Iskareiden erot?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Iskareiden erot?
Mitä eroa avantgarde ja classic iskareiden välillä? Pituus, jäykkyys? Voiko avangarde mallia laittaa eleganseen vakio jousilla?
Syyskuussa vaihdoin eteen sachilaiset ja nyt sitte ihmettelin et mikä kolina eestä kuuluu niin molemmat iskari puhaltanut öljyt pihalle no saihan nuo takuuseen uudet.
Vaihdoin merkkiä bilsteiniin ku on kuulemma kestävämpi ja tilattiin avantgarde malli niin rupesin tuossa miettiin et meneekö se tuohon mun autoon kait se menee?
Auto siis S211 E270cdi vm. 2003 Elegance
Syyskuussa vaihdoin eteen sachilaiset ja nyt sitte ihmettelin et mikä kolina eestä kuuluu niin molemmat iskari puhaltanut öljyt pihalle no saihan nuo takuuseen uudet.
Vaihdoin merkkiä bilsteiniin ku on kuulemma kestävämpi ja tilattiin avantgarde malli niin rupesin tuossa miettiin et meneekö se tuohon mun autoon kait se menee?
Auto siis S211 E270cdi vm. 2003 Elegance
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: Iskareiden erot?
Saat takuuna uudet. Mee näittää firmaan, joka ne asensi tai liikkeeseen mistä ostit.
Sachiin takuu toimii. saun joku vuosi kanssa uudet vuoden jälkeen, kun äänteli... eivät olleet ees oikeesti rikki.
Oli kai venttiilit sisällä jumissa?
Ovat oikeesti laadukkaat...
Kova pakkastalvi on syönyt 211 kaulalta ihan kaiken merkkisiä iskareita.
Siis ei merkistä kiinni.
Sachiin takuu toimii. saun joku vuosi kanssa uudet vuoden jälkeen, kun äänteli... eivät olleet ees oikeesti rikki.
Oli kai venttiilit sisällä jumissa?
Ovat oikeesti laadukkaat...
Kova pakkastalvi on syönyt 211 kaulalta ihan kaiken merkkisiä iskareita.
Siis ei merkistä kiinni.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Iskareiden erot?
Kävi jo näyttään ja uudet on tulossa (bilsteinit). Mutta tuo että onko avantgarden ja classicin välillä (iskarissa) suuriakin eroja kiinostaa?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: Iskareiden erot?
Avantgaren alusta taitaa olla matalampi, onko näin? 

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Iskareiden erot?
Avangarden alustalla ei ajeta lujaa eikä hiljaa vaan metsäautotiet sangen arvokkaasti. Btw oletko katsonut öljypohjan alle onko panssarin materiaali terästä vai vaahtomuovia.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Iskareiden erot?
Onhan se joo vaan eikö se madallus tehä jousella eikä iskarilla....eli onko ISKARISSA eroa?nh1131 kirjoitti:Avantgaren alusta taitaa olla matalampi, onko näin?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: Iskareiden erot?
Eihän se auto siitä matalammaksi tuu, jos iskarin varsi on lyhyempi. Sportin iskarit taitaa olla pikkasen lyhyemmät, joku 5-10mm eroa. Näin ainakin Monroen reflexeissä. Avantgardesta en tiedä muuta, kun että on pikkasen tömäkämpi kuin classic/elegance ja inan matalampi. Ei mahda kuitenkaan olla lyhyemmällä tolpalla. Silti sisuskaluissa on varmasti eroa. Taitaa sportti olla vielä avantgardea joku 5mm matalampi. Se pituusero löytyi ihan varaosakirjasta.Onhan se joo vaan eikö se madallus tehä jousella eikä iskarilla....eli onko ISKARISSA eroa?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Iskareiden erot?
Niissä 211 etutolpissa on sitten oli sachs tai bilstein niin säädettävä se jousen alalautasen korkeus, siellä on semmonen lukkorengas sen hopeanvärien klunssin alla jota saa siirrettyä eri uraan. Just tänään yhdet Sachs laatuiskarit takuuseen vaihdoin ja tuote edustaja sanoi että bilsteinit tilalle... eräälle toiselle on vaihdettu nyt vuoden sisään kolmet Sachs iskarit että lienee nyt näissä 211 korisen iskareissa sachsilla joku ongelma...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Iskareiden erot?
Ei ole madallus aikeita. Meni nuo puolivuotta vanhat sachit rikki ja kävin vaihtaan bilsteinit jotka ovat avantgarde mallia takuuseen tilalle niin mietin vain että onko se iskari lyhyempi tai jäykempi kuin classic mallin iskari mitkä minullakin vanhat rikkimenneet oli. Säätörinkulat on tiedossa joita muuten alkuperäisissä iskareissa ei ole.
