Ensiyrittämällä K-arvo näytti 3.3, jolloin vaihdoin ilmanputsarin koneesta ja samalla tutkittiin danskun starilla löytyiskö koneesta mitään vikaa. No vikaa löytyi sen verran ettei RAIL-kiskon paineet nouse tarpeeksi. Lähellä rajaa oli kuitenkin. Määräanturi (Y94) vaihdettiin diagnoosin perusteella ja ainakin pysähtyessä auto ei enää "hörähdä" viimeisen vaihteen kohdalla. Luulin ominaisuudeksi, mutta näköjään olikin vika. Päästöihin se ei kuitenkaan tainnut vaikuttaa. Jätin työpäivän ajaksi läheiselle pajalle, jossa hoitivat muutakin huoltoa ja kävivät näyttämässä samalla katsastuksessa. Omasta päästömittaristaan saivat just ja just rimaa hipoen, mutta katsastusmiehelle ei kelvannut. K-arvo oli karvan kolmosen päälle. Kolmonen taisi olla se raja.
Huollossa koittivat vetää putsausaineet polttoainejärjestelmän läpi, mutta ei silläkään ollut mainittavaa vaikutusta.
Danskun kanssa testattiin starilla suuttimien ohivuoto, jotka olivat kaikki nollan molemmin puolin lähellä nollaa. Sitten joku moottorin käyntitesti, jossa kierrokset nousivat hetkeksi ja auto sammui testin päätteeksi. En oikeastaan muista mitä tuossa testattiin, ehkä noita rail-paineita. Siihen sammumiseen ehkä vaikuttu kuitenkin tuo määränsäätäjä, joka nyt on uusittu. Samaten moottorin vikavalo jäi hetkeksi palamaan, mutta sammui vielä ennen liikkeellelähtöä muutaman käynnistyksen jälkeen.
Sitten jotain häikkää oli pienhiukkassuodattimen luvun kanssa. Dansku epäili, että se on ohitettu softalla, muttei siitä oltu 100% varmoja. Pajalla olivat katsoneet, ettei siinä ainakaan saumaa ollut. Eli tavarat sisäpuolella ainakin vielä. Milläs tämän vehkeen tilasta varmistutaan?
Vikakoodeja tuon mainitun lisäksi ei löytynyt kuin sivupeilien lämmittimistä. Autolla rullattu tähän mennessä vähän yli 500 000km. Painelin myös pitkin motaria 3 vaihteella talla pohjassa.
Nyt on kaksi viikkoa yritetty katsastuksen jälkeen ja 2 viikkoa armonaikaa jäljellä. Hyviä vinkkejä arvostetaan kovasti

-Panu