Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Moi,
vaihdoin Eemeliin kuskin puolen etupyörän laakerin. Homma meni muuten kivuttomasti, jarrut irti ja levy napoineen ulos ja uutta laakeria + tiivistettä tilalle. Liikkeelle päästyäni kojelaudan keltainen kolmio syttyi ja keltaisella tekstit ABS:N yms. toimimattomuudesta. Mikä meni pieleen? Uskaltaako ajella tietäen että luistonestot ja ABS:t on poissa?
Kiitos etukäteen.
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita käännelää auton käydessä pyörät muutaman kerran laidasta laitaan josko auttaisi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

Miten se abs kehä?
mikäli se ei ole "omalla paikalla" niin varmasti tulee virhe ilmoitus toimimattomuudesta.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Itse uskalsin ajella, kunnes sain korjattua kehän ja anturin etäisyyden oikeiksi. Siihen loppui herjat.
S211 E320 CDI -04
* C3
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Lisää kysymyksiä; onko säätö kuinka hankalaa (millintarkaa)? Tarvitaanko erikoistyökalua ja kumpaa liikutellaan? Tarvitaanko staria herjan kuittaamiseen?
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Staarilla näkisi ainakin mikä siellä mättää. Saako anturi singnaalia vai mikä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

napa on jälleen irti. Hieman likaa oli ABS-anturin päällä. Anturi on tiukasti vanhalla paikallaan, mutta mikä olisi muuttunut niin paljon ettei signaalia tulisi? Pitäisikö navan tiivisteen yhteydessä olla joku kehä, jota ABS anturi seuraa?
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Virheilmoituksia laakerinvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Homma klar, anturi siis haistelee tiivisteensisällä olevaa kehää. Tiivisteen olin saanut 1-2 mm liian syvään. Varovasti kampeamalla nousi sopivasti ylös ja virheet hävisivät. Kiitos taas avusta.
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Vastaa Viestiin