Summasummarum ilmeisesti ne Bilsteinin avantgardet sitten käy mun Elegansen keulaan elegansen jousilla.
Summasummarum ilmeisesti ne Bilsteinin avantgardet sitten käy mun Elegansen keulaan elegansen jousilla.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: Iskareiden erot?
On. Kyllä ne sinne menee, toimii miten toimii sitten.eli onko ISKARISSA eroa?
Miksi ihmeessä hankkia väärät iskarit ?
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Iskareiden erot?
Jousitus/alusta on useiden tekijöiden yhteenveto, se viritetään tehtaalla toimivaksi systeemiksi. Muuttamalla parametreja siitä tuntematta mitä on tehnyt voit mahdollisesti tehdä autostasi joko kelvottoman ajettavan, hajoittaa jousituksen tai mahdollisesti ääriolosuhteissa hengenvaarallisen ajettavan. Tehtaan suunnittelijat yleensä löytävät parhaan kompromissin joka toimii kaikissa olosuhteissa, minä en ainakaan rupeaisi kovinpaljoa kyseenalaistamaan esim. heidän antamia vaatimuksia ko. mallin vaimentimien ominaisuuksista ottamalla jonkin toisen malliversion vaimentimen joka ei täysin vastaa alkuperäistä vaadituilta ominaisuuksilta. Vaimentimien valmistajat ilmoittavat mikä vaimennin sopii mihinkin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: Iskareiden erot?
Avangarden ja Elegansen erot alustassa taitaa olla vain jousissa ja iskareissa muut palikat samoja. Tuskin tuo nyt kovin hengenvaaralliseksi menee jos alle laittaa avantgarden iskarit. Sach:in sivujen mukaan jopa nuo jouset mitkä mulla tuossa alla soveltuu sport alustallekkin niin miksei myös avangardeen. Ite jos pitäs veikata niin tulee jopa parempi ajettava kun on vähän jäsympi iskari keulassa.
Laitanpa tänne sitte kokemuksia kun olen tolpat vaihtanut.
Laitanpa tänne sitte kokemuksia kun olen tolpat vaihtanut.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: Iskareiden erot?
Tämä on myös itseäni kiinnostava aihe.
Mulla on autossa sportpaketti (koodi 952). Heinäkuussa 2011 autoon vaihdettiin etuiskarit, koska ne olivat ihan ponnettomat. Iskareissa oli tarra: Sachs 80 1404 000 611 Mercedes Benz A 211 320 21 38. Kilometrejä oli mittarissa 45674.
Nyt autolla on ajettu n. 61 tkm ja taas iskarit kolisevat. Otin renkaan pois ja katselin, että taas on iskari öljyssä eli tuli Käyttöautoon asiaa. Näissä iskareissa ei ollut mitään tarraa, mutta kuitissa lukee A2113239200 eli koodi ei ole sama kuin alkuperäisessä iskarissa. Onko tähän nyt sitten vaihdettu väärät iskarit vai onko suositukset muuttuneet ??? Tähän vähän viittaisi Motonetin sivut:
Etukaasu MB E W211 55-3201 E-W211 Eteen vakioalustat VANHA SUOSITUS (ei Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 129.00 €
Sachs-Etukaasu MB E W211 Avantgarde/Elegance/Sportpack 55-3202 E-W211 Eteen vakioalustat UUSI SUOSITUS (myös Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 149.00 €
Etukaasu MB E W211 "Sport-jousitus" 55-3203 E-W211 Eteen JOS Sport-jousituksella [2002 - 2009] 155.00 €
Pitäisikö mun nyt vaatia alkuperäisen koodin mukainen iskari takuuna vai onko tuo nyt alla oleva eri merkinnästä huolimatta ihan ok ? Kestävyys on vaan ala-arvoinen
Mulla on autossa sportpaketti (koodi 952). Heinäkuussa 2011 autoon vaihdettiin etuiskarit, koska ne olivat ihan ponnettomat. Iskareissa oli tarra: Sachs 80 1404 000 611 Mercedes Benz A 211 320 21 38. Kilometrejä oli mittarissa 45674.
Nyt autolla on ajettu n. 61 tkm ja taas iskarit kolisevat. Otin renkaan pois ja katselin, että taas on iskari öljyssä eli tuli Käyttöautoon asiaa. Näissä iskareissa ei ollut mitään tarraa, mutta kuitissa lukee A2113239200 eli koodi ei ole sama kuin alkuperäisessä iskarissa. Onko tähän nyt sitten vaihdettu väärät iskarit vai onko suositukset muuttuneet ??? Tähän vähän viittaisi Motonetin sivut:
Etukaasu MB E W211 55-3201 E-W211 Eteen vakioalustat VANHA SUOSITUS (ei Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 129.00 €
Sachs-Etukaasu MB E W211 Avantgarde/Elegance/Sportpack 55-3202 E-W211 Eteen vakioalustat UUSI SUOSITUS (myös Avantgarde/Elegance/Sportpack) [2002 - 2009] 149.00 €
Etukaasu MB E W211 "Sport-jousitus" 55-3203 E-W211 Eteen JOS Sport-jousituksella [2002 - 2009] 155.00 €
Pitäisikö mun nyt vaatia alkuperäisen koodin mukainen iskari takuuna vai onko tuo nyt alla oleva eri merkinnästä huolimatta ihan ok ? Kestävyys on vaan ala-arvoinen

------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Iskareiden erot?
