Iskareiden erot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Mitä eroa avantgarde ja classic iskareiden välillä? Pituus, jäykkyys? Voiko avangarde mallia laittaa eleganseen vakio jousilla?

Syyskuussa vaihdoin eteen sachilaiset ja nyt sitte ihmettelin et mikä kolina eestä kuuluu niin molemmat iskari puhaltanut öljyt pihalle no saihan nuo takuuseen uudet.

Vaihdoin merkkiä bilsteiniin ku on kuulemma kestävämpi ja tilattiin avantgarde malli niin rupesin tuossa miettiin et meneekö se tuohon mun autoon kait se menee?

Auto siis S211 E270cdi vm. 2003 Elegance
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Saat takuuna uudet. Mee näittää firmaan, joka ne asensi tai liikkeeseen mistä ostit.
Sachiin takuu toimii. saun joku vuosi kanssa uudet vuoden jälkeen, kun äänteli... eivät olleet ees oikeesti rikki.
Oli kai venttiilit sisällä jumissa?
Ovat oikeesti laadukkaat...
Kova pakkastalvi on syönyt 211 kaulalta ihan kaiken merkkisiä iskareita.
Siis ei merkistä kiinni.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Kävi jo näyttään ja uudet on tulossa (bilsteinit). Mutta tuo että onko avantgarden ja classicin välillä (iskarissa) suuriakin eroja kiinostaa?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Avantgaren alusta taitaa olla matalampi, onko näin? :silent:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Avangarden alustalla ei ajeta lujaa eikä hiljaa vaan metsäautotiet sangen arvokkaasti. Btw oletko katsonut öljypohjan alle onko panssarin materiaali terästä vai vaahtomuovia.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

nh1131 kirjoitti:Avantgaren alusta taitaa olla matalampi, onko näin? :silent:
Onhan se joo vaan eikö se madallus tehä jousella eikä iskarilla....eli onko ISKARISSA eroa?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Onhan se joo vaan eikö se madallus tehä jousella eikä iskarilla....eli onko ISKARISSA eroa?
Eihän se auto siitä matalammaksi tuu, jos iskarin varsi on lyhyempi. Sportin iskarit taitaa olla pikkasen lyhyemmät, joku 5-10mm eroa. Näin ainakin Monroen reflexeissä. Avantgardesta en tiedä muuta, kun että on pikkasen tömäkämpi kuin classic/elegance ja inan matalampi. Ei mahda kuitenkaan olla lyhyemmällä tolpalla. Silti sisuskaluissa on varmasti eroa. Taitaa sportti olla vielä avantgardea joku 5mm matalampi. Se pituusero löytyi ihan varaosakirjasta.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Niissä 211 etutolpissa on sitten oli sachs tai bilstein niin säädettävä se jousen alalautasen korkeus, siellä on semmonen lukkorengas sen hopeanvärien klunssin alla jota saa siirrettyä eri uraan. Just tänään yhdet Sachs laatuiskarit takuuseen vaihdoin ja tuote edustaja sanoi että bilsteinit tilalle... eräälle toiselle on vaihdettu nyt vuoden sisään kolmet Sachs iskarit että lienee nyt näissä 211 korisen iskareissa sachsilla joku ongelma...
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Ei ole madallus aikeita. Meni nuo puolivuotta vanhat sachit rikki ja kävin vaihtaan bilsteinit jotka ovat avantgarde mallia takuuseen tilalle niin mietin vain että onko se iskari lyhyempi tai jäykempi kuin classic mallin iskari mitkä minullakin vanhat rikkimenneet oli. Säätörinkulat on tiedossa joita muuten alkuperäisissä iskareissa ei ole.

