Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Omassa 203 kopressorissa huomasi ihan selvästi että toimii paremmin täydellä tankilla.
lämpimänä kävi myös välillä hieman huonosti ja tehottomasti ja vika vain paheni jatkuvasti.
Monta kertaa starttaamalla sain aina tehot kohdilleen.
Tämä vika poistui bensasuodattimen vaihdolla jossa on samassa paineensäädin.
Muutama kuukausi myöhemmin hyytyi benspumppu joka oli täynnä skeidaa.
lämpimänä kävi myös välillä hieman huonosti ja tehottomasti ja vika vain paheni jatkuvasti.
Monta kertaa starttaamalla sain aina tehot kohdilleen.
Tämä vika poistui bensasuodattimen vaihdolla jossa on samassa paineensäädin.
Muutama kuukausi myöhemmin hyytyi benspumppu joka oli täynnä skeidaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Onhan se Bensapumppu Bosch eikä mikään Bilteman pumppuZeplex kirjoitti:Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä.
Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.
Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..

Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Oireet kutakuinkin samat. Suodattimen vaihtoa pukkaa siismiksalo kirjoitti:Omassa 203 kopressorissa huomasi ihan selvästi että toimii paremmin täydellä tankilla.
lämpimänä kävi myös välillä hieman huonosti ja tehottomasti ja vika vain paheni jatkuvasti.
Monta kertaa starttaamalla sain aina tehot kohdilleen.
Tämä vika poistui bensasuodattimen vaihdolla jossa on samassa paineensäädin.
Muutama kuukausi myöhemmin hyytyi benspumppu joka oli täynnä skeidaa.
Joku tarvike, tilasin ruotsista, ei tullut merkkiä katsottua. Alkuperäinen oli Pierburg ja sama vika oli kyllä silläkin. Voihan tuon pierburgin takaisinkin tonne heittää tietty..Mese 320 TE kirjoitti:Onhan se Bensapumppu Bosch eikä mikään Bilteman pumppuZeplex kirjoitti:Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä.
Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.
Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..?
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
No entäs se tankin tyhjennys reijässä oleva esisuodatin on sitä ja tankkia puhdistettu ikinä ? Ainakin näissä vanhemmissa sellainen on tankin pohjassa.Zeplex kirjoitti:Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä.
Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.
Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..

Meseillään
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Tässä kyseisessä mersussa on pumppu kaukalossa sihti ja iso ja jos pumppu on vaihdettu on se kaukalokin vaihtunut ja omistaja ainakin nähnyt millainen paska määrä on ollut edellisellä.
Näissä on erilainen bensapumppu ja pierburg on ihan hyvä merkki ,boschia mutta paljon on muitakin merkkisiä ja kaikki toimii...aikansa.
Näissä on erilainen bensapumppu ja pierburg on ihan hyvä merkki ,boschia mutta paljon on muitakin merkkisiä ja kaikki toimii...aikansa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Nyt vaihdettu polttoainesuodatin ja mitattu bensapaineet, tyhjäkäynnillä normaalit. Vika jatkuu.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Etsi vielä imuvuotoja niin että suihkuttelet moottori joutokäynnillä brake cleaneria tai jotain vastaavaa sinne missä ilmavuotoja voisi olla. Jos käynti muuttuu hetkellisesti olet löytänyt vuotokohdan (tai moottorin ilmanoton
)
Imusarjan alla y-haara-letkusto ehjä ?

Imusarjan alla y-haara-letkusto ehjä ?
wiimax.fi
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Millainen y-haara letkusto siellä on? Koitin etsiä imuputkia sieltä, muttei löytynyt. Vaihdoin siihen imusarjan alle sen letkun mikä menee PMS boksille + sen mikä on puolien vieressä.dealer kirjoitti:Etsi vielä imuvuotoja niin että suihkuttelet moottori joutokäynnillä brake cleaneria tai jotain vastaavaa sinne missä ilmavuotoja voisi olla. Jos käynti muuttuu hetkellisesti olet löytänyt vuotokohdan (tai moottorin ilmanoton)
Imusarjan alla y-haara-letkusto ehjä ?
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.aziz kirjoitti:Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Sepä siinä juuri onkin, että jos puola vikaantuu vain lämmetessään, testeri ei silloin varmaan kerro mahdollisesta viasta.Zeplex kirjoitti:Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.aziz kirjoitti:Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää
Ahaa, ajattelin ecun rekisteröivän vikatiedon jokatapauksessa. No, se on käytävä purkaamolta hakemassa testipuola.aziz kirjoitti:Sepä siinä juuri onkin, että jos puola vikaantuu vain lämmetessään, testeri ei silloin varmaan kerro mahdollisesta viasta.Zeplex kirjoitti:Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.aziz kirjoitti:Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.