Jotain mätää, itse olen aikaisempiin autoihin vaidellut vasta 200 000 km:n jälkeen. Myönnettäköön että samalla sitten uusittiin puslia ja jouset. Mutta aika huimaa jos niitä pitää alkaa uusia vähän yli vuoden välein.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Iskareiden erot?
Pistetään tämän ttopikin jatkoksi kysymys farkun ja sedanin iskarien eroista.
Olen siis hankkimassa säädettävää alustaa s211 koppaseen farkkuun ja huonosti tuntuu löytyvän valinnanvaraa.. Sedaniin löytyykin alustoja joka lähtöön! Sopiiko siis sedanin alusta farkkuun, vai onko takaiskarit erimittaiset? ..jousethan tuosta jää tosin yli. Etupäähän meneekin heittämällä.
Olen siis hankkimassa säädettävää alustaa s211 koppaseen farkkuun ja huonosti tuntuu löytyvän valinnanvaraa.. Sedaniin löytyykin alustoja joka lähtöön! Sopiiko siis sedanin alusta farkkuun, vai onko takaiskarit erimittaiset? ..jousethan tuosta jää tosin yli. Etupäähän meneekin heittämällä.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Iskareiden erot?
Itse itselleni vastaten. Sedanin iskarit ovat paljon pidemmät, kuin farkussa.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Re: Iskareiden erot?
ostat vaikka kw:t sinne eteen ja jätät orkkikset taakse. Kw:tä saa ostettua erikseen kun kokoaa ne osista...
Re: Iskareiden erot?
Käykö nämä iskarit mercedes benz e 320cdi avantgrade 03vm farmari http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... 6fs_25%3D0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolmanneksi ylin iskari tosta?
Kolmanneksi ylin iskari tosta?
Re: Iskareiden erot?
https://profiteile.de/mercedes-benz-ers ... asse-w211/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyvätköhän nämä (ylimmät) w211 04 avantgarde mersuun
Käyvätköhän nämä (ylimmät) w211 04 avantgarde mersuun
Re: Iskareiden erot?
Eikö myyjä tiedä mihin autoon tarjolla olevat tuotteet sopii ? En ostaisi mitään sellaisesta paikasta
Jos ja kun Avantgarde on "mit Sportfahrwerk" niin eihän nuo oikeat ole siihen.

Jos ja kun Avantgarde on "mit Sportfahrwerk" niin eihän nuo oikeat ole siihen.
wiimax.fi
Re: Iskareiden erot?
Joo eivät tienneet sanoivat vain että he vain myyvät näitä. Jaa minustakun sportti hommat on erikseen... mistä moista, että olisivat portti tolpilla? Pitääpä laittaa veholle soittoa!
Re: Iskareiden erot?
Jos avantgardesi on jousitukselleen saman korkuinen kuin classicit niin sitten tietysti käy classicin iskarikin.minustakun sportti hommat on erikseen
wiimax.fi
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Iskareiden erot?
No, iskunvaimentimissa (tai oikeammin heilahduksen vaimentimissa) on eroja jäkkyyden ja iskun pituuden suhteen. Riippuen jousista tulisi valita autoonsa jousituksen mukaisella iskun pituudella olevat iskarit. Eli jos iskunvaimentimen ulosjousto on lyhyempi kuin normi-iskarilla niin se soveltuu paremmin madalletulle alustalle. Eli opitimitilanteessa iskari olisi ajossa koko ajan lähellä ns. lepopituuttaan eikä se joustaisi esimerkiksi liikaa ulos jos alusta on madallettu. Lyhennetyllä ulosjoustolla varustettu iskari siis sopii madallettuun alustaan eli esim. tien heittoon ajaessa vetää iskari napakammin auton takaisin tietä kohden siten että auto pysyy paremmin koko ajan tiessä kiinni.
Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon
Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon

Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Iskareiden erot?
