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Katson jos löytyy vielä.
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Mb_2 ... m?ca=9&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tekniikan vaihto w124
Jeps.. Kiitoksia! Pitääpä soitella ja kysellä
Re: Tekniikan vaihto w124
W140:n koneeseen joudut vaihtamaan öljypohjan ja öljypumpun että saat sen w124 koriin.
Re: Tekniikan vaihto w124
Ahaa. Kiitos tiedosta. Onkos johdoissa sitten kuinka paljo eroa?
Pitää käydä katsomassa sitä E280 w124 mallia
Pitää käydä katsomassa sitä E280 w124 mallia
Re: Tekniikan vaihto w124
No niin.. Mitenkäs tuon voimansiirron kanssa? Tällä hetkellä manuaali laatikko. Kannattaako vaihtaa koneen mukana automaatti? Vai pitää manuaalina? Jos manuaalina, niin mikä vauhtipyörä ja kytkin käypi?
Ja toinen mikä mielessä kävi niin edelleen ne johtosarjat. Koneen mukana tulee ecu ja moottorin johtosarja. Mutta joutuuko auton puolella muokkaamaan johtoja kuinka paljon? Käykö ecu ns. "heittämällä" auton oman johtosarjan ja mukana tulevan vaihtomoottorin väliin?
Ja toinen mikä mielessä kävi niin edelleen ne johtosarjat. Koneen mukana tulee ecu ja moottorin johtosarja. Mutta joutuuko auton puolella muokkaamaan johtoja kuinka paljon? Käykö ecu ns. "heittämällä" auton oman johtosarjan ja mukana tulevan vaihtomoottorin väliin?