kuinka painava traileri saa vetää w202:lla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
norrback
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 29.10.2004 20:50

kuinka painava traileri saa vetää w202:lla

Viesti Kirjoittaja norrback »

eli olen ostamassa w202 c180, c200 tai c220. Ja en ole netistä mistään löytänyt tietoa paljonko saa vetää autotrailerilla w202 takaa.
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Minun muistaakseni suurin sallittu jarruton kärryn paino on 750 kg
ja jarrullisen paino raja on se ettei se ylitä auton omaa painoa eli jos auto painaa 1200 kg niin jarrullinen kärry ei saa olla sitä painavampi.
Myös rekisterotteeseen on merkitty ko. tedot ellei niin alussa mainitsemani systeemi on silloin käytössä.
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Muistaakseni jarrullisena saa vetää 1500 kg painoista (täytyy tarkistaa otteesta). Jarruttoman max. paino on 730 kg. Tämä löytyy sekä ohjekirjasta, että rekisteriotteesta.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

C230K rekisteriotteessa massa jarruin 1 500 kg, massa jarruitta 710 kg. Omapaino on 1 420 kg, joten laillinen lukema riippuu ihan siitä omistaako pikku-e:n vai ei.. tarkemmin Aken sivuilta..
ESIMERKKEJÄ B- JA BE-LUOKAN AJONEUVOYHDISTELMISTÄ
B-LUOKAN AJOKORTTI:

B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä maksimissaan 750 kg painava perävaunu. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3500 + 750 = 4250 kg.
B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä painavampikin perävaunu kuin 750 kg. Tällöin on voimassa seuraavat rajoitukset:
· yhdistelmän kokonaismassa voi olla enintään 3500 kg
· perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa.
BE-LUOKAN AJOKORTTI:
Kaikki ne tapaukset joissa perävaunun kokonaismassa ylittää vetoauton omamassan.
Kaikki ne tapaukset, joissa perävaunun kokonaismassa on yli 750 kg ja yhdistelmän kokonaismassa yli 3500 kg.
HUOM:
· B-luokan vetoauton kokonaismassa ei saa ylittää 3500 kg
· Hinattavan ajoneuvon kytkennästä annetut säännökset voivat rajoittaa sallittuja enimmäismassoja.
· Tarkemmat tiedot sallituista kytkentämassoista on yleensä merkitty ajoneuvon rekisteriotteeseen.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
norrback
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 29.10.2004 20:50

Viesti Kirjoittaja norrback »

painaako 180,200,220 se 1420kg kun 230? miten on sitten jos vetää 1500kg c200:lla, vai kannattaako ostaa isommalla moottorilla?
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

norrback kirjoitti:painaako 180,200,220 se 1420kg kun 230? miten on sitten jos vetää 1500kg c200:lla, vai kannattaako ostaa isommalla moottorilla?
Autotalli.com voisi kertoa vastauksia nohin painoihin ja ainakin omani kohdalla se täsmäsi. Kannattaa silti ostovaiheessa tarkistaa aina kyseisen auton rekisteriotteen merkinnät, sillä ne ratkaisevat. Vetohommissa tehoa ei ole koskaan liikaa, mutta kyllä vähemmälläkin pääsee kun vain malttia riittää :)
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

norrback kirjoitti:painaako 180,200,220 se 1420kg kun 230? miten on sitten jos vetää 1500kg c200:lla, vai kannattaako ostaa isommalla moottorilla?
jos vedät paljon painavaa kärryä niin suosittelisin isompaa konetta... mitä niitä nyt onkaan.. C280??? iso moottori voi olla vedettäessä jopa taloudellisempi kuin pieni moottori...
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Otetaanpas ylös kun mitityttää omassa autossa.

