

Vähintään
DBFI kirjoitti:No kyllä naapurit ja työkaverit naamat vääntyy ainakin tuon 18 k€:n edestä.pathenkilö kirjoitti:Aasia kunnossaompahan naapureilla ja LUE (työkavereilla) ihimettelemistä
![]()
xxx
Ja yksi kysymys vielä jos ulkonäkö ei ole pääasia niin onko w221 vs w220 niin paljon parempi että kannattaa maksaa +18ke välirahaa?
Tänään kävin MBA-korjaamolla luettamassa vikakoodit:Esa H. kirjoitti:Kaikki palautuivat ennalleen jo ensimmäisen pakkasaallon hellitettyä.Esa H. kirjoitti:Lukot lakkasivat toimimasta avaimesta![]()
Ovet kyllä auki, mutta avaimesta painamalla lukitukseen, hetken kuuluu hurina takapenkin ja peräkontin välistä. Takaluukkukaan ei aukea kaukosäädöllä eikä etuoven napista. Takaluukusta kun painaa aukaisunappulaa, hurina taas kuuluu hetken, mutta luukku ei aukea. Onneksi aukeaa rauta-avaimella..
Samaten ovista hävinnyt imutoiminto..
Ässän pakkasraja ylitetty?
Paitsi kuskin oven imutoiminto..
Vinkkiä vaiko piuhan päähän?
Sieltä "starista" löytyy kytkentäkaaviot mistä taas selviää miten sähköt kulkee eri paikkoihin.ventora kirjoitti:molemmat konehuoneen sulaketaulut vaihdettu,samoin samit.silti puolet sulakkeista pimeinä.tuonne sulaketauluille on tultava useampi syöttö,mutta mistä?stari näytti ettei moottorin ohjain saa virtaa.
DBFI kirjoitti:Sieltä "starista" löytyy kytkentäkaaviot mistä taas selviää miten sähköt kulkee eri paikkoihin.ventora kirjoitti:molemmat konehuoneen sulaketaulut vaihdettu,samoin samit.silti puolet sulakkeista pimeinä.tuonne sulaketauluille on tultava useampi syöttö,mutta mistä?stari näytti ettei moottorin ohjain saa virtaa.
Nimimerkkisi perusteella näyttäisi sille että tuolla BTCF-foorumilla olet samalla nimimerkillä kehuskellut juuri kyseisen auton ostaneesi. Jos olet jobbarihommissa niin olisikohan parasta että kerrot rehellisesti jobbaussaaliisi olevan nyt tarjolla etkä yritä "sissimarkkinoida" löytöäsi harrastajafoorumilla?Attekun kirjoitti:Kuvat näyttäisi olevan satamasta ja kun kattoo tuota muuta kalustoa niin näyttäis vähän sille. Ja japsit taitaa tykätä noista korisarjoista plus ilmoituksessa teksti "tulossa". Ei tietty faktaa, mutta vahvasti näyttää vain. Tai se tuli ainakin ekana mieleen. Onkos sillä jotain merkitystä että onko japanin, saksan tai jonkun muun tuonti noiden kohdalla?arska10 kirjoitti:Mistä päättelet, että on Japanin tuontiAttekun kirjoitti:Morjens. Mitä mieltä asiantuntijaraati on tästä S500 mallista? Itte näen plussana tuon erilaisen, massasta erottuvan ulkokuoren mutta taitaa olla japanin tuonti tuo. Kaikkia kommentteja kuuntelen mielelläni. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7685556" onclick="window.open(this.href);return false;
Lueskelin tuota tarinaa BTCF:llä autosta, ostitko sen siis suoraan japanista ja tuo nettiauton myyjä ei liittynyt mitenkään asiaan, vai mitenkän?Va902 kirjoitti:Nimimerkkisi perusteella näyttäisi sille että tuolla BTCF-foorumilla olet samalla nimimerkillä kehuskellut juuri kyseisen auton ostaneesi. Jos olet jobbarihommissa niin olisikohan parasta että kerrot rehellisesti jobbaussaaliisi olevan nyt tarjolla etkä yritä "sissimarkkinoida" löytöäsi harrastajafoorumilla?Attekun kirjoitti:Kuvat näyttäisi olevan satamasta ja kun kattoo tuota muuta kalustoa niin näyttäis vähän sille. Ja japsit taitaa tykätä noista korisarjoista plus ilmoituksessa teksti "tulossa". Ei tietty faktaa, mutta vahvasti näyttää vain. Tai se tuli ainakin ekana mieleen. Onkos sillä jotain merkitystä että onko japanin, saksan tai jonkun muun tuonti noiden kohdalla?arska10 kirjoitti:Mistä päättelet, että on Japanin tuontiAttekun kirjoitti:Morjens. Mitä mieltä asiantuntijaraati on tästä S500 mallista? Itte näen plussana tuon erilaisen, massasta erottuvan ulkokuoren mutta taitaa olla japanin tuonti tuo. Kaikkia kommentteja kuuntelen mielelläni. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7685556" onclick="window.open(this.href);return false;
Päivitystä jarruihin. Laitoin uudet kengät ja levyt/rummut. Herkistelin linkut. Nyt toimii niinkuin pitääkin. En tiedä olisiko entisetRAM kirjoitti:Hanskin seisontajarruasiaan semmonen kysymys, että kun kasasit systeemiä (jarrykengät, säätörulla, linkku) niin tuliko kokonaisuudesta sellainen, että säätörullassa on liki kaikki säätövara jäljellä.