No, iskunvaimentimissa (tai oikeammin heilahduksen vaimentimissa) on eroja jäkkyyden ja iskun pituuden suhteen. Riippuen jousista tulisi valita autoonsa jousituksen mukaisella iskun pituudella olevat iskarit. Eli jos iskunvaimentimen ulosjousto on lyhyempi kuin normi-iskarilla niin se soveltuu paremmin madalletulle alustalle. Eli opitimitilanteessa iskari olisi ajossa koko ajan lähellä ns. lepopituuttaan eikä se joustaisi esimerkiksi liikaa ulos jos alusta on madallettu. Lyhennetyllä ulosjoustolla varustettu iskari siis sopii madallettuun alustaan eli esim. tien heittoon ajaessa vetää iskari napakammin auton takaisin tietä kohden siten että auto pysyy paremmin koko ajan tiessä kiinni.
Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon
Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Alkuperäiset AMG:n aluistan iskarit ovat nytre kestäneet 15 vuotta ja 180.000km ongelmitta, mutta toki ominaisuudet tuossa ajassa jo ovat heikentyneet. Tutkin alkuperäisiä AMG:n jousia joissa näkyy Mercedeksen tähden ja osanumeron lisäksi valmistajan merkinnät, Eibachin jouset näköjään ovat nuo AMG:n jouset, näytti olevan Eibachin nettisivuilla maininta että ko. jousilla on miljoonan kilometrin takuu ja virheettömillehän nuo näyttivät edelleen. Iskareiden vaihto alkaisi varmaan olemaan kohta ajankohtainen, vaihtoehtona on omasta mielestäni vain ja ainoastaan Bilstein, maksoi mitä maksoi. Aiemmista edellisen Mersun osalta niin hyvät kokemukset Bilsteineistä. Uudet Bilsteinit lyhennetyllä ulosjoustolla madalletulla alustalla (Eibachin madallusjouset) (Bilstein Sprint B8) tuntuivat uusina imevän auton tiehen kiinni tien heitoissa niin että auto oli kuin liimattu tiehen. Joskus vahingossa kovempaa ajaessa oikaistessa kautikiveyksen yli huomasi että iskari ei anna auton heilahtaa ylös juurikaan vaan itse tuntui hypähtävän penkissä niin että pää osuu kattoon

Olen aika varma että nuo SLK 32 AMG:n jouset Mercedeksen ja Eibachin merkintöineen ovat oikeasti SLK R170 Mercedekseen tarkoitetut Eibachin Pro Kit -jouset, alkuperäisistä iskareista en osaa sanoa mitkä ne ovat, aika napakat olivat etenkin vielä 100.000km ja 7 vuotta sitten auton hankkiessani, mutta iskareita vaihtaessani tulee tilalle Bilsteinin B8 sprintit, niin hyvät kokemukset niistä aiemmin on. Jos taas autossa ei ole madallettua alustaa eikä ole tarvetta siis iskareiden lyhennetylle ulosjoustolle niin Bilsteinin B6 Sport on varma ja hyvä valinta.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Iskareiden erot?
Kiitos vastauksestasi! Ajattelin vielä kysäistä, kun minulla mesessä on edellisen omistajan laittamat jotkin madallus jouset mitkä ei paljoa varmaa vakio avantgarde jousia ole matalammat niin olisiko oikea valinta sprint b8 Ja onko mitään sivua heittää mistä saisi? Ja alla nyt siis vakio saschilaiset joista nyt takaa yksi losahti.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Iskareiden erot?
Jos on madallettu niin laittaisin B8 Sprintit, tuo Eibachin jousien kanssa tuleva madallus on melko maltillinen sekin ja Sprintit toimivat sen kanssa erinomaisesti.
Kyllähän niitä Bilsteinejä saa tarvittaessa varmaan vaikka Osasilta tai vastaavasta jos käy myyjän kanssa keskustelemassa että hankitteko ja annat tarkat tiedot osanumeroineen / vastaavasti, mutta ainakin heti silmään osui
http://www.autotarvike.fi/bilstein-b8-sprint.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modificars.fi/tuotteet/iskun ... t-bilstein" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei halua alkaa etsimään ulkomaisista nettikaupoista (saattaa säästää muutaman kympin etsimällä mistä halvimmalla saa postikuluineen)
Kyllähän niitä Bilsteinejä saa tarvittaessa varmaan vaikka Osasilta tai vastaavasta jos käy myyjän kanssa keskustelemassa että hankitteko ja annat tarkat tiedot osanumeroineen / vastaavasti, mutta ainakin heti silmään osui
http://www.autotarvike.fi/bilstein-b8-sprint.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modificars.fi/tuotteet/iskun ... t-bilstein" onclick="window.open(this.href);return false;
jos ei halua alkaa etsimään ulkomaisista nettikaupoista (saattaa säästää muutaman kympin etsimällä mistä halvimmalla saa postikuluineen)
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Iskareiden erot?
Dodii kiitokset. b8:sit lähti saksasta tulemaan! Hintaa koko setillä 579e.