Olen huomaavinani että kaikissa tuonti AUTOISSA OLISI LÄTKÄISTY JARRULISENPAINOKSI 1500KG :oops: (keleen kannettava) olenko väärässä? Perustelen sillä että omassa 202 250dt ei ole edes koukkua ja siihen on lätkäisty tuo 1500kg

Itsellä nyt 124 300 tdt ja paino vain 1500, vaikka paksin välissä lukee 1900kg ja kotimaisissa on sen 1900kg.

olen nyt hakemassa veholta rosyyriä millä saan muutettua sen isommaksi kun katastussetille ei sanssattu alumiinitarra riitä.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

C 220 T CDI (S202) : max. jarrullinen paino 1500 kg.
E 300 TDT (S210) : max. jarrullinen paino 2100 kg.

Muita en ulkoa muista.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mitäs tollasella s124 300tdt:llä saa kiskoa jarrullista?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eicca_ kirjoitti:Mitäs tollasella s124 300tdt:llä saa kiskoa jarrullista?
Riippuu laatikosta.

En ole varma siitä mallista, mutta arvelisin että manuaalilla 1800-1900 kg ja automaatilla 2000-2100 kg.

124 -mallia paremmin tuntevat vastannevat tarkemmin, kun tämän kysymyksen löytävät.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ari66 kirjoitti: Riippuu laatikosta.

En ole varma siitä mallista, mutta arvelisin että manuaalilla 1800-1900 kg ja automaatilla 2000-2100 kg.

124 -mallia paremmin tuntevat vastannevat tarkemmin, kun tämän kysymyksen löytävät.
Niin ja koskas S/W124 korista 300 turbodieseliä on valmistettu manuaalina. Kyllä noi manuskat kyseisellä moottorilla on ollut lähinnä jälki asennuksia
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
finrobi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 03.03.2004 18:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: kuinka painava traileri saa vetää w202:lla

Viesti Kirjoittaja finrobi »

norrback kirjoitti:eli olen ostamassa w202 c180, c200 tai c220. Ja en ole netistä mistään löytänyt tietoa paljonko saa vetää autotrailerilla w202 takaa.
Omakohtaisen kokemuksen perusteella suosittelisin sopivan auton löydyttyä soittamaan Vehon tekniseen neuvontaan. Sieltä saa alustanumerolla juuri ko. auton suurimman sallitun vetomassan, ellei ole merkitty rekisteriotteeseen.

Ainakin W124 viulua etsiessäni, ei rekisteriotteissa ollut merkintöjä ja vetomassat vaihtelivat vuosimalleittain. Veholta tilasin todistuksen ja sitä vastaan katsastuskonttorilla päivitin rekisteriotteen. Omassani jarrullisen kärryn maksimi massa 2100kg.

Kommentti auton hankintaasi, mikäli vetoautoa olet etsimässä on moottorista hyvä löytyä puhtia!
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

mortti kirjoitti:Otetaanpas ylös kun mitityttää omassa autossa.

Olen huomaavinani että kaikissa tuonti AUTOISSA OLISI LÄTKÄISTY JARRULISENPAINOKSI 1500KG :oops: (keleen kannettava) olenko väärässä? Perustelen sillä että omassa 202 250dt ei ole edes koukkua ja siihen on lätkäisty tuo 1500kg

Itsellä nyt 124 300 tdt ja paino vain 1500, vaikka paksin välissä lukee 1900kg ja kotimaisissa on sen 1900kg.

olen nyt hakemassa veholta rosyyriä millä saan muutettua sen isommaksi kun katastussetille ei sanssattu alumiinitarra riitä.
Itsellä sama 1500kg -91 300tdt joka tuotu saksasta 2000 luvun alussa. Täytyy käydä konttorilla vaihtamassa, luulis niillä koneella näkyvän se oikea (ilmeisesti 1900kg?).
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

C220 ja C280 taisivat olla 750/1500 molemmat.
300 TDT 4-matic itsellä ja 750/2100.

MB W124 Werkstatt CD:lla on muistaakseni kaikkien Mersujen vetokyvyt ja
mäennousukyvyt mallista riippumatta. Suosittelen hankkimaan.

