Moi,
vaihdoin Eemeliin kuskin puolen etupyörän laakerin. Homma meni muuten kivuttomasti, jarrut irti ja levy napoineen ulos ja uutta laakeria + tiivistettä tilalle. Liikkeelle päästyäni kojelaudan keltainen kolmio syttyi ja keltaisella tekstit ABS:N yms. toimimattomuudesta. Mikä meni pieleen? Uskaltaako ajella tietäen että luistonestot ja ABS:t on poissa?
Kiitos etukäteen.
Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Koita käännelää auton käydessä pyörät muutaman kerran laidasta laitaan josko auttaisi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Miten se abs kehä?
mikäli se ei ole "omalla paikalla" niin varmasti tulee virhe ilmoitus toimimattomuudesta.
mikäli se ei ole "omalla paikalla" niin varmasti tulee virhe ilmoitus toimimattomuudesta.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Itse uskalsin ajella, kunnes sain korjattua kehän ja anturin etäisyyden oikeiksi. Siihen loppui herjat.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Lisää kysymyksiä; onko säätö kuinka hankalaa (millintarkaa)? Tarvitaanko erikoistyökalua ja kumpaa liikutellaan? Tarvitaanko staria herjan kuittaamiseen?
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Staarilla näkisi ainakin mikä siellä mättää. Saako anturi singnaalia vai mikä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
napa on jälleen irti. Hieman likaa oli ABS-anturin päällä. Anturi on tiukasti vanhalla paikallaan, mutta mikä olisi muuttunut niin paljon ettei signaalia tulisi? Pitäisikö navan tiivisteen yhteydessä olla joku kehä, jota ABS anturi seuraa?
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen
Homma klar, anturi siis haistelee tiivisteensisällä olevaa kehää. Tiivisteen olin saanut 1-2 mm liian syvään. Varovasti kampeamalla nousi sopivasti ylös ja virheet hävisivät. Kiitos taas avusta.
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex


