Eli auto W124 230 -89 Vähäpäästöinen.
Historia:
Vaihdoin EHA venttiilin bensan paineen säätimen. Vanha tihkutti bensaa läpi.
Vanhan tyyppi oli Bosch 2437020007 ja uuden Bosch 2437020009.
Tosin Boschilta kerrottiin että tyyppi on vastaava ???
Sain auton käymään ja käynnistymään normaalisti kun jätin säätimeltä liittimen auki. Niin ja liitimessä on adapteri johto (normaalisti johto kiinni suoraan säätimessä.
Ihmettelin myöskin Saksan/Ruotsin poikien virityksiä imusarjan "reiän" johdosta. siihen ei tuntunut löytyvän mitään järkevää laitettavaa joten tulppasin sen kun ei vaikuttanut käyntiin

No auto toimi "normaalisti" pari kuukautta kunnes käytin sen toissapäivänä katsatuksessa ja kappas häkäarvot olivat yli 6 (oli myöskin katsatusmiehen mielestä "hiukan" korkeat vähäpäästöiselle).
Muistin virityksen ja nappasin sen tulpan vaivihkaa irti ja arvo tippui lähes nollaan niinkuin pitikin.
Ongelma oli seuraavana aamuna käynnistys, eli auto ei tahtonut käynnistyä/käydä kunnolla kylmänä (5 astetta)
Päivällä 12 astetta ja käynnistys/käynti moitteetonta.
Laitoin säätimen littimen kiinni ja baanalle kokeilemaan, hetken meni hyvin mutta sitten kone tukehtui.
Niin ja tulppa oli irti tämän testin ajan.
Eikun kotiin ja tulppa kiinni ja liitin irti taas toimii "normaalisti".
Eli arg mikä neuvoksi ennekuin katti palaa turhan korkeiden arvojen vuoksi.
Bensa paineen säädin väärä ??
Mihin imusarjan tappi kuuluisi olla kytketty ??
Kovasti kiitollinen etukäteen asiantuntijoille avusta

