kuinka painava traileri saa vetää w202:lla
kuinka painava traileri saa vetää w202:lla
eli olen ostamassa w202 c180, c200 tai c220. Ja en ole netistä mistään löytänyt tietoa paljonko saa vetää autotrailerilla w202 takaa.
Minun muistaakseni suurin sallittu jarruton kärryn paino on 750 kg
ja jarrullisen paino raja on se ettei se ylitä auton omaa painoa eli jos auto painaa 1200 kg niin jarrullinen kärry ei saa olla sitä painavampi.
Myös rekisterotteeseen on merkitty ko. tedot ellei niin alussa mainitsemani systeemi on silloin käytössä.
ja jarrullisen paino raja on se ettei se ylitä auton omaa painoa eli jos auto painaa 1200 kg niin jarrullinen kärry ei saa olla sitä painavampi.
Myös rekisterotteeseen on merkitty ko. tedot ellei niin alussa mainitsemani systeemi on silloin käytössä.
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
C230K rekisteriotteessa massa jarruin 1 500 kg, massa jarruitta 710 kg. Omapaino on 1 420 kg, joten laillinen lukema riippuu ihan siitä omistaako pikku-e:n vai ei.. tarkemmin Aken sivuilta..
ESIMERKKEJÄ B- JA BE-LUOKAN AJONEUVOYHDISTELMISTÄ
B-LUOKAN AJOKORTTI:
B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä maksimissaan 750 kg painava perävaunu. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3500 + 750 = 4250 kg.
B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä painavampikin perävaunu kuin 750 kg. Tällöin on voimassa seuraavat rajoitukset:
· yhdistelmän kokonaismassa voi olla enintään 3500 kg
· perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa.
BE-LUOKAN AJOKORTTI:
Kaikki ne tapaukset joissa perävaunun kokonaismassa ylittää vetoauton omamassan.
Kaikki ne tapaukset, joissa perävaunun kokonaismassa on yli 750 kg ja yhdistelmän kokonaismassa yli 3500 kg.
HUOM:
· B-luokan vetoauton kokonaismassa ei saa ylittää 3500 kg
· Hinattavan ajoneuvon kytkennästä annetut säännökset voivat rajoittaa sallittuja enimmäismassoja.
· Tarkemmat tiedot sallituista kytkentämassoista on yleensä merkitty ajoneuvon rekisteriotteeseen.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Autotalli.com voisi kertoa vastauksia nohin painoihin ja ainakin omani kohdalla se täsmäsi. Kannattaa silti ostovaiheessa tarkistaa aina kyseisen auton rekisteriotteen merkinnät, sillä ne ratkaisevat. Vetohommissa tehoa ei ole koskaan liikaa, mutta kyllä vähemmälläkin pääsee kun vain malttia riittäänorrback kirjoitti:painaako 180,200,220 se 1420kg kun 230? miten on sitten jos vetää 1500kg c200:lla, vai kannattaako ostaa isommalla moottorilla?

[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
jos vedät paljon painavaa kärryä niin suosittelisin isompaa konetta... mitä niitä nyt onkaan.. C280??? iso moottori voi olla vedettäessä jopa taloudellisempi kuin pieni moottori...norrback kirjoitti:painaako 180,200,220 se 1420kg kun 230? miten on sitten jos vetää 1500kg c200:lla, vai kannattaako ostaa isommalla moottorilla?
Otetaanpas ylös kun mitityttää omassa autossa.
Olen huomaavinani että kaikissa tuonti AUTOISSA OLISI LÄTKÄISTY JARRULISENPAINOKSI 1500KG
(keleen kannettava) olenko väärässä? Perustelen sillä että omassa 202 250dt ei ole edes koukkua ja siihen on lätkäisty tuo 1500kg
Itsellä nyt 124 300 tdt ja paino vain 1500, vaikka paksin välissä lukee 1900kg ja kotimaisissa on sen 1900kg.
olen nyt hakemassa veholta rosyyriä millä saan muutettua sen isommaksi kun katastussetille ei sanssattu alumiinitarra riitä.
Olen huomaavinani että kaikissa tuonti AUTOISSA OLISI LÄTKÄISTY JARRULISENPAINOKSI 1500KG

Itsellä nyt 124 300 tdt ja paino vain 1500, vaikka paksin välissä lukee 1900kg ja kotimaisissa on sen 1900kg.
olen nyt hakemassa veholta rosyyriä millä saan muutettua sen isommaksi kun katastussetille ei sanssattu alumiinitarra riitä.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
C 220 T CDI (S202) : max. jarrullinen paino 1500 kg.
E 300 TDT (S210) : max. jarrullinen paino 2100 kg.
Muita en ulkoa muista.....
E 300 TDT (S210) : max. jarrullinen paino 2100 kg.
Muita en ulkoa muista.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Riippuu laatikosta.Eicca_ kirjoitti:Mitäs tollasella s124 300tdt:llä saa kiskoa jarrullista?
En ole varma siitä mallista, mutta arvelisin että manuaalilla 1800-1900 kg ja automaatilla 2000-2100 kg.
124 -mallia paremmin tuntevat vastannevat tarkemmin, kun tämän kysymyksen löytävät.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niin ja koskas S/W124 korista 300 turbodieseliä on valmistettu manuaalina. Kyllä noi manuskat kyseisellä moottorilla on ollut lähinnä jälki asennuksiaAri66 kirjoitti: Riippuu laatikosta.
En ole varma siitä mallista, mutta arvelisin että manuaalilla 1800-1900 kg ja automaatilla 2000-2100 kg.
