M104 320

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

M104 320

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Onko tietoa mikä on toi musta neliskulmanen mötikkä imusarjassa keskellä ... johon menee piuha ?
eli mikä sen functio on ... onko esim tyhjäkäyntisäädin .. vastaava kun on m103 koneessa ?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos saat kuvan siitä niin helpottaisi tai etsi netin syöveristä kuva.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jarkko420sel kirjoitti:Onko tietoa mikä on toi musta neliskulmanen mötikkä imusarjassa keskellä ... johon menee piuha ?
eli mikä sen functio on ... onko esim tyhjäkäyntisäädin .. vastaava kun on m103 koneessa ?
Hei ! Kerroppa koneen tyyppi, jos se on 320 6-rivikone on se mötikkä imusarjan portti jolla saadaa vääntöä alakieroksille se toimii alipaineella ja sitä ohjataan sähköllä. :thumbup:
Meseillään
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Moi ...

jep kone on M104 320 ... eli ilmeisesti on juuri se '' portti'' alakierroksille ....

oli mielessä josko siinä olis voinut olla syy huonolle tyhjäkäynnille jos olis ollut tyhjäkäynti säädin .... eli ei voi kun viedä autoa pajalle eikös se syy sieltä löydy.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jarkko420sel kirjoitti:Moi ...

jep kone on M104 320 ... eli ilmeisesti on juuri se '' portti'' alakierroksille ....

oli mielessä josko siinä olis voinut olla syy huonolle tyhjäkäynnille jos olis ollut tyhjäkäynti säädin .... eli ei voi kun viedä autoa pajalle eikös se syy sieltä löydy.
Siellä mötikän alapuolella on pieni kumiletkun pätkä se voi olla hapertunut tai pudonnut pois ajanasaatossa. Se mötikkä lähtee irti kun ottaa ne kumitulpat pois siinä päällä ja ruuvvaa ruuvvit auki. Nätisti heilutellen irti ja ylös puhdistus/ tarkistus voit kokeilla liikkuko portti alipaineella. :thumbup:
Meseillään
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Pitää tsekata ...

miten se tarkistus pitäis onnistua ... mokkula irti ja liitin paikoilleen ja sähköt autoon ... mutta mistä alipaine ...
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

jarkko420sel kirjoitti:Pitää tsekata ...

miten se tarkistus pitäis onnistua ... mokkula irti ja liitin paikoilleen ja sähköt autoon ... mutta mistä alipaine ...
Sähköohjaa tuota alipaine ventiiliä. Annat virtaa pienellä esim. (5 A ) sulakkeella varustetulla johdolla ja imaiset alipaine letkun liittimeen laitetusta muovi/ kumiletkusta. Katsot miten toimiiko porti kun se saa virtaa ja ei saa virtaa.
:thumbup:
Meseillään
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: M104 320

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Moi ...4
nyt kun autoa penkottu lisää niin näyttää että auto 'huohottaa' avian tolkuttomasti ja imuputkessa on moottoriöljyä tai siis on siinä mukana bensaa mutta enempi öljyä .....
tuollee yht äkkiä veikkaisin että ohjurin kumit on aivan loppu ... ja auto myös savuttaa enempi mitä aiemmin ....
Jos olis venttiilit palanut tai vuotais luulis et oireilis enempi ...

millane homma vaihtaa ohjurien kumit onnistuu ilman kannen irroitusta : M104 320 24-venttiilinen ....
Vastaa Viestiin