Summasummarum ilmeisesti ne Bilsteinin avantgardet sitten käy mun Elegansen keulaan elegansen jousilla.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja dealer »

eli onko ISKARISSA eroa?
On. Kyllä ne sinne menee, toimii miten toimii sitten.
Miksi ihmeessä hankkia väärät iskarit ?
wiimax.fi
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Jousitus/alusta on useiden tekijöiden yhteenveto, se viritetään tehtaalla toimivaksi systeemiksi. Muuttamalla parametreja siitä tuntematta mitä on tehnyt voit mahdollisesti tehdä autostasi joko kelvottoman ajettavan, hajoittaa jousituksen tai mahdollisesti ääriolosuhteissa hengenvaarallisen ajettavan. Tehtaan suunnittelijat yleensä löytävät parhaan kompromissin joka toimii kaikissa olosuhteissa, minä en ainakaan rupeaisi kovinpaljoa kyseenalaistamaan esim. heidän antamia vaatimuksia ko. mallin vaimentimien ominaisuuksista ottamalla jonkin toisen malliversion vaimentimen joka ei täysin vastaa alkuperäistä vaadituilta ominaisuuksilta. Vaimentimien valmistajat ilmoittavat mikä vaimennin sopii mihinkin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Avangarden ja Elegansen erot alustassa taitaa olla vain jousissa ja iskareissa muut palikat samoja. Tuskin tuo nyt kovin hengenvaaralliseksi menee jos alle laittaa avantgarden iskarit. Sach:in sivujen mukaan jopa nuo jouset mitkä mulla tuossa alla soveltuu sport alustallekkin niin miksei myös avangardeen. Ite jos pitäs veikata niin tulee jopa parempi ajettava kun on vähän jäsympi iskari keulassa.

Laitanpa tänne sitte kokemuksia kun olen tolpat vaihtanut.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Oiler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 06.08.2010 16:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Tämä on myös itseäni kiinnostava aihe.
Mulla on autossa sportpaketti (koodi 952). Heinäkuussa 2011 autoon vaihdettiin etuiskarit, koska ne olivat ihan ponnettomat. Iskareissa oli tarra: Sachs 80 1404 000 611 Mercedes Benz A 211 320 21 38. Kilometrejä oli mittarissa 45674.

Nyt autolla on ajettu n. 61 tkm ja taas iskarit kolisevat. Otin renkaan pois ja katselin, että taas on iskari öljyssä eli tuli Käyttöautoon asiaa. Näissä iskareissa ei ollut mitään tarraa, mutta kuitissa lukee A2113239200 eli koodi ei ole sama kuin alkuperäisessä iskarissa. Onko tähän nyt sitten vaihdettu väärät iskarit vai onko suositukset muuttuneet ??? Tähän vähän viittaisi Motonetin sivut:
Etukaasu MB E W211 55-3201 E-W211 Eteen vakioalustat VANHA SUOSITUS (ei Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 129.00 €
Sachs-Etukaasu MB E W211 Avantgarde/Elegance/Sportpack 55-3202 E-W211 Eteen vakioalustat UUSI SUOSITUS (myös Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 149.00 €
Etukaasu MB E W211 "Sport-jousitus" 55-3203 E-W211 Eteen JOS Sport-jousituksella [2002 - 2009] 155.00 €

Pitäisikö mun nyt vaatia alkuperäisen koodin mukainen iskari takuuna vai onko tuo nyt alla oleva eri merkinnästä huolimatta ihan ok ? Kestävyys on vaan ala-arvoinen :cry:
------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Jotain mätää, itse olen aikaisempiin autoihin vaidellut vasta 200 000 km:n jälkeen. Myönnettäköön että samalla sitten uusittiin puslia ja jouset. Mutta aika huimaa jos niitä pitää alkaa uusia vähän yli vuoden välein.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Pistetään tämän ttopikin jatkoksi kysymys farkun ja sedanin iskarien eroista.

Olen siis hankkimassa säädettävää alustaa s211 koppaseen farkkuun ja huonosti tuntuu löytyvän valinnanvaraa.. Sedaniin löytyykin alustoja joka lähtöön! Sopiiko siis sedanin alusta farkkuun, vai onko takaiskarit erimittaiset? ..jousethan tuosta jää tosin yli. Etupäähän meneekin heittämällä.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Itse itselleni vastaten. Sedanin iskarit ovat paljon pidemmät, kuin farkussa.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja epk »

ostat vaikka kw:t sinne eteen ja jätät orkkikset taakse. Kw:tä saa ostettua erikseen kun kokoaa ne osista...
jopetsus-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 15.03.2013 18:49

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja jopetsus- »