124 -mallia paremmin tuntevat vastannevat tarkemmin, kun tämän kysymyksen löytävät.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: kuinka painava traileri saa vetää w202:lla
Omakohtaisen kokemuksen perusteella suosittelisin sopivan auton löydyttyä soittamaan Vehon tekniseen neuvontaan. Sieltä saa alustanumerolla juuri ko. auton suurimman sallitun vetomassan, ellei ole merkitty rekisteriotteeseen.norrback kirjoitti:eli olen ostamassa w202 c180, c200 tai c220. Ja en ole netistä mistään löytänyt tietoa paljonko saa vetää autotrailerilla w202 takaa.
Ainakin W124 viulua etsiessäni, ei rekisteriotteissa ollut merkintöjä ja vetomassat vaihtelivat vuosimalleittain. Veholta tilasin todistuksen ja sitä vastaan katsastuskonttorilla päivitin rekisteriotteen. Omassani jarrullisen kärryn maksimi massa 2100kg.
Kommentti auton hankintaasi, mikäli vetoautoa olet etsimässä on moottorista hyvä löytyä puhtia!
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
W124 E300 4-matic T-modell 1994
Itsellä sama 1500kg -91 300tdt joka tuotu saksasta 2000 luvun alussa. Täytyy käydä konttorilla vaihtamassa, luulis niillä koneella näkyvän se oikea (ilmeisesti 1900kg?).mortti kirjoitti:Otetaanpas ylös kun mitityttää omassa autossa.
Olen huomaavinani että kaikissa tuonti AUTOISSA OLISI LÄTKÄISTY JARRULISENPAINOKSI 1500KG(keleen kannettava) olenko väärässä? Perustelen sillä että omassa 202 250dt ei ole edes koukkua ja siihen on lätkäisty tuo 1500kg
Itsellä nyt 124 300 tdt ja paino vain 1500, vaikka paksin välissä lukee 1900kg ja kotimaisissa on sen 1900kg.
olen nyt hakemassa veholta rosyyriä millä saan muutettua sen isommaksi kun katastussetille ei sanssattu alumiinitarra riitä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
C220 ja C280 taisivat olla 750/1500 molemmat.
300 TDT 4-matic itsellä ja 750/2100.
MB W124 Werkstatt CD:lla on muistaakseni kaikkien Mersujen vetokyvyt ja
mäennousukyvyt mallista riippumatta. Suosittelen hankkimaan.
Rekisteriotteessa ei tosiaan ole välttämättä se suurin mahdollinen lukema,
kannattaa tarkistaa Vehon teknisestä neuvonnasta, kuten edellä pätevästi
neuvottiin.
300 TDT 4-matic itsellä ja 750/2100.
MB W124 Werkstatt CD:lla on muistaakseni kaikkien Mersujen vetokyvyt ja
mäennousukyvyt mallista riippumatta. Suosittelen hankkimaan.
Rekisteriotteessa ei tosiaan ole välttämättä se suurin mahdollinen lukema,
kannattaa tarkistaa Vehon teknisestä neuvonnasta, kuten edellä pätevästi
neuvottiin.
Jos jotain vähän raskaampaa aiot perässä kiskoa, niin suositus on tuo C220, ellet isompaa konetta kaipaa muutoin. Sellainen meilläkin on kotona vaimon käytössä ja vääntöä ja sitkeyttä on jo ihan hyvin 4-koneeksi. Muistaakseni huippuvääntö oli kuitenkin jotain 210nm tai sinnepäin. Tuossa vaimon autossa ei kuitenkaan ole koukkua, mutta kesällä etiäpäin luovutetussa S124:ssä oli sama kone ja automaattilaatikko. Tuolla tuli joskus vähän jotain perässä vedettyä ja ainakin tuommoinen iso jarruton kärry reippaasti ylikuormattuna tuli ihan keveästi perässä.
Kaveri etsiskelee vetoauto niin kahdesta w124 300TDT kysytty jarrullisen perävaunun massaa niin ollut vaan 1500kg otteessa. Koukun merkistä tai alkuperäisyydestä ei sen enempiä tietoa eikä paikan päällä käyty katsomassa.
Onko sitä nyt joku saanut muutettua suuremmaksi? Tietenkin niin että koukun maksimi arvo on se 1900-2100kg.
Onko sitä nyt joku saanut muutettua suuremmaksi? Tietenkin niin että koukun maksimi arvo on se 1900-2100kg.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
No mites automaatilla ?
Kuinkas automaatilla vedetään tuota painavaa kärryä, onko erityisohjeita ? D- päälle ja menoksi ?
Vaiko pakkovaihteilla ja jarrutukset kanssa ?
W 202 220 d kyseessä.
Vaiko pakkovaihteilla ja jarrutukset kanssa ?
W 202 220 d kyseessä.
Re: No mites automaatilla ?
D:llä mää oon antanut mennä. eikä ollu tossa toisessa autossa edes tomaatille mitään jäähdytystä. silti pelitti hienosti niin kauan, kun sillä ajelin. eli D:llä vaan. tietty joihinkin isoihin ylämäkiin voi lykätä vähän pienempää silmään, ettei ainakaan turbiini luistele minuutti tolkulla. se kait niitä öljyjä ainakin lämmittää.t10ojt kirjoitti:Kuinkas automaatilla vedetään tuota painavaa kärryä, onko erityisohjeita ? D- päälle ja menoksi ?
Vaiko pakkovaihteilla ja jarrutukset kanssa ?
W 202 220 d kyseessä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
Ei se D-vaihde mikään loikkari ole. Ihan vaihde muitten joukossa. D käyttää kaikkia vaihteita. Koskahan mersun lootan tuli turbiinilukko? joskus 90-luvulla tais olla..
Amerikkalaiset plötköt sitte erikseen joissa sitte jotain ihme loikkareita ja lukkovaihteita.
Amerikkalaiset plötköt sitte erikseen joissa sitte jotain ihme loikkareita ja lukkovaihteita.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)