Uusi jäsen kaipaisi neuvoja w124 4maticin automaattiaskin ongelman kanssa.
Oli ilmeisesti automaattiaskin tunnit tulleet täyteen 681tkm kohdalla Edellinen omistaja oli mennyt käymään kaupassa ja kaupasta lähdettyä oli laatikko sanonut poks ja oli sen jälkeen liikkunut enää aika vaivalloisesti. Kotiin pääsyn jälkeen sekä tällä hetkellä auto ei liiku kuin juuri hieman vaihde päällä eteen ja pakin kanssa taakse. Olikohan se sen askin viimeinen loru vai voiko olla että vain turbiini tms. sanoi sopimuksen irti? Käykö tuohon myös takavedon laatikko vai sopiiko sinne ainoastaan nelivetojen laatikko?
Tulen todenäköisesti tulevaisuudessa kyselemään ja viettämään paljon aikaa täällä foorumilla tämän projektin tiimoilta.
Viasta ei tietoo, mutta takavedon vaihteiston voi laittaa nelikkoon. Takapään laakerikansi vaan vaihtoon sekä etukardaanille joutuu veistämään kolon turbiinikoppaan
Kun tuo oman auton 722.3 prsi niin että veto loppui lähes kokonaan... Oli mulla pakin mäntä pullahtanu pihalle ja öljynpaineet pääsi sieltä karkuun... Alkoi selvitä tilanne tosi nopeasti kun otti öljypohjan käteen. Oli meinaan jousenpätkää jonnin verran
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Olethan tarkastanut takavetoakselit? Nimim. toivoen parasta .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juttelin edellisen omistajan kanssa puhelimessa tarkemmin ja hän sanoi että oli mennyt kauppaan ja kaupan puhasta lähdön jälkeen oli kuulunut pamaus, kuin pajavasaralla olisi pöytään lyöty. Ja sen jälkeen autoliikkui aika vaivalloisesti ja hän pääsi vielä ajamalla kotiin. Kotiin päästyä hän sammutti auton ja seuraavan kerran kun auto laitettiin käymään niin se kävi hetken normaalisti ja sitten "boooo" ja auto sammui. Sieltä veti turbiini silloin kuulemma jumiin. Mutta nyt tällä hetkellä auto kumminkin liikkuu vaivalloisesti omin voimin.
Kertoi myös että laatikko luisti nelosella kun oli perässä vetänyt 1500kg kompurakärryä
En ole päässyt katsomaan autoa vielä alhaalta kun haen sen vasta perjantaina. Auto olisi tarkoitus saada pukeille ensi maanantaina. Mistä kannattaa alkaa ensimmäiseksi purkamaan ja tutkimaan?
Tutulta löytyisi 250D vähän ajettu ja toimiva automaattiaski niin eikös se pitäisi sopisi tuohon tilalle?
No mieluiten 300turbodeen perästä mutta myös 300 bensa käy, saatto tuo iso laatikko olla 260bensan perässäkin. 300d ei käy , on pikkulaatikolla eli 722.4.
Minä en muuta laittais kun 300 turbodeen lootan, nuo bensan laatikot ei toimi täydellisesti diisselissä.
Mutta tarkistaa ne vetarit nyt ennen laatikon ostoa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noniin tuli eilen tarkistettua vetarit ja ehjiä olivat... tuli samalla kokeiltua että auto liikkuu tasaisella pakilla hieman mutta d, 2 ja 3 asennoissa ei. Laatikossa oli öljy tosi vähissä mikä selittääkin jotain joten täytyy huomenna hakea lisää öljyä ja katsoa tuleeko mitään muutosta.
Mitä moottoriöljyä muuten suosittelette melkei 700tkm ajettuun om603 moottoriin? Ja mitä hydrauliikkaöljyä tuossa pitäisi käyttää?
Hydrauliikkaneste ZH-M. Jos jakovaihteisto vuotaa niin atf:kin käy. 5W-40 Teboil Diesel Diamond on ihan hyvä öljy ja saa kymmenen litran kannussa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuli laitettua laatikkoon kolme litraa lisää öljyä kun ei tikkunkastunut yhtään sen seurauksen laatikko lähti toimimaan... ainakin melkei. Luistaa vaan aika reilusti eikä vaihda lainkaan neloselle. Myös vaihtaessa jää välillä hetkeksi vapaalle. Vissiin laatikkoremontti tiedossa.