Käykö nämä iskarit mercedes benz e 320cdi avantgrade 03vm farmari http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... 6fs_25%3D0" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolmanneksi ylin iskari tosta?
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Merssias »

https://profiteile.de/mercedes-benz-ers ... asse-w211/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyvätköhän nämä (ylimmät) w211 04 avantgarde mersuun
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö myyjä tiedä mihin autoon tarjolla olevat tuotteet sopii ? En ostaisi mitään sellaisesta paikasta :thumbdown:
Jos ja kun Avantgarde on "mit Sportfahrwerk" niin eihän nuo oikeat ole siihen.
wiimax.fi
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Joo eivät tienneet sanoivat vain että he vain myyvät näitä. Jaa minustakun sportti hommat on erikseen... mistä moista, että olisivat portti tolpilla? Pitääpä laittaa veholle soittoa!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja dealer »

minustakun sportti hommat on erikseen
Jos avantgardesi on jousitukselleen saman korkuinen kuin classicit niin sitten tietysti käy classicin iskarikin.
wiimax.fi
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

No, iskunvaimentimissa (tai oikeammin heilahduksen vaimentimissa) on eroja jäkkyyden ja iskun pituuden suhteen. Riippuen jousista tulisi valita autoonsa jousituksen mukaisella iskun pituudella olevat iskarit. Eli jos iskunvaimentimen ulosjousto on lyhyempi kuin normi-iskarilla niin se soveltuu paremmin madalletulle alustalle. Eli opitimitilanteessa iskari olisi ajossa koko ajan lähellä ns. lepopituuttaan eikä se joustaisi esimerkiksi liikaa ulos jos alusta on madallettu. Lyhennetyllä ulosjoustolla varustettu iskari siis sopii madallettuun alustaan eli esim. tien heittoon ajaessa vetää iskari napakammin auton takaisin tietä kohden siten että auto pysyy paremmin koko ajan tiessä kiinni.

Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon :)

Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

No, iskunvaimentimissa (tai oikeammin heilahduksen vaimentimissa) on eroja jäkkyyden ja iskun pituuden suhteen. Riippuen jousista tulisi valita autoonsa jousituksen mukaisella iskun pituudella olevat iskarit. Eli jos iskunvaimentimen ulosjousto on lyhyempi kuin normi-iskarilla niin se soveltuu paremmin madalletulle alustalle. Eli opitimitilanteessa iskari olisi ajossa koko ajan lähellä ns. lepopituuttaan eikä se joustaisi esimerkiksi liikaa ulos jos alusta on madallettu. Lyhennetyllä ulosjoustolla varustettu iskari siis sopii madallettuun alustaan eli esim. tien heittoon ajaessa vetää iskari napakammin auton takaisin tietä kohden siten että auto pysyy paremmin koko ajan tiessä kiinni.

Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon :)

Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Kiitos vastauksestasi! Ajattelin vielä kysäistä, kun minulla mesessä on edellisen omistajan laittamat jotkin madallus jouset mitkä ei paljoa varmaa vakio avantgarde jousia ole matalammat niin olisiko oikea valinta sprint b8 Ja onko mitään sivua heittää mistä saisi? Ja alla nyt siis vakio saschilaiset joista nyt takaa yksi losahti.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Jos on madallettu niin laittaisin B8 Sprintit, tuo Eibachin jousien kanssa tuleva madallus on melko maltillinen sekin ja Sprintit toimivat sen kanssa erinomaisesti.

Kyllähän niitä Bilsteinejä saa tarvittaessa varmaan vaikka Osasilta tai vastaavasta jos käy myyjän kanssa keskustelemassa että hankitteko ja annat tarkat tiedot osanumeroineen / vastaavasti, mutta ainakin heti silmään osui

http://www.autotarvike.fi/bilstein-b8-sprint.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.modificars.fi/tuotteet/iskun ... t-bilstein" onclick="window.open(this.href);return false;

jos ei halua alkaa etsimään ulkomaisista nettikaupoista (saattaa säästää muutaman kympin etsimällä mistä halvimmalla saa postikuluineen)
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: Iskareiden erot?

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Dodii kiitokset. b8:sit lähti saksasta tulemaan! Hintaa koko setillä 579e.
Vastaa Viestiin