Jos näin ei ole, on ne jarrukengät, rullat, linkut tai jarrulevyt luultavasti väärät/virheelliset. Itse olen joskus käyttänyt halpoja kopioita ja niitä on joutunut rälläköimään, että ne saa paikalleen. Tämmöisiin liian lyhyisiin en ole törmännyt, mutten jarruja paljoa ole minäkään räplännyt.
Ihan asiallinen epäily, mutta ei ole itselläni mitään tekemistä jobbareiden kanssa. Ihan hoitoalan hommia tässä tehdään ja oma S500L seilaa edelleen meriä, vappuaattona on tulossa suomeen eli ei ihan vappuajeluille kerinnyt. Myyntiin se on toki tulossa jossain vaiheessa. Lähinnä tuolla aiemmalla kysymykselläni hain täältä foorumilta ihmisten suhtautumista japsituonteihin ylipäätään. Se aiemmin linkkaamani yksilö on ilmeisesti myyty jo ajat sitten. Plus että se oli vajaamittainen eikä langi vaikka joku väitti että kyseessä olisi sama auto.noroljan kirjoitti:Lueskelin tuota tarinaa BTCF:llä autosta, ostitko sen siis suoraan japanista ja tuo nettiauton myyjä ei liittynyt mitenkään asiaan, vai mitenkän?Va902 kirjoitti:Nimimerkkisi perusteella näyttäisi sille että tuolla BTCF-foorumilla olet samalla nimimerkillä kehuskellut juuri kyseisen auton ostaneesi. Jos olet jobbarihommissa niin olisikohan parasta että kerrot rehellisesti jobbaussaaliisi olevan nyt tarjolla etkä yritä "sissimarkkinoida" löytöäsi harrastajafoorumilla?Attekun kirjoitti:Kuvat näyttäisi olevan satamasta ja kun kattoo tuota muuta kalustoa niin näyttäis vähän sille. Ja japsit taitaa tykätä noista korisarjoista plus ilmoituksessa teksti "tulossa". Ei tietty faktaa, mutta vahvasti näyttää vain. Tai se tuli ainakin ekana mieleen. Onkos sillä jotain merkitystä että onko japanin, saksan tai jonkun muun tuonti noiden kohdalla?arska10 kirjoitti:Mistä päättelet, että on Japanin tuontiAttekun kirjoitti:Morjens. Mitä mieltä asiantuntijaraati on tästä S500 mallista? Itte näen plussana tuon erilaisen, massasta erottuvan ulkokuoren mutta taitaa olla japanin tuonti tuo. Kaikkia kommentteja kuuntelen mielelläni. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/7685556" onclick="window.open(this.href);return false;
Veroista tuskin tulee yllätyksiä, kyllä niitä langeja on tarjolla, ite ostin tollasen 500 vuonna 2008 ja silloin maksoi 15.000 kilvissä, joten tuskin tulee enään tänä päivänä paljon veroja. 6500e kauppahinta nyt ei niin kauhean edukas kyllä ollut. Vai sisältääkö tämä kuljetuksen suomeen?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ta&page=99" onclick="window.open(this.href);return false; ja tarina jatkuu täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339570" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä auton tiedot:
Identification number: WDB2201751A092911 3
Chassis
Sales designation: S 500
Order number: 0 9 861 10388
Delivery date: 09 12 1999
Paint code 1: 143U NEVE WHITE
Equipment: 231A LEATHER BLACK
Engine no.: 113960 30 151129
Transmission: 722633 01 883378
SA code
143U NEVE WHITE
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223 REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A LEATHER, 2-COLOR
231A LEATHER BLACK
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
352 COMAND
401 DELUXE FRONT SEATS WITH VENTILATION AND HEATING CO
402 COMFORT REAR SEATS WITH VENTILATION AND SEAT HEATE
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES W/ TIE-DOWN HOOKS
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
800
819 CD CHANGER
862 PROVISION FOR INSTALLATION OF TELEVISION
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883 POWER CLOSING SYSTEM
889 KEYLESS - GO
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
Ei varmaan missään, tollaset "Facelift" valot mullakin oli 600:sessa, eikä niissä ollut E-hyväksyntään, tosin ei siihen kukaan puuttunut. Jos siinä autossa siis on nämä valot:Attekun kirjoitti:No niin nyt on ässää jo jokunen viikko ihmetelty. Sellainen kysymys, että missä noissa takavalojen umpioissa on E-merkintä? Katsuri huomautti että takavaloista se puuttuu. Jännä että kaikki muut valot ja ikkunat, vilkut peilit olivat hyväksyttyjä, mutta takavalot ei.
