Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Omassa 203 kopressorissa huomasi ihan selvästi että toimii paremmin täydellä tankilla.
lämpimänä kävi myös välillä hieman huonosti ja tehottomasti ja vika vain paheni jatkuvasti.
Monta kertaa starttaamalla sain aina tehot kohdilleen.

Tämä vika poistui bensasuodattimen vaihdolla jossa on samassa paineensäädin.
Muutama kuukausi myöhemmin hyytyi benspumppu joka oli täynnä skeidaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Zeplex kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä. :thumbup:
Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.

Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.

Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..
Onhan se Bensapumppu Bosch eikä mikään Bilteman pumppu :thumbup: ?
Meseillään
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

miksalo kirjoitti:Omassa 203 kopressorissa huomasi ihan selvästi että toimii paremmin täydellä tankilla.
lämpimänä kävi myös välillä hieman huonosti ja tehottomasti ja vika vain paheni jatkuvasti.
Monta kertaa starttaamalla sain aina tehot kohdilleen.

Tämä vika poistui bensasuodattimen vaihdolla jossa on samassa paineensäädin.
Muutama kuukausi myöhemmin hyytyi benspumppu joka oli täynnä skeidaa.
Oireet kutakuinkin samat. Suodattimen vaihtoa pukkaa siis
Mese 320 TE kirjoitti:
Zeplex kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä. :thumbup:
Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.

Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.

Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..
Onhan se Bensapumppu Bosch eikä mikään Bilteman pumppu :thumbup: ?
Joku tarvike, tilasin ruotsista, ei tullut merkkiä katsottua. Alkuperäinen oli Pierburg ja sama vika oli kyllä silläkin. Voihan tuon pierburgin takaisinkin tonne heittää tietty..
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Zeplex kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:Pitäisi siihen imuilman anturiin mennä sähköjohto sitä seuraamalla se pitäisi löytyä. :thumbup:
Löytyi. Se olikin tuo mitä luulin MAF:ksi/ilmamäärämittariksi.

Bensapaineet mitattu, ainakin tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa tuntuu olevan normaalit.

Voisikohan olla, että tankissa on jotain paskaa kun tuntuu et täydellä tankilla toimii paremmin? Tyhjällä tankilla vika tuli kahdesti päälle tyhjäkäynnillä..
No entäs se tankin tyhjennys reijässä oleva esisuodatin on sitä ja tankkia puhdistettu ikinä ? Ainakin näissä vanhemmissa sellainen on tankin pohjassa. :thumbup:
Meseillään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tässä kyseisessä mersussa on pumppu kaukalossa sihti ja iso ja jos pumppu on vaihdettu on se kaukalokin vaihtunut ja omistaja ainakin nähnyt millainen paska määrä on ollut edellisellä.
Näissä on erilainen bensapumppu ja pierburg on ihan hyvä merkki ,boschia mutta paljon on muitakin merkkisiä ja kaikki toimii...aikansa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

Nyt vaihdettu polttoainesuodatin ja mitattu bensapaineet, tyhjäkäynnillä normaalit. Vika jatkuu.
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etsi vielä imuvuotoja niin että suihkuttelet moottori joutokäynnillä brake cleaneria tai jotain vastaavaa sinne missä ilmavuotoja voisi olla. Jos käynti muuttuu hetkellisesti olet löytänyt vuotokohdan (tai moottorin ilmanoton :D )
Imusarjan alla y-haara-letkusto ehjä ?
wiimax.fi
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

dealer kirjoitti:Etsi vielä imuvuotoja niin että suihkuttelet moottori joutokäynnillä brake cleaneria tai jotain vastaavaa sinne missä ilmavuotoja voisi olla. Jos käynti muuttuu hetkellisesti olet löytänyt vuotokohdan (tai moottorin ilmanoton :D )
Imusarjan alla y-haara-letkusto ehjä ?
Millainen y-haara letkusto siellä on? Koitin etsiä imuputkia sieltä, muttei löytynyt. Vaihdoin siihen imusarjan alle sen letkun mikä menee PMS boksille + sen mikä on puolien vieressä.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja aziz »

Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

aziz kirjoitti:
Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja aziz »

Zeplex kirjoitti:
aziz kirjoitti:
Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.
Sepä siinä juuri onkin, että jos puola vikaantuu vain lämmetessään, testeri ei silloin varmaan kerro mahdollisesta viasta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Zeplex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 08.02.2015 13:10

Re: Mystinen vika - tarvitaan todellista mersutietäjää

Viesti Kirjoittaja Zeplex »

aziz kirjoitti:
Zeplex kirjoitti:
aziz kirjoitti:
Zeplex kirjoitti:Pystyykös puolaa mitenkään testaamaan?
Polttaako putkessa, kun vikaantuu? Oma alkoi hyytymään lämpöisenä, kun yksi puolista alko pätkimään koneen lämmetessä. Kickdownilla toimi, mutta kevyt kiihdytys ei onnistunut.
En tiedä miten puolan testaaminen onnistuu, koska jos vika ilmenee vain lämpöisenä. Hommaa jostain toimiva puola ja kokeile sillä, jos ei mikään muu auta.
Oireet kutakuinkin samat, mutta testerissä ei näytä mitään. Olisin jo kokeillut toisella puolalla, mutta ovat niin vmäisessä paikassa imusarjan alla, että en edes tiedä voiko vaihtaa purkamatta imusarjaa.
Sepä siinä juuri onkin, että jos puola vikaantuu vain lämmetessään, testeri ei silloin varmaan kerro mahdollisesta viasta.
Ahaa, ajattelin ecun rekisteröivän vikatiedon jokatapauksessa. No, se on käytävä purkaamolta hakemassa testipuola.
Vastaa Viestiin