
Auto on vuosimallia -94, mittarissa ei ole edes 300 tuhatta ja moottorina hyrskyttää vapaastihengittävä om605, jossa viisi vaihteinen manuaali perässä. Ruostettakaan ei tunnu olevan, varsinkaan pintapelleissä

Pari kuvaa ostokunnosta ja "talviluukista":


Ihan ensimmäiseksi kun ei vielä kunnon tallipaikkaa ollut, niin aloitin pikku siistimisillä:


Taakse laittelin lisää lamppuja palamaan:


Sitte alkoki vannehommat, jotka olin jo ennen auton hankkimista ostanut talteen. Lorinserin rsk 2:set, koossa 17x8.
Olihan ne vähän ajansaatossa alkanu hapettua jos mistäkin, niin tottakai ne piti purkaa ja käydä läpi:


Sen jälkeen vähän soviteltiin keskiötä paikalle jotta saatiin mitattua että mitkäs lipat sitä tilataan.
Takakannuille riitti raudan/pien poisto ja maalaus:


Uudet pultit ja lipat piti tietenki tilata ettei kovin sirkkelinterillä tarvi ajaa, eteen tuli 2" lipat ja taakse 3". Näin vanteista tuli 9&10 tuumaa leveät



Keskiöihin piti itse tehdä keskilätkät, kun alkuperäisiä ei ollut ja ebayssä hinnat oli tähtitieteellisiä

Väri tuli valikoitua mersun värikartasta joka sattui olemaan juuri sama kuin auton helmalistojen väri. (ikinä ei sais olla samanväriset vanteet mitä auto



Kasattuna:

Niin joo, tähän väliin vielä kuva katsastus lookista ennen kuin auto "pilattiin", lainavanteilla (kiitos mik_ko


Samalla kun alapallonivelen vaihdoin, ja jousi oli irrallansa niin sovittelin samalla miten istahtaa, ja siihenhän se osu juuri mihin kuuluukin


Sitteppä ei muutaku kumekset päälle:

195/40 ja 215/40 gangbängit.
Sitte jouset meni yhtäkkiä poikki



No, jäihän se liian korkeaksi -> 4maticin yläpäät tilaukseen ja nehän tuli:

Kyllähän niillä jo päästiin aika lähelle maata





Perässä olis sitte vielä homma jotta sais pudotettua tuolle keulan tasalle.
No, sitte alko tympäseen tuo etukilven kolo joka on ilmeisesti suunniteltu saksan kilvelle, eli aivan liian iso finnittömälle suomi kilvelle. Tein sitte samalla sen verta kapean että sain pikkukilvet tilattua. Ei muutaku kolvi laulamaan


Helmatkin saivat samalla uutta väriä niskaan ja puskurista kittasin virheet ja kolot piiloon.



Yhestä kuvasta jo varmaankin huomasi että yksi keskilätkä oli lähteny käveleen joten uudet piti tehdä, tälläkertaa alumiinistä pulttikiinnityksellä niinkuin borbeteissa.


Pikkukilvetkin saapui ja maski vaihtu avantgarde malliin.
Puskureiden listatkin sai väriä:



Etupuskuri meni kuitenki uusiksi, lakka valu ja kaikkea




Siinäpä tuo tällähetkellä

Isot kiitokset käyttäjälle mik_ko, olet ollu suuri apu

Instagrammissa saa seurailla käyttäjänimellä teemukilpe


Sedanin taka madallusjousia saa kaupustella tästä rovaniemen lähettyviltä.