Nuopa nuo. Nyt oli sen verta tarkka katsuri että rupesi niitä etsimään. Sanoi kyllä että tämän rekisteröintikatsastuksen jälkeen niitä tuskin kukaan tulee ikinä enää katsomaan, mutta tässä ne pitäisi olla. Kai se on otettava ebay nöyrästi käteen ja alettava selaamaan. Olisi vain tosiaan kiinnostanut se kohta noissa laseissa, että missä se on kun on e-hyväksytyt valot. Kai niitäkin on kuitenkinnoroljan kirjoitti:Ei varmaan missään, tollaset "Facelift" valot mullakin oli 600:sessa, eikä niissä ollut E-hyväksyntään, tosin ei siihen kukaan puuttunut. Jos siinä autossa siis on nämä valot:Attekun kirjoitti:No niin nyt on ässää jo jokunen viikko ihmetelty. Sellainen kysymys, että missä noissa takavalojen umpioissa on E-merkintä? Katsuri huomautti että takavaloista se puuttuu. Jännä että kaikki muut valot ja ikkunat, vilkut peilit olivat hyväksyttyjä, mutta takavalot ei.
Faceliftis on OM648W203CDI kirjoitti:Tervehdys,
Tarkoituksena oli vaihtaa W203 sportcoupe hillitympään sedaniin eli W220 320cdi vm. 2003 faceliftiin. Mutta ei onnistunut, ei ollutkaan hillitympi
3000 kilsaa takana ja hymy ei meinaa hyytyä vieläkään.....
Mutta asiaan, on ollut erinomainen peli, ei ole vielä juurikaan vikoja löytynyt (pitää varmaan koputtaa jalopuista kojetaulua). Mutta muutama ihmetys tullut vastaan. Auto on siis facelift malli jossa pitäisi siis olla OM648 kone ja näin VIN koodikin sanoo mutta mittariston "secret menu" (siis se 3 kertaa R) sanoo moottoriksi OM613. Itse uskaltaisin väittää konetta OM648:ksi ilmanputsarista johtuen. Onko kellään tietoa tuollaisesta.
Toinen "havainto" on moottorin ajonaikainen lämmitin (webasto), eli nappi vaihdekepin vieressä yhdellä valolla. Siitä saanee kesäasennon kun painaa nappia noin 6 sek niin sitten valo alkaa vilkkumaan ja napin toiminto muuttuu päinvastaiseksi eli oletuksena webasto on pois päältä ja valo palaa kun auton käynnistää ja webaston saa päälle kun painaa nappulaa.
Sitten konehuoneessa matkustajan puolella on renkaan takana veden poistoputki (tulee sisälokarista ulos eturenkaan taakse) niin siitä tuntuisi tulevan vesi sadekelillä väärään suuntaan, eli renkaista roiskuva vesi kulkeutuu putkea pitkin konehuoneeseen. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Ja millä tollaisen korjaa vai puuttuuko siitä joku "takaisku"?
Mutta edelleen hieno peli, pitäisi olla joku laki että kaikilla pitäsi olla tällainen auto
Ei ku siis konehuone oli putipuhdas ja juuri tuon valuma-aukon kohdalla (ja selkeästi niin ettei sitä ollut muualla kuin siinä kourussa) oli sadekelin jälkeen hiekkaa ympäriinsä. Valutin vettä siitä reippaasti ja se tuli oikeaa reittiä pois...RAM kirjoitti:Mhataako olla letku paikallaan?
Tai sitten joku muu valumavesi hämää.
Onnea auton johdosta
On oire jostain muusta, esim likaa ilman joukossakilikali kirjoitti:Kovan kiihdytyksen jälk moottorin vikavalo syttyi ja moottorin käynti ja vaihdot muuttui epämääräiseksi. Pistoke kiinni ja koodi P0100 ilmavirran mittaimen ''A'' virtapiiri löytyi. Uusi ilmamassamittari kiinni ja vikavalo sammui. Edellisen kerran ilmamassamittari vaihdettu alle kaksi vuotta sitten!!! Onko nää näin heikkolaatuisia? Hugo valmistaja. Pitääkö vikakoodi vielä kuitata pois, kun vaihtaa vähän töksähtäen edelleen? Auto s500 vm-00