Rekisteriotteessa ei tosiaan ole välttämättä se suurin mahdollinen lukema,
kannattaa tarkistaa Vehon teknisestä neuvonnasta, kuten edellä pätevästi
neuvottiin.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

C220d automaatilla 1500kg jarrullista manuaalilla 1200kg
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

c250tdt manuaali. Jarrullista 1500kg.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

-92 300TDT:ssäni oli 1500 kg eikä pystynyt muuttamaan suuremmaksi, alkuperäisen irrotettavan koukun osalta oli muistaakseni valmistajan rajoitus tuo 1500.

Sama lukema löytyy useimmiten 200D, 250D, 300D, jopa W201 bensa jne...
wiimax.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsellä ei ole irroitettava koukku vaan kiinteä joten luulisi saavan nostettua siihen 1900kg. Täytyy vielä tarkistaa koukun kilvestä maksimit.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos jotain vähän raskaampaa aiot perässä kiskoa, niin suositus on tuo C220, ellet isompaa konetta kaipaa muutoin. Sellainen meilläkin on kotona vaimon käytössä ja vääntöä ja sitkeyttä on jo ihan hyvin 4-koneeksi. Muistaakseni huippuvääntö oli kuitenkin jotain 210nm tai sinnepäin. Tuossa vaimon autossa ei kuitenkaan ole koukkua, mutta kesällä etiäpäin luovutetussa S124:ssä oli sama kone ja automaattilaatikko. Tuolla tuli joskus vähän jotain perässä vedettyä ja ainakin tuommoinen iso jarruton kärry reippaasti ylikuormattuna tuli ihan keveästi perässä.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kaveri etsiskelee vetoauto niin kahdesta w124 300TDT kysytty jarrullisen perävaunun massaa niin ollut vaan 1500kg otteessa. Koukun merkistä tai alkuperäisyydestä ei sen enempiä tietoa eikä paikan päällä käyty katsomassa.

Onko sitä nyt joku saanut muutettua suuremmaksi? Tietenkin niin että koukun maksimi arvo on se 1900-2100kg.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
t10ojt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 06.06.2009 11:42

No mites automaatilla ?

Viesti Kirjoittaja t10ojt »

Kuinkas automaatilla vedetään tuota painavaa kärryä, onko erityisohjeita ? D- päälle ja menoksi ?

Vaiko pakkovaihteilla ja jarrutukset kanssa ?

W 202 220 d kyseessä.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: No mites automaatilla ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

t10ojt kirjoitti:Kuinkas automaatilla vedetään tuota painavaa kärryä, onko erityisohjeita ? D- päälle ja menoksi ?

Vaiko pakkovaihteilla ja jarrutukset kanssa ?

W 202 220 d kyseessä.
D:llä mää oon antanut mennä. eikä ollu tossa toisessa autossa edes tomaatille mitään jäähdytystä. silti pelitti hienosti niin kauan, kun sillä ajelin. eli D:llä vaan. tietty joihinkin isoihin ylämäkiin voi lykätä vähän pienempää silmään, ettei ainakaan turbiini luistele minuutti tolkulla. se kait niitä öljyjä ainakin lämmittää.
W201 250DT 20V
w201 190E
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Automaatilla harvoin ajaneena muistelisin että kärryä vedettäessä "kaupunki D" (elikkäs se ympyröity) päällä.
Olikos näissä mersuissa edes erikseen noita Drive vaihteita vai onko muistikuvat vaan noista amerikkalaisista?
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Minä vedätän lukkonelosella, jotenkin on persiissä fiilis että suoraan D:llä alle 2500 rpm vedättäminen ei ole hyvä juttu, mutta kukapa tietää, voi olla myös taikauskoa. Jos on varmaa tietoa niin kertokaa :D
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Eikös se ympyröity D ole kuitenkin loikkari?
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ei se D-vaihde mikään loikkari ole. Ihan vaihde muitten joukossa. D käyttää kaikkia vaihteita. Koskahan mersun lootan tuli turbiinilukko? joskus 90-luvulla tais olla..
Amerikkalaiset plötköt sitte erikseen joissa sitte jotain ihme loikkareita ja lukkovaihteita.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vastaa Viestiin